برگزاری همایش «روز بزرگداشت ادبیات کودک و نوجوان»

همایش «روز بزرگداشت ادبیات کودک و نوجوان» در تالار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، در همایش روز بزرگداشت ادبیات کودک و نوجوان که مصطفی رحماندوست (شاعر) و جمعی از کودکان و نوجوانان حضور داشتند، برنامه‌ای جامع برای آموزش و تشویق کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی و هنرهای نمایشی برگزار شد.

قصه‌گویی با اجرای سمیرا خانزادی، نمایش موزیکال «خانه ما» با اجرای امیرحسین الصافی و اجرای نقالی قسمت‌هایی از کتاب «قصه‌های مولانا» نوشته مهدی آذریزدی با هنرآفرینی مرشد محسن میرزاعلی و نقالی چهار داستان از داستان‌های شاهنامه با اجرای گروه روناک از جمله برنامه‌های این همایش هنری بود.

این همایش با خواندن قصه‌ای کوچک از کتاب «اتل متل یک زنبور» خاتمه یافت.

هجدهم تیرماه روز ادبیات کودک و نوجوان و بزرگداشت مهدی آذریزدی بود که با نوشتن کتاب‌های مختلف نقش مهمی در تعالی ادب و فرهنگ کشور و یزد دارد.

بسیاری از مردم ایران کودکی خود را با خاطره‌های مردی گذرانده‌اند که تمام فکرش نوشتن کتاب برای آنها بود، او مهدی آذریزدی نام داشت، دوست واقعی کودکان این مرزوبوم که بخشی از خاطرات کودکان دیروز تا کودکان امروزی را رقم زده است.

مهدی آذریزدی قلمی بی‌آلایش و ساده داشت و هیچ خواننده‌ای نمی‌توانست به راحتی از کنار نوشته‌های او گذر کند، «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» یادآور تمام خاطرات کودکی همه ایرانیان است.

کد خبر 587534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.