افتتاح دومین گالری‌ گذر اصفهان در مترو اصفهان

مدیر دفتر تخصصی هنرهای تجسمی شهرداری اصفهان گفت: امسال بیست‌وپنجم آبان‌ماه در سالروز حماسه ایثار و مقاومت مردم اصفهان دومین گالری‌ گذر در محل متروی میدان امام حسین (ع) راه‌اندازی و افتتاح می‌شود که در آن‌یکی از آثار هنر تجسمی برجسته اصفهان با موضوع ایثار و مقاومت مردم اصفهان رونمایی خواهد شد.

مهدی تمیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دفتر تخصصی هنرهای تجسمی شهرداری اصفهان گالری گذر را با ۱۰ ویترین در خیابان باغ گلدسته راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: این گالری برای بازدید عموم مردم و افرادی که از خیابان عبور می‌کنند فرصت خوبی است تا بتوانند حین امور روزمره به تماشای هنرهای به نمایش گذاشته شده در این مجموعه بپردازند؛ به همین دلیل عنوان گذر باغ گلدسته برای آن انتخاب شده است.

مدیر دفتر تخصصی هنرهای تجسمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: امسال بیست‌وپنجم آبان‌ماه، در سالروز حماسه ایثار و مقاومت مردم اصفهان دومین گالری گذر در محل متروی میدان امام حسین (ع) راه‌اندازی و افتتاح می‌شود که در آن از یکی از هنرهای تجسمی برجسته اصفهان با موضوع ایثار و مقاومت مردم اصفهان رونمایی خواهد شد.

تمیزی گفت: خالق این اثر فاخر افشین جلیلی است که حماسه ایثار و مقاومت مردم اصفهان را در قالب نقاشی رنگ و روغن روی بوم به زیبایی اجرا کرده است و این اثر متعلق به گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان است.

وی با بیان اینکه اثر ۲۵ آبان این هنرمند برای نخستین بار برای افتتاح در گالری گذر به نمایش گذاشته خواهد شد، خاطرنشان کرد: این گالری به‌طور میانگین هر دو ماه، یک اثر از یک هنرمند را به نمایش خواهد گذاشت.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان اظهار کرد: شماری از این آثار از گنجینه موزه هنرهای معاصر است و تعدادی دیگر آثار شاخصی از هنرمندان دیگر است که پس از بررسی به نمایش درآمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تمام این اثرها در حوزه هنرهای تجسمی است و هنرهای معاصر در محل موزه نگهداری می‌شود، افزود: گالری گذر برای نمایش و عرضه هنرهای تجسمی است اما گاهی ممکن است یک اثر نادر صنایع‌دستی نیز به نمایش گذاشته شود.

تمیزی تأکید کرد: بسیاری از مردم اطلاع چندانی از گالری‌های خصوصی فعال در شهر ندارند تا برای تماشای آثار به آن محل‌ها مراجعه کنند، بنابراین تصمیم گرفتیم مکان‌هایی برای عموم مردم فراهم کنیم تا آثاری که امکان نمایش عمومی دارد، در گذر به نمایش گذاشته شود.

وی تصریح کرد: ایستگاه متروی میدان امام حسین (ع) از پرترددترین ایستگاه‌های مترو در اصفهان است که به‌عنوان محل برگزاری نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی انتخاب شده است.

مدیر دفتر تخصصی هنرهای تجسمی شهرداری اصفهان با تقدیر از همکاری مدیران مترو و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری برای ایجاد و راه‌اندازی این گالری، گفت: یکی از راهبردهای دفتر تخصصی هنرهای تجسمی شهرداری اصفهان در سال جاری این است که تعداد گالری‌های گذر در شهر به‌ویژه ایستگاه‌های مترو اصفهان را گسترش دهد.

وی تأکید کرد: ایستگاه‌های مترو فضاهای مناسبی برای برپایی چنین نمایشگاه‌هایی است؛ چرا که علاوه بر سرپوشیده بودن، موقعیت خوبی از نظر حفاظت اثر، نور و تردد عموم مردم و حتی گردشگران دارد.

کد خبر 616093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.