مدیریت شهری مکلف به پاسداری از هویت و شخصیت اصفهان است

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: چهره‌های بزرگ و ماندگاری در عرصه تئاتر استان و شهر اصفهان فعالیت داشته و دارند و مجموعه مدیریت شهری عهده‌دار و مکلف به پاسداری از هویت و شخصیت اصفهان بزرگ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی امروز _ چهارشنبه نوزدهم بهمن _ در نشست خبری برگزاری پنجمین جشنواره ملی تئاتر خندستان در پردیس هنر این شهر، اظهار کرد: اصفهان مهد هنر و فرهنگ ایران‌زمین است.

وی خاطرنشان کرد: تئاتر اصفهان از مکاتب ریشه‌دار هنری است و بخش مهمی از هویت اصفهان در پرتو هنر تئاتر و نمایش آن تعریف می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: چهره‌های بزرگ و ماندگاری در عرصه تئاتر استان و شهر اصفهان فعالیت داشته و دارند. مدیریت شهری عهده‌دار و مکلف به پاسداری از هویت و شخصیت اصفهان بزرگ است.

وی با اشاره به اهمیت جشنواره خندستان برای اصفهان تصریح کرد: سال گذشته در اختتامیه چهارمین دوره رویداد طنز خندستان حضور داشتم. متن‌های خوبی برای تئاتر کمدی به دبیرخانه دوره پیشین خندستان رسیده بود.

شاهمرادی اظهار کرد: این دوره تصمیم بر این شد که رویداد خندستان به شکل اجراهای تئاتر انجام شود. نگاه ما این است که این جشنواره و دیگر جشنواره‌ها را به شکل دائمی و ثابت در استان اصفهان داشته باشیم. همچنین به‌واسطه این رویدادها در تلاشیم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اصفهان را بیش از پیش معرفی کنیم.

وی با تاکید بر تغییر فضای شهری به سمت شادی و نشاط عمومی گفت: بعضی مسائل ازجمله خشکی زاینده‌رود یا مشکلات اقتصادی، آن شور و شادمانی سابق را از مردم گرفته و ما تلاش می‌کنیم با برگزاری جشنواره خندستان لبخندی بر لبان مردم این دیار فرهنگی بنشانیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: رویکرد مدیریت شهری و سایر مدیران و نهادهای فرهنگی افزایش سرانه فرهنگی است و وظیفه امروز ما حمایت همه‌جانبه از هنرمندانی است که می‌توانند در بیشتر شدن این سرانه یاریگر ما باشند.

وی با اشاره به اینکه نگاه به هنر نمایش به‌عنوان یک قالب مناسب برای انتقال پیام جدی است، اظهار امیدواری کرد برگزاری رویدادهای هنری و جشنواره‌هایی مثل خندستان کمک کنند که هنرمندان فضای روزآمد و بهتری برای کار و فعالیت هنری خود داشته باشند.

شاهمرادی از تک‌تک اصفهانی‌ها دعوت کرد اجراهای دوره پنجم جشنواره طنز خندستان را به تماشا بنشینند.

وی تصریح کرد: اجراهای منتخب رویداد پنجم خندستان به شکل مستمر در طول سال در سطح شهر اصفهان اجرا خواهند شد تا از این میراث هنری به شکلی بهتر و مردمی‌تر استفاده شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصفهان با بیان اینکه مرکز اصلی تئاتر در این کلان‌شهر تالار هنر اصفهان است، اظهار کرد: برای برگزاری جشنواره ملی تئاتر خندستان چهار سالن تخصصی هنر نمایش در اختیار مدیریت شهری است. همچنین از دو سالن هنرسرای خورشید و مجموعه کوثر نیز استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، در حاشیه برگزاری نشست خبری پنجمین دوره برگزاری جشنواره ملی تئاتر خندستان و در حضور جمعی از مسئولان و پیشکسوتان هنر نمایش، از پوستر این رویداد رونمایی شد.

شماری از حاضران به نمایندگی از هنرمندان، مدیران، خبرنگاران و اهالی تئاتر، پوستر جشنواره را امضا کردند و هر کدام متنی را به یادگار نوشتند.

این جشنواره در بازه تاریخی ششم تا یازدهم اسفندماه سال جاری در تالار هنر اصفهان برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت آیین‌نامه به سایت جشنواره به نشانی https://khandestan-isf.ir/ مراجعه کنند.

کد خبر 639950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.