برگزاری غیرحضوری جشنواره تئاتر اصفهان در ایستگاه سی‌وچهارم

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: ۱۸ اثر به سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان اصفهان رسیده که هشت اثر از بین این آثار برگزیده شده است و در مرحله نهایی داوری خواهد شد.

رضا دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر، به شکل غیرحضوری در اصفهان برگزار می‌شود.

وی در رابطه با علت برپایی غیرحضوری این رویداد هنری، افزود: شورای اجرایی جشنواره تئاتر استان به این نتیجه رسید، آثار به شکل غیرحضوری ارائه شود و مورد بازبینی قرار گیرند.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: بازبینی آثار در زمان حاضر انجام شده و برخی گروه‌ها آثارشان را در قالب فیلم به جشنواره ارسال کرده‌اند تا داوری شوند.

وی تصریح کرد: شورای اجرایی جشنواره سی‌وچهارم به این نتیجه رسید که جشنواره به شکل غیرحضوری برگزار شود و اختتامیه به شکل حضوری باشد و شرکت کنندگان در مرحله نهایی آثارشان را به شکل حضوری ارائه کنند.

دهقانی اظهار کرد: ۱۸ اثر به سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان اصفهان رسیده که هشت اثر از بین این آثار برگزیده شده و در مرحله نهایی داوری خواهد شد.

وی افزود: اصلاحیه‌ها در مرحله بازبینی تولیدات نمایشی انجام شده و این اصلاحات به گروه‌ها اعلام شده است. پذیرفته‌شدگان در این مرحله باید نسخه‌های نهایی نمایش خود را ارسال کنند تا مورد قضاوت داوران قرار گیرد.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: شورای اجرایی جشنواره متشکل از حمید شهرانی، هوشنگ جمشیدیان، مجید صدیقی و اسدالله بابایی در همین ایام اسامی داوران را اعلام می‌کند تا هفته آینده شاهد داوری آثار باشیم.

وی تصریح کرد: طبق اعلام دبیرخانه مرکزی در تهران، اختتامیه جشنواره بین ششم تا یازدهم آذرماه جاری در یکی از تالارها یا سالن‌های مشخص شده از طرف شورای اجرایی جشنواره تئاتر استان اصفهان برگزار خواهد شد. به احتمال زیاد اختتامیه در یکی از مکان‌ها همچون تالار هنر، مجتمع فرهنگی استاد فرشچیان یا دیگر فضاهای نمایشی اصفهان برگزار شود.

دهقانی با بیان اینکه همه آثار باید در یک‌سال اخیر تولید و اجرا شده باشند، افزود: آثار رسیده تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند اما دقت در بازبینی‌ها به نسبت سالیان گذشته بهتر بود ضمن اینکه مشارکت شهرستانی‌ها در این دوره از جشنواره به نسبت دوره‌های قبلی پررنگ‌تر بوده است.

وی در رابطه به علت بازبینی غیرحضوری آثار نمایشی جشنواره سی‌وچهارم تئاتر اصفهان اظهار کرد: این شکل از بازبینی پیش از این هم تجربه شده است. از هشت اثر نهایی منتخب بازبینی شده، یکی دو مورد نیاز به اصلاحیه دارد که باید با اقدام به اصلاح، دوباره ارائه شود.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: منتخبان این رویداد، بر اساس روال همه جشنواره‌ها در بخش‌های مختلفی همچون نمایش‌نامه، کارگردانی، بازیگری و دیگر بخش‌ها انتخاب و حائز رتبه خواهند شد.

وی گفت: شورای اجرایی جشنواره تئاتر متشکل از احسان جانمی، اسدالله بابایی، احمد اشرفیان، احمد شاهین و حمید شهرانی است که همه از پیشکسوتان و هنرمندان عرصه تئاتر و هنرهای نمایشی هستند.

به گزارش ایمنا آثار منتخب جهت داوری در این جشنواره به شرح ذیل است:

۱- نمایش «پیله‌ام در کرم‌های ابریشم» به نویسندگی و کارگردانی هادی عسکری از شاهین‌شهر

۲- نمایش «خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرند» به نویسندگی و کارگردانی احسان جانمی از اصفهان

۳- نمایش «گالیله» به نویسندگی و کارگردانی محمد بزرگ‌زاد از اصفهان

۴- نمایش «میشیو سوزوکی» به نویسندگی اصغر گروسی و کارگردانی پویان عطایی از اصفهان

۵- نمایش «قصه ظهر جمعه» به نویسندگی محمد مساوات و کارگردانی میلاد معینی از نجف‌آباد

۶- نمایش «مرگ نابهنگام یک خیار» به نویسندگی و کارگردانی امید صالحی از نجف‌آباد

۷- نمایش «چاقوی دم کرده شب» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی احمد شکرانه از نجف‌آباد

۸- نمایش «بل و اختراع دردسرسازش» به نویسندگی و کارگردانی احمد دهقان

کد خبر 621790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.