یزد، میزبان جشنواره ملی تئاتر ایثار شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: برای نخستین‌بار برگزاری جشنواره ملی تئائر خیابانی و صحنه‌ای ایثار به این استان واگذار شد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام عباس زارع اظهار کرد: در این جشنواره گروه‌های مختلف تئاتر و هنرهای نمایشی از سراسر کشور در حوزه ایثار و شهادت به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی به اهمیت بهره‌گیری از هنر و نمایش برای انتقال ارزش‌های انقلابی، ایثار و مقاومت به مردم و جوانان اشاره کرد و ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی این جشنواره در هفته پایانی آذرماه امسال برگزار می‌شود.

این مسئول گفت: دبیرخانه برگزاری جشنواره در بنیاد شهید یزد فعال است و تمامی گروه‌های نمایشی می‌توانند آثار خود را ارسال کنند که طبق مقررات نسبت به بررسی آنها اقدام و پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

زارع اظهار کرد: توجه به برنامه‌های فرهنگی هنری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان جزو برنامه‌های مهم و محوری این نهاد است که سالانه با همکاری سایر نهادها انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد افزود: تهیه کتاب در حوزه ایثار و شهدا و برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف در حوزه ایثار جزو برنامه‌های دیگری است که تاکنون در استان اقدام مناسب صورت گرفته است.

زارع با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: به همین مناسبت در یزد و تمامی مناطق و شهرستان‌های استان ویژه برنامه‌های مختلفی در حوزه فرهنگی، هنری و ورزشی پیش‌بینی که به مرور برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: از مهمترین برنامه‌های بنیاد شهید در بزرگداشت هفته دفاع مقدس شامل غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهیدان، سرکشی به خانواده ایثارگران و نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس است.

این مسئول تصریح کرد: تجلیل از پیشکسوتان دوران هشت سال دفاع مقدس، جانبازان، آزادگان و فرزندان شاهد و همچنین برگزاری یادواره شهدا در سطح استان جزو برنامه‌های دیگری است که اقدام می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 605593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.