بیم‌ها و امیدها برای ترمیم زخم حوزه تئاتر اصفهان

افتتاح دو پلاتو پردیس هنر اصفهان بیم‌ها و امیدهایی را برای اهالی تئاتر اصفهان به وجود آورده است که این فضاها می تواند نقشی در ارتقا تئاتر این شهر ایفا کند یا خیر؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، افتتاح فاز دوم پردیس هنر به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر با بازگشایی دو پلاتو صورت گرفت. پیش از این، فاز نخست مجموعه پردیس هنر شامل آمفی‌تئاتر روباز با ظرفیت ۳۵۰۰ صندلی در سال ۱۳۹۷ افتتاح شده بود و امسال نیز فاز دوم آن شامل دو سالن نمایش با ظرفیت ۱۷۰ نفر، اتاق تمرین نمایش، اتاق گریم و آکساسوآر، همراه با یک گالری هنری در مساحت ۱۱۰۰ متر افتتاح شد.

این مجموعه هنری که در خیابان آبشار سوم احداث‌شده است، با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است در این پلاتوها صندلی‌های سالن‌های نمایش، متحرک بوده و امکان چند سویه شدن سالن به فراخور نمایش در این سالن‌ها وجود دارد، همچنین تجهیزات نور و صوت سالن‌های نمایش از جدیدترین و بروزترین تجهیزات نمایشی است و هم‌زمان اجرای دو نمایش در مجموعه امکان‌پذیر است.

حال با اضافه شدن دوپلاتو نمایش به ظرفیت سالن‌های نمایشی شهر اصفهان این پرسش مطرح می‌شود که این شهر از لحاظ سرانه فضای نمایشی تا نقطه مطلوب چه اندازه فاصله دارد و شهرداری اصفهان به عنوان متولی این مجموعه چه سیاست و راهبردی را برای توسعه تئاتر شهر اصفهان باید دنبال کند؟ از این رو خبرگزاری ایمنا در گزارش ذیل در گفت‌وگو با فعالان حوزه تئاتر اصفهان و متولیان پردیس هنر این موضوع را بررسی کرده است.

افتتاح پلاتوهای پردیس هنر نقش مؤثری در ارتقا کیفیت تئاترهای اصفهان دارد

محمددهقان، کارگردان تئاتر در خصوص دو پلاتو افتتاح شده در پردیس هنر اصفهان به ایمنا می‌گوید: افتتاح این دو پلاتو و هر موردی که مربوط به توسعه زیرساخت‌های نمایش باشد، به طور حتم می‌تواند به گسترش و پیشبرد اهداف هنر تئاتر در اصفهان کمک کند.

وی که حدود ۱۷ سال سابقه کار تئاتر را در کارنامه خود دارد، با بیان اینکه پلاتو باید در دسترس هنرمند باشد، ادامه می‌دهد: یکی از مشکلات تئاتر اصفهان در دسترس نبودن مکان‌های پلاتو است، چرا که وقتی پلاتو در حاشیه شهر احداث می‌شود باری مضاعف را برای تردد هنرمند و حتی حضور مخاطب بر کارگردان و دیگر عوامل تولید نمایش تحمیل خواهد کرد؛ بطور مثال تئاتر خاوران در تهران به دلیل واقع شدن در محله جنوب شرقی با داشتن شش سالن نمایش همچنان خالی از تماشاگر است.

این کارگردان تئاتر اظهار می‌کند: پلاتوهای تالار هنر، پردیس هنر به دلیل اینکه دور از شهر احداث شده‌اند، رفت و آمد را برای هنرمندان سخت کرده‌اند و پلاتو استاد فرشچیان نیز انحصاری برای افراد خاص استفاده می‌شود، پس نمی‌توان به طور قطع گفت مشکل تئاتر اصفهان از لحاظ سرانه فضای نمایشی حل شده است.

وی می‌افزاید: در حال حاضر تنها پلاتو فعال اصفهان، پلاتوهای آموزشگاه‌ها هستند که هزینه بالایی را برای تمرین به تئاتر و کارگردان آن تحمیل می‌کنند، بطور مثال چهار میلیون تومان هزینه پلاتو آموزشگاه را برای جشنواره‌ای که اخیراً برگزار شد پرداخت کردم و این مشکلی بر مشکلات هنرمندان این عرصه را افزون خواهد کرد.

