سیاست‌ها و رویکرد جدید دفتر تخصصی سینما شهرداری اصفهان

مدیر دفتر تخصصی سینمای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان سیاست‌ها و رویکرد جدید این دفتر را تشریح کرد.

سعید محمدی‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دفتر تخصصی سینمای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از سال ۹۵ با مدیریت مصطفی حیدری کار خود را آغاز کرد، اما مشکلاتی در رابطه با فضای کاری این دفتر وجود دارد که این مکان به‌زودی جابه‌جا خواهد شد.

وی افزود: این مجموعه تخصصی در موزه هنرهای معاصر مستقر است و با انجام اقدامات مرمتی در آن، به‌زودی در فضایی دیگر استقرار خواهد یافت تا بتواند برنامه‌ها و طرح‌های سینمایی را با سرعت و کیفیت بهتری دنبال کند.

مدیر دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: دو محل برای مکان جدید در نظر گرفته شده است که به‌زودی در یکی از آن‌ها مستقر خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: دفترهای تخصصی در شهر، تسهیلگر و حامی سینماگران و دانشجویان رشته‌های مرتبط با هنر نمایشی است. برپایی نشست‌ها، کارگاه آموزشی‌ها، دوره‌های آموزشی، پاتوق‌های نقد فیلم و مستندسازی در این دفتر دنبال خواهد شد.

محمدی‌پناه ادامه داد: انتشار نوشته‌ها و مجله‌های مرتبط با این دفتر تخصصی فعالیت دیگری است که پیگیری خواهد شد. در همین رابطه یک دوره فیلم‌نامه‌نویسی برگزار شده که همه مطالب آن دوره در قالب مجله یا کتاب منتشر شده است تا علاقه‌مندان بتوانند از محتوای آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اداره‌ای به نام توسعه فرهنگ شهروندی در مجموعه شهرداری وجود دارد که مطالب فرهنگی و اجتماعی را در قالب نمایش‌های خیابانی اجرا می‌کند، از سوی دیگر این دفتر هم در بخش سینما و در موضوع فرهنگ‌سازی و توسعه فعالیت‌های هنری، می‌تواند فعالیت و آثاری با مباحث فرهنگ و حقوق شهروندی منتشر کند.

مدیر دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: تعدادی هنرمند گمنام در استان اصفهان داریم که باید شناخته شوند و برای معرفی آن‌ها اقدام کرد. فعالان هنر سینما در اصفهان کم نیستند و صاحب‌سبک هستند، بنابراین این صاحب ایده و صاحب‌نظر بودن وظیفه دفتر تخصصی سینما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اولویت‌های کاری خود در دوره جدید دفتر تخصصی سینما، اظهار کرد: شنیدن دغدغه‌ها و سخنان اهالی سینما در مرحله اول و پیگیری موضوع تسهیلگری هنرمندان فعال این حوزه در مرحله بعد، دنبال خواهد شد.

لازمه حمایت شورای اسلامی شهر از سینماگران

محمدی‌پناه گفت: فیلم‌سازان جوانی داریم که بودجه‌ای برای ساخت فیلمشان ندارند. در همین رابطه با اعضای شورای اسلامی شهر رایزنی کرده‌ایم تا حمایت بیشتری از این دفتر تخصصی داشته باشند و ما هم بتوانیم به شکل بهتر و فراگیرتر در خدمت سینماگران باشیم.

وی تاکید کرد: تغییر دادن ذائقه عموم مردم نسبت به فیلم و سینما موضوع مهمی است که این دفتر تخصصی دنبال خواهد کرد. مدت زیادی است که شورای تخصصی دفتر سینما فعالیتی نداشته است که در دوره جدید با دعوت از اعضای جدید این شورا نیز شکل خواهد گرفت و تصمیم‌گیری‌های خوبی برای فعالان هنر سینما خواهد داشت.

مدیر دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: از نظر خلاقیت، ایده و فکر شرایط خوبی داریم اما در مجموع گرفتار رکودی در این عرصه هستیم که مربوط به شهر اصفهان نیست و در سایر استان‌ها نیز مشهود است. با فروکش کردن شیوع کرونا و بهبود شرایط حمایت‌های مسئولان این شرایط بهتر خواهد شد و امید دوباره‌ای در جریان فکری و هنری سینمایی پدید خواهد آمد.

وی اظهار کرد: این دفتر تخصصی با دو مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوان همکاری و همراهی منسجمی دارد. ثمره ارتباط بین این سه مجموعه سینماگران را منتفع خواهد کرد.

کد خبر 617635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.