تدارک ۱۱۵ عنوان برنامه با ۴۳۰ اجرا ویژه روز اصفهان

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: به مناسبت «حماسه بیست‌وپنجم آبان‌ماه، روز اصفهان» ۱۱۵ عنوان برنامه با ۴۳۰ اجرا، تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی امروز _دوشنبه بیست‌وسوم آبان‌ماه_ در نشست خبری ویژه‌برنامه‌های ۲۵ آبان‌ماه (روز اصفهان) با اشاره به‌ضرورت گرامیداشت یاد و نام شهدا اظهار کرد: در سال جاری به مناسبت «حماسه بیست‌وپنجم آبان، روز اصفهان» ۱۱۵ عنوان برنامه با ۴۳۰ اجرا با شعار «تا پای جان برای ایران» تدارک دیده شده که بخش عمده‌ای از آن‌ها با همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف از جمله سپاه پاسداران، بسیج، کانون پرورش فکری نوجوانان و کودکان، آموزش‌وپرورش و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوده است.

وی افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های این روز، ویژه‌برنامه ترکیبی با محوریت زندگی و شخصیت شهید صیاد شیرازی با حضور ۵۰۰ هنرور است که بزرگ‌ترین ویژه‌برنامه ترکیبی در کشور محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان بابیان اینکه این برنامه با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و در محل توپخانه ۴۴ ارتش برگزار می‌شود، تصریح کرد: حضور پنج هزار تماشاگر در هر شب از اجرای این برنامه پیش‌بینی‌شده است، برای این برنامه که از بیست‌وسوم آبان‌ماه آغاز می‌شود، ۱۵۰ هزار تومان هزینه بلیت برآورد شده بود که البته با کمک حامیان مالی برنامه، این بلیت به‌صورت رایگان در فرهنگسراهای سطح شهر توزیع می‌شود.

شاهمرادی با بیان اینکه این برنامه ترکیبی از لحاظ موضوعی به زندگی شهید صیاد شیرازی می‌پردازد و دارای جلوه‌های بسیار زیبا، خاص و ویژه بصری، حرکات نمایشی و نورپردازی است، خاطرنشان کرد: این برنامه که در هفت شب برگزار می‌شود، برای گروه‌های سنی متفاوت قابل استفاده است.

تدارک ۱۱۵ عنوان برنامه با ۴۳۰ اجرا ویژه روز اصفهان

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات انجام شده برای روز بیست‌وپنجم آبان‌ماه، سالروز حماسه و ایثار اصفهان، فضاسازی‌های شهری است که به کمک سازمان زیباسازی شهرداری به نحو احسن انجام گرفته است، اظهار کرد: اجرای طراحی بسیار زیبای دیوارنگاری میدان امام حسین (ع)، طراحی نشان ۲۵ آبان، ارسال مجموعه عکس‌های بیست‌وپنجم آبان‌ماه در قالب کارت‌پستال برای شهرداران کشور، اجرای گالری شهری با شعار «در کجای دنیا شهری مانند اصفهان سراغ دارید؟»، نصب پرچم‌های ریسه‌ای و پنج پرچم بزرگ با طراحی ویژه بیست‌وپنجم آبان‌ماه در شهر از جمله اقدامات شهرداری در راستای فضاسازی شهری برای حماسه ۲۵ آبان است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بابیان اینکه طراحی نشان ویژه ۲۵ آبان متشکل از یک نقش اسلیمی به‌عنوان نماد اصفهان، یک گل لاله به‌عنوان نماد شهیدان و یکرنگ سبز به نشانه آرامش است، گفت: به مناسبت این حماسه، گلستان شهدا و قطعه شهدای عملیات محرم نیز به‌صورت ویژه فضاسازی می‌شود. همچنین دیدار با خانواده شهدای آتش‌نشان، فضاسازی اتوبوس‌های شهری، برگزاری تئاتر خیابانی در پایانه‌های مسافربری شهر اصفهان به‌عنوان در ورودی گردشگران به شهر، اجرای برنامه «مردم‌نگار» از شبکه دو سیما، همایش دوچرخه‌سواری با حضور ۳۷۰ دوچرخه‌سوار از میدان امام (ره) تا گلستان شهدا و مسابقه کتاب‌واره اصفهان به مناسبت این روز برنامه‌ریزی‌شده است.

برگزاری یادواره ۲۸۰ شهیده اصفهان

شاهمرادی با اشاره به برگزاری یادواره ۲۸۰ شهیده اصفهان که به نام شهید «سمیه؛ اولین بانوی شهید اسلام» نام‌گذاری شده است، گفت: با همکاری حوزه‌های مقاومت بسیج برنامه‌ای تحت عنوان «شهید کوچه ما روشنایی شهر است» برنامه‌ریزی شده است که در ۱۵۰ کوچه شهر که خانواده شهید در آن ساکن هستند، اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: نگاه ما در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان این است که خانواده شهدا می‌تواند مرکز ثقل هر محله باشد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان اظهار کرد: همچنین ویژه‌برنامه‌ای با همکاری آموزش‌وپرورش استان اصفهان از هشتم تا سی‌ام آبان ماه به نام «فرمانده دل‌ها» با موضوع آشنایی دانش آموزان با شهدای گلستان شهدا برگزار و پیش‌بینی می‌شود نزدیک به چهار هزار دانش‌آموز در این برنامه شرکت کنند.

