از کوری تا روده‌درازی‌های ملانصرالدین در تالار هنر اصفهان

«کوری»، «مهمونای فضایی» و «روده‌درازی‌های یک مرده بی‌صاحب» نمایش‌های در حال اجرای دفتر تخصصی هنرهای نمایشی اصفهان در این روزها است که با استقبال خوب مخاطبان تئاتر همراه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با وجود شیوع دوباره و گسترش ویروس کرونا و تغییر رنگ بسیاری از شهرها به نارنجی، فعالیت گروه‌های تئاتر در اصفهان نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال انجام است و همچنان نیز اجرای نمایش‌ها در تالار هنر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ادامه دارد.

روده‌درازی‌های ملانصرالدین؛ نمایشی چندسویه با تلفیق شیوه‌های ایرانی و تئاتر مدرن

نمایش «روده‌درازی‌های یک مرده بی‌صاحب» به کارگردانی هادی کیانی تولید گروه نمایش آئینه، منتخب دریافت پنج تندیس در بخش کارگردانی، نویسندگی، بازیگر مرد، بهترین طراحی فضا و لباس از چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تا سی‌ویکم تیرماه هر روز از ساعت ۲۰:۳۰ در سالن اصلی (نقش جهان) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی روی صحنه است.

این نمایش که اقتباسی است از کاراکتر بی‌بدیل ملانصرالدین در ژانر کمدی اجتماعی با موضوع «وفای به عهد» که از آیه ۳۴ سوره اسرا وام گرفته شده است و در شیوه اجرا و طراحی از تکنیک‌های نمایش‌های سنتی از تعزیه گرفته تا شبیه‌خوانی، نقالی، سیاه‌بازی، معرکه‌گیری و الاغ‌سواری همراه با ترکیب متدهای روز تئاتر دنیا با تکنیک‌های نمایش‌های سنتی ایرانی بهره گرفته شده است.

در تولید این اثر میلاد مجیری، رضا پرنده، حامد جامی، عرفان عمادی، علی حاجی‌هاشمی، سینا سلحشور، محمد محمدی و هادی کیانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کوری؛ روایت یک اپیدمی در تالار هنر

نمایش «کوری» نام نمایش دیگری است که از نوزدهم تیرماه اجرای خود را در سالن تماشای مجموعه تالار هنر آغاز کرده است و تا ششم مردادماه هر روز ساعت ۱۹ میزبان علاقه‌مندان است.

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی بهزاد سیفی، روایت شیوع بیماری در یک شهر است که طی آن مردم یک به یک، دچار کوری سفید می‌شوند و به تعبیر رمان‌گویی در مه یا دریایی از شیر غوطه‌ور هستند. موضوع نمایش «کوری» اقتباسی از رمان کوری ژوزه ساراماگو که همزمان با آن در سال ۱۹۹۸ موفق به دریافت جایزه نوبل شده، است.

نمایشی که با توجه به تجربه همه‌گیری کرونا در دنیا و ایران روی صحنه رفته و تلاش شده است که مفهوم کلی رمان منتقل شود و به محتوای اثر اصلی وفادار باشد.

در این نمایش، ستاره تبریزان، متین برخوردار، امیرحسین خامسی‌پور، شیما مشکل‌گشا، امیرحسین صانعی‌پور، نیوشا جندقیان، سحر سلیمانی، مانا جاوید و عرفان نجفی به ایفای نقش پرداخته‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید بلیت این نمایش به سایت تیوال مراجعه کنند.

مهمونای فضایی در فرهنگسرای کوثر

همچنین نمایش کودک «مهمونای فضایی» به کارگردانی سعید اله‌یاری، با حمایت دفتر تخصصی هنرهای نمایشی اصفهان که از نهم تیرماه آغاز شده و تا ششم مردادماه در فرهنگسرای کوثر واقع در خیابان جی هر شب از ساعت ۲۰:۳۰، روی صحنه است.

بازیگران این اثر نیایش تحویلیان، آریسا عبدی‌نیان، آوین صالحی، فرشادهاشمی، مهدی ثابت‌پی، مهسا خدایی، احمد همتی، امینه محمودی، سحر اسلامیان، مهدیه نوروزی، درسان فیضیان‌فرد، مهرسام رستم‌پور، نازگل باقری، نهال فرهادی، امیرحسین کلاهدوزان، بردیا صادقیان، آنیتا ناظمی، سام فرزین، سحر آقابابایی، صبا اسحاقیان، سارینا صدیقی‌پور، سارا جانقربان، آیدا شبان، سامان سامی، مهراس کاوه، الناز کریمی, محمد مزروعی، امین ابطحی، آرمین احمدی، ابوالفضل فرزادنژاد، محمد حق‌جو، مهدی حبیبی، مبینا جمشیدیان، نازنین قربانی، هستی بهروزمنش، فاطمه بزرگی، فاطمه آقاجانی و ستایش حبیبی هستند.

کد خبر 588605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.