چه غذاهایی به کاهش فشار خون کمک می‌کند؟

مصرف غذاهایی مانند کرفس، پیاز، سیر، شنبلیله، چای سبز، گلابی، زیتون و گوجه فرنگی باعث کاهش فشار خون می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فشار خون در بیشتر موارد نشانه خاصی ندارد، اما درصورتی‌که به موقع درمان نشود به اعضای بدن آسیب جدی وارد می‌کند، به همین دلیل به فشار خون بالا عنوان قاتل خاموش را نسبت داده‌اند. توصیه شده است که به منظور کنترل فشار خون سبک زندگی و عادات غذایی خود را تغییر دهید.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیاده‌روی نقش مهمی در کاهش فشار خون به عهده دارد به طوری که پیاده‌روی به مدت ۳۰ دقیقه در روز بسیار مؤثر است. علاوه بر این، مصرف بعضی از مواد غذایی مانند کرفس، پیاز، سیر، شنبلیله، چای سبز، خرما، گلابی، زیتون، تره فرنگی، سویا، گوجه فرنگی، لیموترش و گریپ‌فروت می‌تواند به صورت طبیعی فشار خون را کاهش دهند.

به گفته متخصصان، افراد مبتلا به فشار خون بالا باید پتاسیم کافی دریافت کنند. مواد غذایی مانند موز، آناناس، گریپ‌فروت، انجیر، زردآلو، هلو، انگور، آلو، سیب‌زمینی، سیر، کلم بروکلی، کدو سبز، قارچ، گوجه‌فرنگی، حبوبات و انواع سبزیجات سرشار از پتاسیم هستند. همچنین، توصیه شده است که افراد مبتلا به فشار خون بالا از مصرف نمک پرهیز کنند و به جای آن برای طعم دادن به غذای خود از لیموترش تازه استفاده کنید.

کد خبر 627610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.