۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
بی‌خوابی باعث چاقی دور شکم می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بی‌خوابی، باعث افزایش چربی دور شکم می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین بی‌خوابی و چربی دور شکم، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۱۲ فرد سالم را چندین هفته مورد ارزیابی قرار دادند تا متوجه شوند چند ساعت می‌خوابند و رژیم غذایی آن‌ها و انرژی مصرف شده آن‌ها را بررسی کنند. افراد شرکت کننده در مطالعه چاق نبودند و سن آن‌ها بین ۱۹ تا ۳۹ سال بود.

در چهار روز اول، به همه افراد شرکت کننده در مطالعه اجازه داده شد که به مدت ۹ ساعت بخوابند. در حالی که، دو هفته بعد از آن از نیمی از افراد درخواست شد که هر شب فقط چهار ساعت بخواند. همه افراد شرکت کننده می‌توانستند به هر میزان که تمایل دارند در روز غذا مصرف کنند. افرادی که کمتر خوابیده بودند، به صورت میانگین تقریباً ۳۰۰ کالری بیشتر از افرادی که ۹ ساعت خوابیده بودند، دریافت کرده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که چربی دور شکم افرادی که کمتر از دیگران خوابیده بودند، ۹ درصد بیشتر از دیگران بوده است. همان طور که مشخص است، چربی دور شکم خطر ابتلاء به بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی، آلزایمر، سکته مغزی و دیابت نوع دوم را افزایش می‌دهد. محققان به این نتیجه رسیدند که بی‌خوابی حتی در میان افراد جوان و سالم، خطر افزایش چربی دور شکم و کالری دریافتی را افزایش می‌دهد. نتایج مطالعاتی از این قبیل اهمیت کمیت و کیفیت خواب و تأثیر آن بر سلامتی افراد را نشان می‌دهد.

نتایج این مطالعه در مجله American College of Cardiology منتشر شده است.

کد خبر 565623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.