رژیم غذایی مدیترانه‌ای خطر فشارخون بارداری را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم غذایی مدیترانه‌ای خطر فشار خون بالا در دوران بارداری را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فشار خون بلا یا پره‌اکلامپسی در میان افرادی که باردار هستند رخ می‌دهد و می‌تواند تهدیدکننده جان آن‌ها باشد، درمان‌های محدودی برای فشار خون بالا در دوران بارداری وجود دارد. پره‌اکلامپسی می‌تواند با علائم جدی مانند دفع پروتئین از ادرار و آسیب به اندام‌های بدن همراه باشد و خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی طولانی مدت، حوادث قلبی و نارسایی قلبی را در میان زنان افزایش دهد.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر فشار خون بالا در دوران بارداری مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی مربوط به بیش از ۸۵۰۰ زن را مورد ارزیابی قرار دادند و از آن‌ها درخواست کردند پرسشنامه‌هایی را تکمیل کنند که شامل سوالاتی در مورد رژیم غذایی و عادات غذایی آن‌ها بود. ۱۰ درصد افراد به پره‌اکلامپسی مبتلا بودند و کسانی که قبل از بارداری دیابت یا چاقی داشتند، دو برابر بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به این مشکل قرار داشتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر ابتلاء به پره‌اکلامپسی در میان زنان باردار که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی می‌کنند، تقریباً ۲۰ درصد کاهش یافته است. به گفته محققان، رژیم غذایی مدیترانه‌ای ممکن است استرس اکسایشی یا عملکرد سلول‌های اندوتلیال را بهبود ببخشد. همچنین، ممکن است عملکرد عروق جفت را تقویت کند و از تغییرات متابولیک سالم نیز حمایت کند. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 571806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.