اهمیت پیروی از رژیم مدیترانه‌ای چیست؟

یک کارشناس تغذیه پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان گفت: پیروی از رژیم مدیترانه‌ای نه‌تنها به افرادی که دچار بیماری قلبی هستند کمک می‌کند بلکه برای کسانی که قصد کسب سلامتی بیشتر دارند نیز تا حد بسیاری مفید است.

فیروزه سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت و ویژگی‌های رژیم مدیترانه‌ای اظهار کرد: هنگامی که محققان شرایط مردم و تغذیه کشورهای واقع در حاشیه مدیترانه از جمله یونان و ایتالیا را بررسی کردند، به نتایج قابل توجهی دست یافتند.

وی افزود: طبق تحقیقات، کشورهای حاشیه مدیترانه نسبت به کشوری مانند آمریکا از عوارض قلبی کم‌تری برخوردار است که طی تحقیقات بیشتر مشخص شد رژیم غذایی مردم این منطقه موجب کاهش عوارض قلبی در جامعه آن‌ها شده است.

این کارشناس تغذیه پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان ادامه داد: مردم این منطقه از نوعی رژیم غذایی پیروی می‌کنند که امروزه تحت عنوان رژیم مدیترانه‌ای شناخته شده است و یکی از بهترین رژیم‌های دنیا محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: پیروی از رژیم مدیترانه‌ای نه‌تنها به افرادی که دچار بیماری قلبی هستند، کمک می‌کند، بلکه برای کسانی که قصد کسب سلامتی بیشتر دارند نیز تا حد بسیاری مفید است.

سجادی در رابطه با مفاد رژیم مدیترانه‌ای گفت: یکی از نکات مطرح در رژیم مدیترانه‌ای مصرف فراوان میوه و سبزیجات است، همچنین در این رژیم مصرف آجیل و مغزهای مختلف نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: طبق رژیم مدیترانه‌ای توصیه می‌شود از منابع گوشت سفید مانند مرغ و ماهی استفاده شود و مصرف لبنیات در بزرگسالان نیز به‌مقدار دو لیوان در روز کافی است؛ البته لبنیات باید از نوع کم‌چرب باشد.

این کارشناس تغذیه پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان اشاره کرد: استفاده از شیرینی‌جات، فست‌فود، آرد سفید و منابع غذایی فرآیند شده نیز باید کاهش یابد و در کنار این مسائل میزان مصرف روغن اشباع نیز بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 606792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.