دهقان اضافه می‌کند: البته پلاتو تالار هنر در اصفهان رایگان است که باز هم به دلیل واقع شدن در خارج از شهر، تردد را با مشکل مواجه می‌کند. ضمن اینکه اصفهان در واقع مانند تهران پلاتو ندارد بلکه فقط سه سالن نمایش در این شهر وجود دارد.

وی ادامه می‌دهد: پلاتو باید در مکانی مانند تئاتر لاله زار تهران قبل از انقلاب در دسترس عموم مردم واقع شود. افتتاح دو پلاتو پردیس هنر نقش به‌سزایی در تولید آثار، ایده‌پردازی و طراحی و در نتیجه افزایش کیفیت آثار تولیدی خواهد داشت.

این کارگردان تئاتر تاکید می‌کند: انتظاری که برای توسعه تئاتر در اصفهان از مسئولان ذیربط می‌رود احداث تمامی سالن‌های نمایش مانند سالن دو سویه، سه سویه، بلک باکس و قاب عکس و یا احداث سالن‌هایی که قابلیت این چیدمان را داشته باشند، ضمن اینکه باید پلاتوها در مکان‌هایی احداث شوند که مورد استقبال عموم قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه تئاتر اصفهان قوی و پرقدرت است، می‌گوید: تفکر مسئولان باید در حوزه تئاتر تغییر کند؛ چرا که با حذف تئاتر خیلی از موارد را در جامعه از دست خواهیم داد.

دهقان خاطرنشان می‌کند: هنرمندان تئاتر نیازمند امکانات و برداشته شدن محدودیت‌ها هستند تا بتوانند پرقدرت‌تر از قبل به تولید ادامه دهند.

پردیس هنر باید تبدیل به مرکز استعدادیابی جوانان شود

احسان جانمی، کارگردان، مدرس، نویسنده و طراح تئاتر به ایمنا می‌گوید: دو پلاتو پردیس هنر با کاری از بنده افتتاح شد که افتخاری بزرگ در کارنامه هنری‌ام است.

وی می‌افزاید: بلک باکس باید قابلیت جابجایی تماشاگر را داشته باشد و سالن پردیس هنر با وجود کوچک بودن این قابلیت را دارد و می‌تواند به سالن دوسو نیز تبدیل شود.

این کارگردان که سابقه ۲۹ سال کار در حیطه تئاتر را به همراه دارد، ادامه می‌دهد: در روز افتتاح دو پلاتو در پردیس هنر، شهردار اصفهان قول افزوده شدن یک سالن سه سو را به پردیس هنر داد که امیدوارم این مهم هر چه سریع‌تر محقق شود.

وی اظهار می‌کند: شهر اصفهان با داشتن دو دانشگاه و چندین آموزشگاه و هنرستان مربوط به حوزه تئاتر و با توجه به اینکه سالانه نزدیک به ۱۰۰۰ نفر در این شهر وارد رشته تحصیلی تئاتر می‌شوند سالن مناسبی برای اجرا و تمرین در اختیار ندارد.

جانمی اضافه می‌کند: اضافه شدن دو سالن به سالن‌های تئاتر این شهر اقدام مؤثری است؛ اما اگر قرار است پردیس هنر به توسعه تئاتر شهر کمک کند باید تبدیل به مرکزی برای استعداد یابی جوانان نوظهور در حیطه تئاتر باشد و باید کار این پردیس از تالار هنر که کلاسیک است مجزا شود.

اصفهان قابلیت تبدیل شدن به قطب نمایش کمدی را دارد

هادی کیانی، کارگردان و نویسنده تئاتر به ایمنا می‌گوید: راه اندازی دو پلاتو پردیس هنر در شهر اصفهان کمک شایانی به توسعه و پیشبرد تئاتر این شهر خواهد کرد.

وی می‌افزاید: اگر یک صندلی هم به صندلی‌های سالن نمایش تئاتر اضافه شود کار ارزشمندی در راستای کمک به این هنر صورت گرفته است.

