«پیله‌ام در کرم‌های ابریشم» در تالار هنر اصفهان

یک نویسنده و کارگردان هنرهای نمایشی گفت: داستان و جریان مجموعه«پیله‌ام در کرم‌های ابریشم» در رابطه با مردی است که ادعا می‌کند تمام اتفاق‌ها و حوادثی که پیرامونش می‌افتند را سابق بر این دیده است.

هادی عسکری در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: «پیله‌ام در کرم‌های ابریشم» عنوان نمایشی است که از روز پنجشنبه سیزدهم تا بیست‌وهشتم بهمن ماه امسال، هر روز به غیر از روزهای شنبه در تالار هنر شهرداری اصفهان واقع در میدان لاله، روی صحنه خواهد رفت.

وی تصریح کرد: نمایش پیله‌ام در کرم‌های ابریشم در جشنواره سال جاری تئاتر استان اصفهان هم شرکت کرد و موفق به کسب رتبه اول بازیگری زن شد.

نویسنده و کارگردان تئاتر خاطر نشان کرد: داستان و جریان این مجموعه در رابطه با مردی است که ادعا می‌کند تمام اتفاق‌ها و حوادثی که پیرامونش می‌افتند را سابق بر این دیده است. در ادامه حادثه‌ای در زندگی او اتفاق می‌افتد و بواسطه همین ادعایی که دارد، تلاش می‌کند زمان را به عقب بازگرداند و جلوی آن حادثه را بگیرد.

وی ادامه داد: به همان دلیل که چون همه چیز را از قبل می‌داند و آگاهی ذهنی دارد، بنابراین شاهد آن اتفاق ناگوار بوده و می‌کوشد دیگر اتفاقی را که دیده نبیند. در واقع در این نمایش به موضوع تقدیر پرداخته شده و اینکه آیا تحت هر شرایطی می‌توان جلوی تقدیر را گرفت.

عسکری اظهار کرد: چندی قبل جشنواره‌ای در پلتفرم کلاب هاوس برگزار شد که طی آن طرحی که در ذهن داشتم را مطرح کردم و انجام دادم. شیوه اجرای آن رویداد خاص بود اما مورد استقبال حاضران قرار گرفت. اجرا در کلاب هاوس به صورت صوتی بود که تصمیم گرفتم به شکل صحنه‌ای هم آن را اجرا کنم.

وی تصریح کرد: اولین نمایشی که به عنوان کارگردان کار کردم در سال ۸۶ با عنوان «نمایش ۲۳» بود اما کارم را از سال ۷۹ آغاز کردم. همین عنوان ۲۳ را برای گروه تئاتر انتخاب کردیم و همچنان به فعالیت هنری ادامه می‌دهیم.

این کارگردان و نویسنده تئاتر درباره جشنواره منطقه‌ای تئاتر در یزد هم اظهار کرد: امسال پس از هشت سال شاهد برگزاری جشنواره منطقه‌ای بودیم که در این سال‌ها بواسطه هزینه‌هایی که برای مرکز هنرهای نمایشی در بر داشت حذف شده بود. این اتفاق افتاد که بار دیگر جشنواره منطقه‌ای احیا شود و این برای شهرستانی‌ها فرصت خوبی بود که به دست داد.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان و هنرمندان فرصت داشتند نمایش‌های بیشتری را تماشا کنند و در یک رقابت سالم و عادلانه حاضر شوند. پیش از آن نحوه برگزاری به این صورت بود که کار از مرحله استانی به مرحله جشنواره فجر کشوری معرفی می‌شد و فیلم آثار را می‌دیدند. در این مرحله اینکه آیا اثر را قبول می‌کردند یا نمی‌کردند که گروه به جشنواره برود و اجرا کند یا نکند مشخص نبوده و اقدام درستی نبود.

عسکری خاطر نشان کرد: در مجموع ارسال اثر نمایشی به شکل فیلم به دبیرخانه و داوری به آن شکل اقدام اشتباهی بود. نمایش موضوعی زنده است که در مواجهه رخ به رخ و از نزدیک با تماشاگر شکل می‌گیرد بنابراین باید تاکید کنم برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر به شکل حضوری، مهمترین اتفاق در عرصه تئاتر بود که طی آن شماری از جوانانی که فرصت پیدا نمی‌کردند در جشنواره استانی شرکت کنند این فرصت را پیدا کردند که خودی نشان بدهند و در این رویداد منطقه‌ای حضور یابند.

به گزارش ایمنا، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر «پیله‌ام در کرم‌های ابریشم» هادی عسکری است. همچنین نکیسا رسا بازیگر، مژگان کوهی دستیار کارگردان، سارا مشعل منشی صحنه، محمدحسن رحیمی مدیر صحنه و طراح لباس مژگان کوهی است.

کد خبر 637846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.