پس از کاهش ناگهانی فشار خون چه اقداماتی انجام دهیم؟

به منظور درمان کاهش ناگهانی فشار خون لازم است فرد با مشورت پزشک نمک مصرف کند یا آب زیاد بنوشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فشار خون پایین نیز مانند فشار خون بالا خطراتی برای سلامتی به وجود می‌آورد که به دلایل مختلف ایجاد می‌شود و با علائم خاصی مانند سرگیجه همراه است. انجام دادن اقدامات خاص می‌تواند به درمان کاهش ناگهانی فشار خون کمک شایانی کند؛ در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

مصرف نمک

متخصصان به‌طور معمول توصیه می‌کنند که مصرف سدیم را محدود کنید زیرا فشار خون را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. با این وجود، مصرف نمک برای افرادی که فشار خون پایین دارند، روش مناسبی است. البته مصرف سدیم بیش از حد می‌تواند باعث نارسایی قلبی به ویژه در افراد مسن شود؛ بنابراین لازم است قبل از افزایش مصرف نمک، با پزشک مشورت کنید.

نوشیدن آب

مایعات حجم خون را افزایش می‌دهد و به جلوگیری از کم‌آبی بدن کمک می‌کند، این دو عامل در درمان افت ناگهانی فشار خون مؤثر است.

مصرف داروها

پزشکان در صورت لزوم، داروهایی برای درمان کاهش ناگهانی فشار خون تجویز خواهند کرد. برای نمونه، Midodrine باعث باریک شدن عروق خونی برای افزایش فشار خون می‏‌شود، Fludrocortosine نیز می‌تواند حجم خون را افزایش دهد.

پوشیدن جوراب‌های فشاری

پوشیدن جوراب‌های ساق بلند الاستیک مانع جمع شدن خون در پاها می‌شود. از این نوع جوراب‌ها برای تسکین درد و تورم رگ‌های واریسی استفاده می‌‎شود، زیرا جریان خون را از پاها به قلب بهبود می‌بخشد.

کد خبر 623086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.