این کارگردان تئاتر تصریح می‌کند: توجه مسئولان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به مقوله تئاتر نشان‌دهنده باور آنها به تأثیرگذاری تئاتر در فرهنگ سازی و تغییر رفتار مردم است.

وی ادامه می‌دهد: احداث دو پلاتو در پردیس هنر می‌تواند باری از دوش تئاتر اصفهان بردارد و اجازه تولید و اجرای کار بیشتری را به هنرمندان این عرصه بدهد.

کیانی که سابقه ۱۵ سال کار حرفه‌ای در حوزه تئاتر را دارد، تصریح می‌کند: امیدوارم مسئولان ذیربط بزودی در زمینه احداث سالن قاب صحنه‌ای نیز اقدام کنند و با حمایت‌های مادی و معنوی از هنرمندان عرصه تئاتر بتوانند به تولید آثار باکیفیت در این زمینه کمک کنند.

وی خاطر نشان می‌کند: حمایت از تئاتر اصفهان می‌تواند این شهر را به قطب تئاتر کشور تبدیل کند، همانطور که معتقدم ادامه دار بودن برگزاری جشنواره خندستان می‌تواند منجر به تبدیل اصفهان به قطب نمایش کمدی شود.

این کارگردان تئاتر می‌گوید: باید در اصفهان برای تمامی نمایش‌ها سالنی اختصاصی احداث شود تا مخاطب بتواند در لحظه ورود به سالن برای دیدن نمایش مورد نظرش اقدام کند و دچار سردرگمی نشود.

نامناسب بودن مکان احداث پلاتو از مشکلات تئاتر اصفهان است

حسن محمدی کارگردان و بازیگر تئاتر به ایمنا می‌گوید: بزرگترین مشکل موجود در تئاتر اصفهان کمبود سالن و نامناسب بودن مکان‌های سالن تئاتر است.

وی می‌افزاید: اغلب این سالن‌ها در جایی ساخته شده‌اند که مردم آن منطقه بنابر دلایل اقتصادی و فرهنگی توانایی حضور در تئاتر را ندارند و مردم سایر مناطق نیز رغبتی برای حضور در آن سالن‌ها را ندارند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر که ۱۹ سال سابقه کار در حوزه تئاتر را به همراه دارد، تصریح می‌کند: انتخاب درست مکان برای احداث سالن نمایش از نکات مهم برای تحقق این موضوع است.

وی خاطر نشان می‌کند: افتتاح دو پلاتو پردیس هنر با تمام مشکلاتی که تئاتر اصفهان دارد می‌تواند گوشه‌ای کوچک از زخم این هنر را ترمیم کند.

محمدی ادامه می‌دهد: امیدوارم احداث این پلاتوها برای ایجاد رزومه مدیریتی نباشد و برنامه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته باشند و در واقع سالن‌ها به بخشی برسند که نیازمند سالن تئاتر هستند.

وی تصریح می‌کند: امیدوارم افتتاح این پلاتوها بتواند به اجرای یک نمایش اختصاص یابد و در نهایت به جذب مخاطب کمک کند.

ایجاد پلاتوهای پردیس هنر از نیازهای شهر اصفهان بود

پویان عطایی، کارگردان و نویسنده تئاتر به ایمنا می‌گوید: اضافه شدن دو پلاتو به پلاتوهای شهر اصفهان با توجه به اینکه بیش از ۷۰ گروه نمایشی در این شهر ثبت شده‌اند جوابگوی نمایش اصفهان نخواهد بود.

وی می‌افزاید: در حال حاضر سالن‌های تئاتری که قبل از پردیس هنر در اصفهان وجود داشتند با توجه به گروه کثیر تئاتر جوابگوی هنرمندان این عرصه نبوده‌اند؛ چرا که تئاتر فقط نیاز به سالن اجرا ندارد بلکه فضایی نیز برای تمرین باید در اختیار داشته باشد.

این کارگردان تئاتر اظهار می‌کند: افتتاح دو پلاتو پردیس هنر خبر خوشحال کننده‌ای برای اهالی تئاتر اصفهان است که از لحاظ محدوده جغرافیایی نیز در موقعیت مناسبی قرار گرفته است.

