اجرای تئاتر «شازده کوچولو» در تماشاخانه ماه

نویسنده و کارگردان تئاتر «شازده کوچولو» گفت: این نمایش در اجرا کوتاه‌تر شده و بخش‌های فلسفی آن با هدف جذب مخاطب کودک و نوجوان قابل‌فهم‌تر شده است، همچنین تلاش شده است این نمایش با همان دورن‌مایه اثر اگزوپری انتقال پیدا کند و برای مخاطب جذابیت و تازگی داشته باشد.

امیر شیخ‌جبلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تئاتر «شازده کوچولو» اقتباسی از همان داستان معروف آنتوان دو سنت اگزوپری است که با رویکردی امروزی به آن پرداخته شده و برای گروه سنی و کودک و نوجوان آماده شده است.

وی افزود: وقتی از یک اثر اقتباس می‌شود، شاهد دگردیسی و تحول در آن اثر هستیم. شازده کوچولو اثری فلسفی و ادبی برای بزرگ‌سالان است و طراحی و اجرا برای کودکان و نوجوانان باید به‌گونه‌ای باشد که برای این گروه قابل درک و پذیرش باشد.

نویسنده و کارگردان تئاتر تصریح کرد: اثر در اجرا کوتاه‌تر شده و بخش‌های فلسفی با هدف جذب مخاطب کودک و نوجوان قابل‌فهم‌تر شده است، همچنین تلاش شده این نمایش با همان درون‌مایه اثر اگزوپری انتقال پیدا کند و برای مخاطب جذابیت و تازگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه شب گذشته شاهد استقبال خوب والدین به همراه فرزندان از اولین اجرای شازده کوچولو در تماشاخانه ماه حوزه هنری بودیم خاطرنشان کرد: تلاشمان بر این بوده است که به متن اصلی کتاب معروف دو سنت اگزوپری وفادار باشیم.

اجرای تئاتر «شازده کوچولو» در تماشاخانه ماه

آئینه دیروز و موبایل امروز

شیخ‌جبلی اظهار کرد: در بعضی صحنه‌ها و اپیزودهای داستان که به نمایش‌نامه تبدیل شده است، همچون صحنه «خودپسند» تلاش کرده‌ایم به‌جای آئینه، گوشی تلفن همراه قرار دهیم. فرد در این صحنه خود را در دنیای مجازی فعال می‌بیند و خودش را بزرگ می‌داند؛ شازده کوچولو به او می‌گوید باید در دنیای واقعی به دنبال دوست باشی نه در فضای مجازی.

وی با بیان اینکه تولید این اثر نمایشی در دوره شیوع ویروس کرونا انجام شد و قرار بود اثر سال گذشته اجرا شود، ادامه داد: خانه تئاتر حوزه هنری حامی این اثر است. شازده کوچولو اثر اخیر در زمره آثار فاخری بود که در مرحله بازبینی و بازخوانی توسط حوزه هنری انتخاب شد و در زمان حاضر در حال اجرا است.

کارگردان نمایش شازده کوچولو افزود: امروز کودکان و نوجوانان به فضا و محیطی آرام نیاز دارند، به‌ویژه در این شرایط که آرامش بیشتری نیاز داریم و باید برای این گروه‌های سنی برنامه‌های شاد و بانشاط داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، نمایش «شازده کوچولو» از یکم آذرماه در تماشاخانه ماه حوزه هنری اصفهان، اجرا خود را شروع و تا یازدهم آذرماه جاری پذیرای علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی است.

کد خبر 621619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.