سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان اصفهان تشریح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: از میان ۱۸ اثری که به دبیرخانه جشنواره تئاتر رسید، شش اثر از نجف‌آباد، پنج اثر از اصفهان و سه اثر از شاهین‌شهر بود. همچنین شهرستان‌های خمینی شهر، لنجان، نایین و گلپایگان هر کدام یک اثر نمایشی در این دوره داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی تمنایی امروز _سه‌شنبه پانزدهم آذرماه_ در نشست خبری سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر اصفهان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی مطبوعاتی این استان اظهار کرد: شرایط امروز کشور گذرا است اما روسیاهی به زغال خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی کشوری با مردمان انقلابی است و از این دست حوادث و ناآرامی‌ها زیاد به خود دیده است؛ این‌ها باعث رشد و اعتلای فرهنگی، افزایش آگاهی و بصیرت مردم می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: برخی افراد هنرمند در این فضا به دیگران توهین و اهانت می‌کنند و می‌خواهند مردم در صحنه نباشند، برخی هم به نام آزادی بیان اما در واقع دیکتاتورمابانه با رفتار غیرانسانی، به دنبال تحریک هنرمندان دیگر هستند.

وی با بیان اینکه مردم و هنرمندان به نشاط و آرامش نیاز دارند، افزود: اصفهان ظرفیت خوبی برای کارهای هنری و فرهنگی دارد؛ رهبر معظم انقلاب هم در آخرین دیدار با مردم اصفهان، این شهر را «شهر هنر» نامیدند؛ چراکه هنر اصفهان و اصفهانی‌ها زبانزد خاص و عام است اما وقتی از زبان شخصیت بزرگی همچون رهبر معظم انقلاب این نکته بیان می‌شود، نشان می‌دهد باید روی این موضوع کار کنیم و بتوانیم این شرایط اصفهان را ماندگار کنیم.

تمنایی ادامه داد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، حوزه هنری، شرکت آب و فاضلاب، انجمن هنرهای نمایشی و مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری دارند.

وی با یادآوری آغاز به کار جشنواره سی‌وچهارم از ابتدای مردادماه امسال اظهار کرد: از بین آثار رسیده ۱۸ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی ارسال شد و توسط اعضای شورای بازبینی تئاتر متشکل از شماری از هنرمندان پیشکسوت بازبینی و در نهایت هشت اثر برای اجرای صحنه‌ای مشخص شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: همگرایی ملی و شعار سال، ارتقای نهاد خانواده، استفاده از آثار نویسندگان ایرانی و بومی و مسائل مطرح استان با استفاده از شیوه‌های روز نمایش در دنیا از اولویت‌های پذیرش آثار نمایشی برای این دوره از جشنواره بود.

وی با بیان اینکه در این دوره هشت اثر به شکل رقابتی و مختص به آثار صحنه‌ای اجرا خواهد داشت و داوری خواهند شد، افزود: از میان ۱۸ اثری که به دبیرخانه جشنواره تئاتر رسید، شش اثر از نجف‌آباد، پنج اثر از اصفهان و سه اثر از شاهین‌شهر بود. همچنین شهرستان‌های خمینی‌شهر، لنجان، نائین و گلپایگان هر کدام یک اثر نمایشی در این دوره داشتند.

تمنایی اظهار کرد: داوری‌ها از روز جمعه _هجدهم آذرماه_ آغاز می‌شود و تا یکشنبه _بیستم آذرماه_ ادامه خواهد داشت. احمد شاهین‌فر و هوشنگ جمشیدیان از اصفهان و جواد ایزددوست از تهران داوران این دوره جشنواره هستند.

برنامه‌های جنبی جشنواره تئاتر

وی در رابطه با برنامه‌های جانبی این رویداد هنری سالانه در اصفهان نیز گفت: اجرای خیابانی، برگزاری و کارگاه آموزشی با حضور «مصطفی محمودی» رئیس کانون ملی منتقدان تئاتر ایران و فعالان تئاتر اصفهان از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: آثار راه‌یافته به اختتامیه سی‌وچهارمین دوره جشنواره تئاتر استانی در اصفهان به شرح زیر است.

۱- نمایش «پیله‌ام در کرم‌های ابریشم» به نویسندگی و کارگردانی هادی عسکری از شاهین‌شهر

۲- نمایش «خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرند» به نویسندگی و کارگردانی احسان جانمی از اصفهان

۳- نمایش «گالیله» به نویسندگی و کارگردانی محمد بزرگ‌زاد از اصفهان

۴- نمایش «میشیو سوزوکی» به نویسندگی اصغر گروسی و کارگردانی پویان عطایی از اصفهان

۵- نمایش «مرگ نابهنگام یک خیار» به نویسندگی و کارگردانی امید صالحی از نجف‌آباد

۶- نمایش «چاقوی دم کرده شب» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی احمد شکرانه از نجف‌آباد

۷ - نمایش «بل و اختراع دردسرسازش» به نویسندگی و کارگردانی احمد دهقان

به گزارش ایمنا، سی‌وسومین جشنواره تئاتر استانی اصفهان سال گذشته اواخر آبان ماه برگزار شد و دو نمایش «دویچلند» به کارگردانی هومن حیدری و «یک اتفاق ساده» به کارگردانی فاطمه کاظمی به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

کد خبر 624861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.