لزوم مشورت سالمندان با فیزیوتراپیست برای انجام حرکت‌های ورزشی

یک فیزیوتراپیست گفت: سالمندان باید برای انجام حرکت‌های ورزشی و استفاده بهینه از وسایل ورزشی پارک‌ها با پزشک معالج و فیزیوتراپیست خود مشورت کنند که کدام تمرین‌های ورزشی را می‌توانند با این وسایل انجام دهند و کدام تمرین‌ها را نداشته باشند.

امیرحسین شیربان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اهمیت انجام تمرین‌های ورزشی صحیح سالمندان وسایل ورزشی، اظهار کرد: وسایل ورزشی که در پارک‌های شهری وجود دارند احتمال دارد شرایط آن از نظر ارگونومی برای تعدادی از افراد سالمند مشکل داشته باشد، بنابراین عده‌ای از سالمندان بعضی از حرکت‌ها را به صورت نادرست با این وسایل ورزشی انجام می‌دهند و متأسفانه دچار مشکلات عضلانی و دیسک کمر هم می‌شوند.

روش صحیح تمرین‌های ورزشی و جلوگیری از آسیب مفاصل

وی اضافه کرد: باید سالمندان برای انجام حرکت‌های ورزشی و استفاده بهینه از این وسایل ورزشی حتماً با پزشک معالج و فیزیوتراپیست خود مشورت کنند و برای تمرین‌های ورزشی با این وسایل مشاوره انجام دهند که کدام تمرین‌ها را در برنامه روزانه نباید داشته باشند.

این فیزیوتراپیست، تاکید کرد: برای کار کردن با وسایل ورزشی پارک‌ها باید از پزشک و فیزیوتراپیست خود سوال کنند و در واقع روش صحیح برای تمرین‌های ورزشی و استفاده از این وسایل را بدانند تا به سلامتی بدن افراد مسن آسیب وارد نشود.

شیربان، توصیه کرد: حتماً باید برایانجام تمرین‌های ورزشی یک فیزیوتراپیست با چک کردن مفاصل کمر و زانوهای سالمندان در این باره نظر بدهد تا مشکل خاصی برای انجام ورزش و تمرین‌ها ایجاد نشود و متناسب با وضعیت بدنی آنها تمرین‌های ورزشی برای آنها تعریف شود.

سالمندان به مرور زمان می‌توانند ورزش‌های سنگین‌تر انجام دهند

وی ادامه داد: در واقع فیزیوتراپیست تعیین می‌کند که فرد سالمند در چه سطحی و با چه محدودیت‌هایی می‌تواند این تمرین‌های ورزشی را داشته باشد و افراد مسن با توضیح کامل فیزیوتراپیست می‌توانند این تمرین‌ها را به صورت مدوام انجام دهند.

این فیزیوتراپیست، خاطرنشان کرد: سالمندان به مرور زمان می‌توانند تمرین‌های ورزشی سنگین‌تری را هم انجام دهند، اما شرط اصلی این است که از تمرین‌های ورزشی سبک‌تر و متناسب با وضعیت بدنی فعالیت‌ها را شروع کنند و در گام‌ها و پله‌های بعد می‌توانند حرکت‌های سنگین‌تری نیز داشته باشند، اما انجام خودسرانه تمرین‌های ورزشی برای سالمندان را اصلاً توصیه نمی‌کنیم.

کد خبر 522246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.