هنرمندان اراکی نیازمند بستر مناسب فرهنگی هستند

عضو هیئت‌رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان مرکزی گفت: هنرمندان هنرهای نمایشی با مشکل سخت‌افزاری ازجمله نبود سالن نمایشی دولتی و فراهم نبودن بستر مناسب فرهنگی هنری مواجه‌اند.

رضا یونس‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ارتباط با مهاجرت هنرمندان اظهار کرد: هنرمندان بسیاری از اراک در یک دوره کاری به تهران سفر کردند وعده‌ای برای ادامه تحصیل مجبور به عزیمت تهران شدند، برخی پس از فراگیری دوره‌های آموزشی و چند ساعت حرفه‌آموزی به خاطر عرق خود به استان اراک برگشتند وعده‌ای به علت فراهم بودن بسترهای مناسب فرهنگی و حمایت‌های لازم در تهران ماندگار شدند.

وی بابیان اینکه مهاجرت یک امر طبیعی و فردی است و ایرادی بر کسی وارد نیست، اما شدت و حدت آن به‌گونه‌ای نیست که رسالت هنری هنرمندان زیر سوال برده شود، ادامه داد: تعداد محدودی از هنرمندان اراکی اقامت دائم در تهران دارند و ازآنجایی‌که تهران یک نقطه پیشرفت است و فضای کار در سینما، تئاتر و تلویزیون گسترده است بنابراین هر هنرمندی یک دوره مهاجرت به تهران یا استان‌های بزرگ را دارد.

ورود هنرمندان غیرحرفه‌ای به هنرهای نمایشی

عضو هیئت‌رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان مرکزی افزود: مشکلات سخت‌افزاری و نبود سالن نمایشی مناسب دولتی برای فعالیت هنری هنرمندان و حمایت نکردن متولیان حوزه فرهنگ و ارشاد از هنرمندان از عمده مشکلات پیش روی هنرمندان است به‌طوری‌که امروزه هر فردی خود را هنرمند می‌دانند و با استفاده از موبایل فیلمی ساخته و با انجام حرکات نمایشی غیرحرفه‌ای بر پیکره هنر آسیب وارد کرده است.

وی جمعیت هنرمندان اراک را ۶۰۰ نفر خواند و افزود: برای هنرمند شدن در هنرهای نمایشی و پیدا کردن جایگاه باید بستر و پیش‌زمینه آن را نیز فراهم ساخت و نمی‌توان یک‌شبه ره صدساله را طی کرد.

یونس‌فرد خواستار حمایت جدی مسئولان از هنرمندان شد و گفت: در صورت حمایت مسئولان باید انگیزه هنرمندان را بالا برد و هنرمندان را به‌جای متمرکز شدن در یک استان زمینه تشویقی فراهم کرد تا در استان‌های خود فعالیت‌های نمایشی خود را ادامه دهند،

وی ادامه داد: امروز هنرمندان انگیزه و انرژی لازم را برای تئاتر و سینما ندارند و باید قبل از دلسرد شدن، از آن‌ها دلجویی و موردحمایت قرارداد.

کد خبر 595485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.