مصرف پروتئین‌های بدون چربی به کاهش وزن کمک می‌کند

مصرف منابع غذایی حاوی پروتئین بدون چربی مانند تخم‌مرغ، ماست یونانی، مرغ و ماهی سالمون به کاهش وزن کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در صورتی که قصد دارید وزن کم کنید، تمرکز بر مصرف پروتئین می‌تواند تأثیرگذار باشد. مصرف رژیم غذایی با پروتئین بالا باعث ایجاد احساس سیری می‌شود، بنابراین میزان کالری دریافتی روزانه کاهش پیدا می‌کند و متعاقباً وزن بدن نیز کم می‌شود. متخصصان معتقدند که ۲۵ تا ۳۰ درصد کالری روزانه باید از منابع پروتئینی بدون چربی تأمین شود. پروتئین بدون چربی منبع پروتئینی است که چربی اشباع کم و کالری اندکی دارد. مصرف پروتئین بدون چربی علاوه بر اینکه برای کاهش وزن مناسب است، به بهبود سلامت قلب نیز کمک می‌کند. در ادامه به بررسی تعدادی از منابع پروتئین بدون چربی می‌پردازیم:

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ یک غذای ایدئال برای کاهش وزن است، هر یک عدد تخم‌مرغ شش گرم پروتئین دارد. پروتئین موجود در این غذا می‌تواند متابولیسم را تسریع کند و باعث کاهش وزن شود. مصرف تخم‌مرغ برای صبحانه یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاهش وزن است. مصرف یک صبحانه سالم و سرشار از پروتئین به کاهش پرخوری در طول روز کمک می‌کند. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف صبحانه با پروتئین بالا با کاهش وزن، کاهش چربی بدن و شاخص توده بدنی (BMI) کمتر مرتبط است.

ماست یونانی

ماست یونانی که از شیر گاو تهیه می‌شود، در مقایسه با ماست طبیعی قوام بیشتری دارد. مصرف این ماست سرشار از پروتئین برای صبحانه می‌تواند باعث کاهش وزن شود. یک فنجان ماست یونانی حاوی ۱۵ تا ۲۰ گرم پروتئین است. می‌توان این نوع ماست را با انواع توت‌ها، دانه چیا، آجیل و پودر پروتئین به عنوان میان‌وعده نیز مصرف کرد.

مرغ

گوشت‌های بدون چربی مانند مرغ منبع عالی پروتئین هستند. بهترین قسمت مرغ برای کاهش وزن، سینه مرغ بدون پوست و استخوان است. ۱۰۰ گرم سینه مرغ که ۳۱ گرم پروتئین دارد، دارای ۱۶۵ کالری است. البته توصیه شده است از مصرف مرغ سرخ‌شده یا فرآوری‌شده دوری کنید.

ماهی سالمون

ماهی‌های چرب مانند سالمون سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم هستند که بدن به آن‌ها نیاز دارد. ماهی سالمون منبع عالی اسیدهای چرب امگا -۳ و ویتامین D است که به کاهش التهاب بدن، تقویت سیستم ایمنی و بهبود هضم غذا کمک می‌کند. این عوامل نیز برای کاهش وزن بسیار مؤثر است.

کد خبر 669726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.