شاهمرادی گفت: گالری تک اثر با عنوان گالری تماشا در ایستگاه مترو امام حسین (ع) افتتاح می‌شود که تابلوی نفیسی از هنرمندان برجسته به یاد بیست‌وپنجم آبان‌ماه سال ۶۱ است.

برگزاری تئاتر خیابانی در سطح شهر اصفهان

وی بابیان اینکه برگزاری تئاتر خیابانی در شهر اصفهان نیز با موضوع بیست‌وپنجم آبان تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: مستندی نیز با نام آئین تشییع شهید جهت انتقال فرهنگ به نسل نوجوان برنامه‌ریزی شده است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان بابیان اینکه برنامه‌های مختلفی در دل محلات شهر و گلستان شهدا تدارک دیده‌شده است، ادامه داد: در ۴۰ مدرسه منتخب برنامه‌ای به مناسبت حماسه بیست‌وپنجم آبان شامل تئاتر، پخش فیلم و روایتگری برنامه‌ریزی‌شده است.

شاهمرادی با اشاره به رونمایی از شناسنامه محلات در منطقه دو شهرداری اصفهان اضافه کرد: ازاین‌پس تابلوی کوچه‌های سطح شهر که به نام شهید مزین هستند، به شکل لاله درمی‌آید.

وی تصریح کرد: ویژه‌برنامه «قهرمان من» در بین فرهنگسرای محلات نیز برگزار می‌شود که مخاطب آن کودکان بوده و با هدف معرفی چهره‌های شاخص و شهدا به‌عنوان الگو و قهرمان به کودکان برنامه‌ریزی شده است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیست‌وپنجم آبان در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

شاهمرادی بابیان اینکه یک اردوی ویژه برای فرزندان شهدای مدافع حرم در منطقه گردشگری ناژوان تهیه و تدارک دیده شده است، گفت: نگاه ما در سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان این است که حامی، پشتیبان، تسهیلگر و شتاب‌دهنده مجموعه‌های مختلف فرهنگی شهر باشیم، بر این اساس بار اصلی این برنامه‌ها بر دوش مجموعه‌های فرهنگی شهر خواهد بود.

تدارک ۱۱۵ عنوان برنامه با ۴۳۰ اجرا ویژه روز اصفهان

برگزاری همایش دوچرخه‌سواری به مناسبت حماسه بیست‌وپنجم آبان

وی با اشاره به همایش دوچرخه‌سواری به مناسبت حماسه بیست‌وپنجم آبان افزود: برنامه‌ای تحت عنوان همایش دوچرخه‌سواری ویژه این روز از میدان امام خمینی (ره) آغاز می‌شود که ۳۷۰ دوچرخه‌سوار با پیراهن‌های خاص و متناسب این روزبه سمت گلستان شهدا حرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با بیان اینکه همه پوسترها و نمادهای این روز با محوریت نماد میدان، تولید شده است، تصریح کرد: برای اجرای یادمان این روز در میدان امام (ره) نیز تلاش شده است، اما به دلیل ثبت این اثر در یونسکو محدودیت‌هایی داریم.

وی در توضیح اینکه یکم آذر مدت‌ها به‌عنوان روز اصفهان شناخته شده است، اکنون چرا بیست‌وپنجم آبان‌ماه به‌عنوان روز اصفهان ثبت شد، اظهار کرد: در تعیین روز اصفهان تابع مراجع بالادستی و موظف به طراحی و اجرای برنامه‌ها در این مناسبت‌ها هستیم؛ همچنین هفته فرهنگی اصفهان با محوریت معرفی ظرفیت‌های شهر همچنان در اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، اما بیست‌وپنجم آبان به‌عنوان روز استان اصفهان نیز به‌صورت ویژه پرداخته می‌شود.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان ادامه داد: بودجه‌ای که مجموعه شهرداری اصفهان برای ویژه‌برنامه‌های مرتبط با بیست‌وپنجم آبان‌ماه در حوزه‌های زیباسازی، روابط عمومی، معاونت فرهنگی، مناطق و محلات در نظر گرفته، حدود ۱۶ میلیارد تومان است، البته در بحث ویژه‌برنامه نمایشی ترکیبی «تا پای جان برای ایران» حدود ۱۲ میلیارد تومان از سوی ارتش در نظر گرفته شده است.

کد خبر 619286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.