وی ادامه می‌دهد: اصفهان نیاز به یک تئاتر شهر در میدان امام حسین دارد که شمال و جنوب شهر به آن دسترسی داشته باشند، ضمن اینکه تعبیه پلاتوهای کوچک در سایر نقاط شهر نیز می‌تواند به توسعه تئاتر اصفهان کمک قابل توجهی کند.

عطایی می‌گوید: استفاده از تبلیغات شهری و اخذ بودجه مناسب برای تئاتر در سال آینده توسط مسئولان ذیربط می‌تواند به جذب مخاطب و توسعه تئاتر کمک کند.

وی تصریح می‌کند: در پردیس هنر باید از عواملی مانند نورپرداز و صدابردار مختص همان سالن‌ها نیز استفاده و برای معرفی این مکان‌ها به مخاطب از تبلیغات گسترده استفاده شود.

حمایت از هنرمندان تئاتر راهی برای توسعه هنر نمایش

میلاد معینی، کارگردان و بازیگر تئاتر به ایمنا می‌گوید: با توجه به کمبود سالن تئاتر در اصفهان و وجود لابی گری‌هایی که گاهی شاهد هستیم بسیاری از شهرستانی‌ها نمی‌توانند در مرکز استان به اجرا بپردازند و این ضعف بزرگی در حیطه تئاتر بشمار می‌رود.

وی ادامه می‌دهد: اضافه شدن سالن نمایش به شرط مجهز و تخصصی بودن می‌تواند به توسعه هنر تئاتر کمک کند.

این کارگردان تئاتر تصریح می‌کند: یکی از نکات مهم در توسعه تئاتر استفاده از تبلیغات گسترده و تعامل با سازمان‌ها و اداره‌ها است که این کار بهتر است توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری اصفهان صورت بگیرد.

وی اضافه می‌کند: صدا و سیما بستر مناسبی برای تبلیغات گسترده از کارهای خاص و فوق العاده تئاتر بشمار می‌رود.

معینی خاطر نشان می‌کند: در ساخت سالن نمایش استفاده از نظر کارشناسان این حوزه ضروری است، ضمن اینکه ایجاد یک پلتفرم مجازی قدرتمند برای ارائه آثار نمایشی و هنری از الزامات شهر اصفهان تلقی می‌شود.

رویکرد پردیس هنر بر توسعه تئاتر کودک و نوجوان است

علی عطریان، رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به ایمنا می‌گوید: دو پلاتو افتتاح شده در پردیس هنر را تا حد توان نزدیک به استانداردهایی که مدنظر گروه‌های تئاتری است، راه اندازی کرده‌ایم؛ چرا که هر فعالیتی پارامترهای مخصوص به خود را نیاز دارد و تمام تلاش اداره هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان بر اجرای کارها منطبق بر این پارامترها است.

وی هدف از افتتاح دووپلاتو پردیس هنر را راه اندازی جریان‌های خوب و مؤثر بر تئاتر اصفهان اعلام و اظهار می‌کند: در حال حاضر تمرکز اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بر دو بخش تئاتر صحنه‌ای و خیابانی است که تئاتر صحنه‌ای در تالار هنر به‌صورت مرسوم در حال اجرا است و نمایش‌های خوبی نیز از هنرمندان اصفهان در این بخش بر روی صحنه رفته است و تئاتر خیابانی نیز با توجه به تعاریفی که دارد در مناسبت‌های مختلف با توجه به رعایت استانداردهایی که دارد، گروه‌ها در شهر به اجرای نمایش می‌پردازند.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه می‌دهد: رویکرد این اداره در پردیس هنر توجه بیشتر به توسعه و ارتقا تئاتر کودک و نوجوان است؛ چرا که با توجه به کمبود فضای نمایش، طی سال‌های اخیر کمتر به این بخش توجه شده، هر چند قبل از این شهرداری به این مقوله نیز می‌پرداخته و البته طی همین سال‌ها نیز چند تئاتر کودک یا نوجوان در خانه کودک یا در هنرسرای خورشید اجرایی شده است؛ اما رویکرد پردیس هنر بر گسترده شدن فضای فیزیکال و اضافه شدن پلاتو و بلک باکس‌ها و ورود جدی‌تر تئاتر کودک و نوجوان به صحنه است.

