نمایش عکس‌های «امان‌الله طریقی» در گالری اکنون

نمایشگاهی با عنوان «طریقی؛ از عکاسخانه تا زاینده‌رود» از مجموعه عکس‌های مانایاد امان‌الله طریقی در گالری اکنون اصفهان برپا خواهد شد.

مهدی تمیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دفتر تخصصی هنرهای تجسمی شهرداری اصفهان با همکاری دبیرخانه زاینده‌رود و گالری اکنون، نمایشگاهی از عکس‌های مانایاد امان‌الله طریقی از هنرمندان بنام اصفهان برگزار می‌کند.

به گفته وی، این نمایشگاه با عنوان «طریقی؛ از عکاسخانه تا زاینده‌رود» مجموعه عکس‌های قدیمی زنده یاد طریقی از پیشگامان عکاسی و از نقاشان نامدار اصفهان قدیم است.

مدیر موزه هنرهای معاصر و دفتر تخصصی هنرهای تجسمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: عکاسخانه این عکاس و هنرمند به نام اصفهانی، جز نخستین عکاسخانه‌های این شهر بوده و بسیاری از پدران ما نام «عکاسخانه هالیوود» را به یاد دارند.

وی اظهار کرد: مرحوم طریقی در طول زندگی عکس‌هایی از جای جای اصفهان از جمله زاینده‌رود گرفته‌اند و کاری که ما کرده‌ایم عکس‌های وی از زاینده‌رود، پل‌ها و خروش این رود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌ایم.

تمیزی ادامه داد: این مجموعه تصاویر زاینده‌رود را خانواده مرحوم طریقی به گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان اهدا کردند که در واقع اهدای این عکس‌ها عامل برپایی این نمایشگاه است.

نمایش عکس‌های «امان‌الله طریقی» در گالری اکنون

وی با اشاره به اینکه ۱۴ اثر از امان‌الله طریقی در این مجموعه نمایشگاهی ارائه می‌شوند، افزود: این نمایشگاه از بیست‌ونهم مهرماه به مدت یک هفته در در گالری اکنون واقع در خیابان مارنان برپا خواهد بود.

به گزارش ایمنا، استاد امان‌اللّه طریقی، عکاس و نقاش معاصر، در سال ۱۳۰۲ ش در اصفهان متولد شد. وی پس از تحصیلات ابتدایی، به هنرستان هنرهای زیبا رفت، و در رشته نقّاشی به تحصیل پرداخت. پس از آن به عکّاسی پرداخت، و در کنار آن به نقاشی مشغول شد. وی در نقاشی پرتره و آثار تاریخی، تبحر خاصی داشت، و نمایشگاه‌هایی از آثار او برپا شد. این هنرمند توانا در بیست‌وچهارم شهریورماه ۱۳۸۰ درگذشت و در گورستان باغ رضوان اصفهان مدفون شد.

کد خبر 611423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.