افتتاح ۲ پلاتوی نمایش و یک گالری در «پردیس هنر اصفهان»

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از افتتاح دو پلاتوی نمایش و یک گالری در پردیس هنر اصفهان خبر داد.

سیدمحمد سجادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هم‌زمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر امروز _دوشنبه هفدهم بهمن‌ماه_ در قالب افتتاحیه‌های دهه فجر مدیریت شهری اصفهان، مجموعه بخش نمایشی پردیس هنر در منطقه ۶ افتتاح شد.

وی اصفهان افزود: مجموعه فرهنگی تبلیغی پردیس هنر پیش‌تر افتتاح شده بود، اما بخش‌های نمایشی آن نیاز به آماده‌سازی داشت که به همت شهرداری منطقه ۶، اداره هنری و معاونت فرهنگی هنری سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان امروز _دوشنبه هفدهم بهمن‌ماه_ دو پلاتو به فضاهای نمایشی و یک گالری هم به فضای آثار تجسمی شهر اصفهان اضافه می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: افتتاح این دو پلاتو و گالری موجب افزایش ظرفیت زیرساختی فرهنگی و هنری شهر و ایجاد مکانی برای رویدادهای فرهنگی و هنری شهر می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه زیرساخت پلاتوهای موجود و فضاهای نمایشی زیرساخت‌های محدودی است، تلاش مدیریت شهری در راستای ارتقای زیرساخت‌ها و افزودن ظرفیت‌های جدید به فضاهای هنری و نمایشی است.

سجادزاده خاطرنشان کرد: اضافه شدن یک گالری بسیار وسیع و خوب، به افزایش سرانه فضاهای گالری در شهر برای ارائه آثار هنرهای تجسمی نیز کمک می‌کند تا اصفهان یک قدم به فضای ملی و هنری شهر نزدیک‌تر شود.

وی در خصوص ظرفیت پلاتوهای که قرار است به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: دو پلاتویی که امروز افتتاح می‌شوند یکی با ظرفیت ۸۰ نفر و دیگری با ظرفیت ۹۰ نفر به فضای زیرساخت‌های نمایشی شهر اضافه می‌شوند که ظرفیت تمرین و اجرای نمایش را برای هنرمندان فراهم می‌کند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بابیان اینکه فضای گالری پردیس هنر فضای خوبی برای ارائه آثار تجسمی است، اضافه کرد: مدیریت پردیس هنر با معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خواهد بود و به‌زودی در این مکان جشنواره ملی خندستان برگزار خواهد شد.

وی گفت: طراحی هنری پلاتوها، گالری آثار تجسمی و ظرفیتی که خود پردیس هنر در طبقه فوقانی دارد، به‌طور حتم یک فضای مدیریت عمومی در حوزه اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی خواهد داشت؛ اما شوراهای تخصصی تالار هنر و دفتر تخصصی هنرهای تجسمی شهرداری اصفهان بر نحوه فعالیت‌ها پلاتوها و گالری نظارت خواهند داشت.

سجادزاده اظهار کرد: مرکزیت دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان همچنان در تالار هنر است اما بخشی از فرایند تمرین‌ها و نمایش‌های کوچک در فضای پلاتوها اجرا خواهد شد و بخشی از آن نیز در فضای پردیس هنر اجرا می‌شود، همچنین امیدواریم به‌زودی بتوانیم گالری کتابخانه مرکزی را نیز به فضای عمومی گالری‌های شهر اصفهان برگردانیم.

کد خبر 639182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.