وی می‌افزاید: متأسفانه فضاهای تمرین تئاتر در اصفهان بسیار محدود و کم است و هنرمندان شاید مدت‌ها برای تمرین در نوبت تالار هنر می‌مانند و افتتاح این دو پلاتو شاید بتواند کمی گشایش در این زمینه ایجاد کند.

عطریان تصریح می‌کند: با وجود اضافه شدن پردیس هنر به فضای تئاتر اصفهان؛ هنوز تا رسیدن به حد ایده آل برای زیرساخت‌های فیزیکال اجرا و تمرین تئاتر فاصله بسیاری وجود دارد.

وی اظهار می‌کند: پردیس هنر یک مجموعه شامل آمفی تئاتر بزرگ، نمایشگاه، پلاتوها، محل تمرین و دفاتر تخصصی است که هر کدام از این بخش‌ها به دفاتر تخصصی اداره هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان

واگذار خواهد شد، به‌طور مثال بخش نمایشگاهی به دفتر تخصصی هنرهای تجسمی و بخش سینما به دفتر تخصصی سینما و بخش تئاتر نیز به دفتر تخصصی هنرهای نمایشی با همان سیاست‌های دفاتر تخصصی و به عنوان زیرساختی که به تئاتر اضافه شده، واگذار خواهند شد.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به خانواده محور بودن پردیس هنر، اظهار می‌کند: رویکرد پردیس هنر خانوادگی است یعنی وقتی یک خانواده وارد این مکان می‌شود، می‌تواند از تمامی امکانات آن شامل کنسرت در فضای باز و نمایشگاه استفاده کند، چرا که پردیس هنر در فضای باز و عمومی و در پارک زاینده رود واقع شده است.

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر با ساخت فضای فیزیکال هدف بر روی اجرای تئاتر در این پردیس است و برای سایر استفاده‌ها پس از چند اجرا می‌توان تصمیم گیری کرد.

عطریان خاطرنشان می‌کند: نحوه انتخاب تئاترها برای اجرا در پردیس هنر طبق سیاست‌های دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان پیش خواهد رفت، همچنین چگونگی حمایت از گروه‌های نمایشی و سایر موارد نیز تحت نظر آن دفتر خواهد بود.

وی تصریح می‌کند: برنامه سال آینده پردیس هنر گسترش تئاتر کودک و حمایت از گروه‌های تولید کننده این نوع تئاتر است و شاید در آینده یکی از فضاهای شهری نیز به تئاتر کودک اختصاص یابد.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح می‌کند: با توجه به محدود بودن منابع و ازدیاد درخواست‌ها و با توجه به اینکه پردیس هنر خانواده محور است، رویکردهای شورای دفتر تخصصی نمایشی شهرداری اصفهان توجه بر بخش خانوادگی و تئاتر کودک است.

وی ادامه می‌دهد: سعی اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اضافه شدن محصولات فرهنگی که پارامترهای درست هنری دارد به سبد خانوار خانواده‌ها است.

عطریان خاطرنشان می‌کند: اگر شاخه‌های هنری را به مثابه علم بدانیم هر علمی پارامترهای مخصوص به خود را دارد، پس هدف این نهاد نیز نزدیک شدن به این پارامترها است؛ بنابراین انتخاب تئاترها، تولیدات و حمایت‌های آن نیز باید به گزینش صحیح خانواده‌ها نسبت به پردیس هنر کمک کند.

سرانه فضای هنری اصفهان کم است

سید محمد سجادزاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به ایمنا می‌گوید: سرانه یعنی نسبت بین فضا و مخاطبی که از آن فضا بهره‌مند می‌شود؛ بنابراین شهری مانند اصفهان با بیش از دو میلیون نفر جمعیت که بخشی از آنها علاقه‌مند به حوزه نمایش و تئاتر هستتد و بخشی هم محل ارتزاق و زندگی‌شان از این محل است، با سرانه استاندارد فضای مطلوب هنری در شهر فاصله دارد.

