اضافه شدن ۲ پلاتوی جدید در پردیس هنر اصفهان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: با حمایت شهردار، بهمن‌ماه امسال دو پلاتوی جدید به مجموع پلاتوهای کلان‌شهر اصفهان افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی امروز _سه‌شنبه پانزدهم آذرماه_ در نشست خبری سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر اصفهان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی مطبوعاتی این استان اظهار کرد: نبض فرهنگ و هنر در شهر اصفهان باید همواره قوی و منظم بزند.

وی افزود: برپایی رویدادهای مختلف هنری و فرهنگی باعث پویایی و قوی‌تر شدن این نبض هنری و فرهنگی است و رویکرد جدید ما در دوره جدید مدیریت شهری افزایش مصرف هنری و فرهنگی در سبد مصرف خانوار است؛ در همین رابطه در تلاش هستیم خانواده‌ها تئاتر را به‌عنوان یک تفریح خوب در سبد فرهنگی خانوار قرار دهند.

وی افزود: اگر مسیر فعالیت‌های فرهنگی شهرداری اصفهان را رصد کنید متوجه خواهید شد که تلاش این مجموعه، به سمت نمایش‌های خانواده‌محور بوده است تا خانواده‌ها بتوانند از این فرصت خوب هنری استفاده کنند و لحظه‌های ماندگاری رقم بزنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اقداماتی همچون اجرای اپرای تئاتر اصفهان از جمله فعالیت‌ها در مسیر توسعه هنرهای نمایشی اصفهان بوده است، تصریح کرد: اتفاقات بزرگی در اداره هنری شهرداری با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی اصلی فرهنگ و هنر افتاده است؛ اتفاق نادر این بود که مردم برای نمایش تئاتر صف می‌کشیدند اما باید باز هم تلاش کنیم این جریان در اصفهان قوت بگیرد و غنی‌تر شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری «جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان» خاطرنشان کرد: به دلیل همزمانی این رویداد طنز با جشنواره تئاتر استانی، زمان رویداد خندستان را جابه‌جا کردیم و در صورت مساعد بودن شرایط، اسفندماه شاهد برگزاری آن خواهیم بود.

شاهمرادی تصریح کرد: مکتب تئاتر اصفهان ریشه‌دار است و روحیه طناز و نکته‌سنج اصفهانی‌ها در رویدادهایی همچون خندستان تجلی می‌یابد. مردم ما امروز به امید و نشاط نیاز دارند. خندستان سال گذشته در بخش نمایش‌نامه اجرا شد و امیدواریم امسال به خوبی اجرا شود.

وی ادامه داد: با حمایت شهردار، بهمن‌ماه امسال دو پلاتوی جدید به مجموع پلاتوهای شهری کلان‌شهر اصفهان افزوده خواهد شد. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم قول همکاری در این خصوص داده‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این پلاتوها در محل «پردیس هنر» که یک مجموعه فرهنگی است مستقر خواهند شد و تلاش ما بر این است که به محض افتتاح، امکان اجرا در این پلاتوها برقرار شود.

تئاتر شهر در آستانه کلنگ‌زنی

وی همچنین به کلنگ‌زنی مجموعه بزرگ تئاتر شهر اصفهان در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: مراحل نهایی طراحی تئاتر شهر در حال سپری شدن است و کلنگ‌زنی این سازه هنری، خبر خوبی برای هنرمندان در اصفهان است که امیدوارم اتمام ساخت این مجموعه را در همین دوره مدیریت شهری شاهد باشیم.

شاهمرادی تصریح کرد: واقعیت این است که با وجود تلاش‌های خوب صورت گرفته برای افزایش سرانه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، این سرانه همچنان در خور شهروند اصفهانی نیست و با استاندارهای جهانی فاصله زیادی دارد.

وی گفت: این زیرساخت‌ها کمک می‌کند هنرمندان مکان‌های خوبی برای ارائه داشته باشند. نگاه ما این است که با توسعه این زیرساخت‌ها بتوانیم رویدادهای ملی و فراملی را در کلان‌شهر اصفهان میزبانی کنیم و معتقدیم این شایستگی در اصفهان وجود دارد و شاید ضعف در همین زیرساخت‌ها باعث دست‌بسته بودن ما در برگزاری رویدادهای مهم کشوری باشد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به حضور اصفهانی‌ها در رویدادها و جشنواره‌های متعدد ملی اظهار کرد: تلاش مدیریت شهری در دفتر تخصصی هنرهای نمایشی و تالار هنر، حمایت از هنرمندان عرصه تئاتر و هنرهای نمایشی است.

وی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان خواست برای منسجم و متشکل کردن اهالی هنر و فرهنگ اصفهان اقدام کند تا مطالبات این قشر هنری دقیق‌تر و درخواست‌ها منسجم‌تر تجمیع شوند و امکان خدمت‌رسانی بهتر برای آن‌ها فراهم شود.

ایجاد همدلی و همدلی در بین هنرمندان و مسئولان

شاهمرادی تأکید کرد: متأسفانه در اصفهان باهم کار کردن کمتر اتفاق می‌افتد و این کلان‌شهر از همین واگرایی‌ها لطمه خورده است. ایجاد همگرایی و همدلی در اهالی فرهنگ و هنر لازمه رشد و ترقی در این عرصه است؛ همین همدلی در بین مدیران و مسئولان زمینه‌ای فراهم می‌کند که بتوانند بهتر به مردم خدمت کنند.

مطالبه رسانه‌ها از پایتخت‌نشینان برای کمک به هنر اصفهان

وی در ادامه گفت: اگر هنر تئاتر برای ما مهم است باید همه برای اعتلای آن کمک کنیم از این منظر که مطالبه حمایت از تهران به‌صورت دائمی و فراگیر صورت گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان تصریح کرد: رسانه‌ها از مرکز هنرهای نمایشی، وزیر فرهنگ و سایر افراد و نهادهای مؤثر در مرکز مطالبه کنند که چرا حمایت کافی و درخوری از اداره کل فرهنگ استان شاخص و هنرپروری همچون اصفهان نمی‌شود.

وی گفت: حمایتی که در اصفهان از سوی شهرداری می‌شود همیشه بوده و هست، اما اهالی رسانه کمک کنند اداره کل فرهنگ اصفهان برای گرفتن کمک‌های بیشتر از تهران در حوزه هنر و به‌ویژه تئاتر بیشتر حمایت شود.

شاهمرادی تأکید کرد: مرکز هنرهای نمایشی در پایتخت بودجه خوبی دارد و تئاترهای تهران را حمایت می‌کند و سوال این است که چرا از هنرهای نمایشی در اصفهان حمایتی نمی‌شود تا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بهتر و بیشتر بتواند فعالان هنر تئاتر را حمایت کند.

وی افزود: حوزه فعالیت فرهنگ و هنر اصفهان گسترده است و مدیران مجموعه فرهنگ و ارشاد دوست دارند به هنرمندان و فعالان هنری و فرهنگی کمک کنند اما دستشان بسته است بنابراین کمک کنیم حوزه فرهنگ بتواند تخصیص‌های بهتری بگیرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان اضافه کرد: یکی از سیاست‌های مدیریت شهری در دوره جدید را توجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان است، جشنواره فیلم کودک که به‌تازگی تفاهم‌نامه آن امضاشده ازجمله این فعالیت‌های مؤثر است. همچنین در حوزه تئاتر کودک هم ورود کرده‌ایم به‌گونه‌ای که در تالار هنر هم ازنظر محتوایی و هم از حیث سیاست‌های حمایتی برای این گروه فعال هستیم.

کد خبر 624881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.