لزوم همراهی دستگاه‌های متولی برای برگزار شدن جشنواره «خندستان»

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: همه باید کمک کنیم «جشنواره خندستان» که پشتوانه آن تئاتر طنز اصفهان است، به یک رویداد ملی و ماندگار در تقویم هنری و تئاتر کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی امروز دوشنبه بیست‌ویکم آذر در اختتامیه سی‌وچهارمین دوره تئاتر استانی در تالار هنر شهرداری اصفهان، اظهار کرد: دومین سالی است که توفیق دارم در پشت تریبون جشنواره استانی تئاتر در خدمت هنرمندان این عرصه باشم.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری معتقد است که شهری به بلندا و بزرگی اصفهان یک شهر فرهنگی است. «اصفهان من، شهر زندگی» وقتی به معنای واقعی محقق می‌شود که هنرمندان ما بتوانند به‌خوبی در این شهر کار کنند و برای عرضه آثارشان، فضایی مناسب داشته باشند و همچنین امور فرهنگی و هنری در سبد مصرف خانوارهای اصفهان باشد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: در یک سال گذشته، تلاش کردیم دفتر تخصصی هنرهای نمایشی اصفهان در تالار هنر، قلب تپنده تئاتر در شهر اصفهان، بتواند خدمتگزار خوبی برای تئاتر و هنرمندان هنرهای نمایشی باشد.

ارتقای خندستان از جشنواره استانی به رویداد ملی

وی با بیان اینکه با همکاری هنرمندان و موافقت مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در اسفند، دومین جشنواره خندستان را برگزار خواهیم کرد، افزود: کمک کنیم «جشنواره خندستان» که پشتوانه آن تئاتر طنز اصفهان است، به یک رویداد ملی و ماندگار در تقویم هنری و تئاتر کشور تبدیل شود.

شاهمرادی از مدیران حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست مجموعه شهرداری را در برگزاری جشنواره خندستان یاری کنند و ادامه داد: به‌علت هم‌زمانی با جشنواره تئاتر استانی، رویداد خندستان را به تاخیر انداختیم و همین جا از دبیر جشنواره ملی تئاتر فجر درخواست می‌کنیم همان‌گونه که سال گذشته یک جایزه به رویداد خندستان در جشنواره تئاتر فجر اختصاص داده شد، امسال هم جایزه تئاتر کمدی اصفهان در جشنواره تئاتر فجر گنجانده شود.

اضافه شدن دو تماشاخانه به تئاتر اصفهان

وی در ادامه، با اشاره به اضافه شدن دو تماشاخانه تئاتر به فضاهای نمایشی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد که این دو تماشاخانه تا ایام‌الله دهه فجر در پردیس هنر اصفهان نهایی و آماده شود. تجهیز و مراحل نهایی کار این دو پلاتو انجام شده و منتظر اخذ مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

کلنگ‌زنی تئاتر شهر در دهه فجر

معاون شهردار سپس به کلنگ‌زنی مجموعه تئاتر شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: تئاتر شهر در کنار گذر فرهنگی چهارباغ کلنگ‌زنی خواهد شد و در زمان حاضر، مراحل پایانی خود را طی می‌کند. تمام تلاش ما این بود که مکتب تئاتر اصفهان با این زیرساخت‌ها و کارهای خوب هنرمندان، جایگاه خود در هنر را بازیابد.

وی ابراز امیدواری کرد که هر روز شاهد شکل‌گیری گروه‌های جدید تئاتری در اصفهان باشیم و فعالان این هنر در گوشه‌گوشه شهر اصفهان تئاتر اجرا کنند و مردم اصفهان مثل گشت‌وگذار در میدان بزرگ امام، به دیدن تئاتر بیایند و اصفهان به معنای واقعی به یک شهر تئاتری تبدیل شود.

به گزارش ایمنا، سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی اصفهان با حضور مسئولان و هنرمندان در تالار هنر این شهر برگزار شد و برترین‌های این رویداد معرفی شدند.

کد خبر 626259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.