وی می‌افزاید: با توجه به اینکه پلاتوهای موجود در شهر اصفهان هنوز به تعداد انگشتان دو دست نرسیده است، هنوز شهر تا رسیدن به فضایی با استانداردهای هنری مطلوب فاصله زیادی دارد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه می‌دهد: باید واقع بینانه با مسائل برخورد کرد، چرا که تمام امورات شهر نمی‌تواند در یک بخش خلاصه شود و باید با یک برنامه زمان بندی شده مناسب، در یک بازه زمانی حداقل چهار یا پنج ساله بتوانیم به آن استانداردهای مطلوب و سرانه فضاهای فرهنگی و هنری برسیم.

وی اضافه می‌کند: در اصفهان فقط کمبود سالن نمایش وجود ندارد، بلکه در حوزه موسیقی، سینما، هنرهای تجسمی و گالری نیز تا رسیدن به استانداردهای مطلوب فاصله وجود دارد، پس باید در تمام زمینه‌ها به استانداردها نزدیک شویم تا شهر و فضای هنری در خور اصفهان وشهری فرهنگی و هنری ایجاد کنیم.

سجادزاده خاطرنشان می‌کند: تلاش مدیریت شهری اصفهان با وجود تمام کمبود فضاهای هنری، افزودن بر این فضاها است.

وی ادامه می‌دهد: پردیس هنر غیر از فضای پارک و عمومی که قابل استفاده برای عموم مردم است، ترکیبی از مجموعه‌ای روباز با بیش از ۳۰۰۰ صندلی برای نشستن، سالن اجرایی بسیار خوب و در حد یکی از بزرگترین سالن‌های روباز موجود در شهر اصفهان است که از فصل بهار تا حوالی نیمه پاییز می‌توان برنامه‌های متعددی را در این مکان اجرایی کرد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح می‌کند: افتتاح دو پلاتو و یک گالری در پردیس هنر ظرفیت خوبی برای تئاتر و توسعه فضای هنری اصفهان است، ضمن اینکه به طور حتم در جدول برنامه‌های پنجمین تئاتر خندستان از این فضا استفاده خواهد شد، همچنین فارغ از جشنواره خندستان، تمرین گروه‌های نمایشی و فضای اجرای شهری نیز در آن‌جا صورت خواهد گرفت تا پردیس هنر به یکی از پاتوق‌های هنری اصفهان تبدیل شود و خانواده‌ها بتوانند از آن فضاها بهره مند شوند.

وی می‌گوید: برای جلوگیری از منفعل شدن پردیس هنر باید برنامه ریزی و تدبیر مناسب صورت بگیرد تا این مجموعه فضایب مفید برای توسعه هنر در اصفهان باشد ضمن اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در چند بخش شامل آماده‌سازی فضا و زیرساخت، کمک به توسعه ظرفیت‌های هنری مثل دانش افزایی و هنر افزایی و حمایت از تئاتر مأموریت دارد.

سجادزاده خاطرنشان می‌کند: در آن سوی میدان برای ارتقای هنر تئاتر نیز دو مسااله شامل حمایت دستگاه‌های دیگر از اکوسیستم تئاتر و فعال بودن هنرمندان با ارائه با ایده‌هایی نزدیک به نیازهای مردم و تولید آثار فاخر متناسب با ایده آل های مردم تأثیرگذار است؛ چرا که وقتی هنرمند خودش را به جریان مردم نزدیک می‌کند مورد حمایت مردم نیز واقع می‌شود و وقتی از فضای عمومی جامعه فاصله می‌گیرد از جانب مردم نیز استقبال نخواهد شد.

وی می‌گوید: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از گروهای تئاتری شهرستان‌های اطراف اصفهان برای اجرا در اصفهان حمایت می‌کند؛ چرا که را سرفصلی به نام تئاتر اصفهان ندارد و تئاتر شهرستان‌ها ندارد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار می‌کند: در پردیس هنر شورای انتخاب آثار که در دفتر هنرهای نمایشی فعال است در پردیس هنر هم همان ساز و کار برقرار است و همان شورا فعال خواهد شد.

کد خبر 639421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.