فرمول کاهش وزن در روزهای کرونایی/خواص درمانی سرکه سیب

۷ ادویه لاغر کننده در رژیم‌های غذایی، کاهش مصرف فیبر در بدن و آسیب به سلامت روده بزرگ، خواص درمانی سرکه سیب، قسمت‌های مفید و مضر کله پاچه، فرمول کاهش وزن در روزهای کرونایی و غذاهای مفید برای پیشگیری از چاقی کارمندان را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصرف برخی چاشنی‌های غذایی یک راه ساده و آسان برای سرعت بخشیدن به سوخت‌وساز بدن و از دست دادن چربی‌های اضافه است، ادویه‌ها نه‌تنها منجر به بهبود کیفیت سلامت می‌شوند بلکه از بیماری‌های مزمن نظیر فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، حمله قلبی پیشگیری می‌کنند و مصرف منظم برخی از آنها راهی مفید برای کاهش وزن است.

زیره این ادویه متابولیسم را افزایش می‌دهد و علاوه بر کاهش وزن، طیف وسیعی از خواص را دارد، فلفل سیاه برای کوتاه کردن دوره کاهش وزن مناسب است و باید هر روز در رژیم غذایی گنجانده شود، توانایی ادویه هل در کمک به فرایند گوارش و بهبود عملکرد سوخت و ساز مؤثر بوده و برای کاهش وزن ایده آل مفید است.

دانه‌های خردل با افزایش دمای بدن، منجر به افزایش سوخت کالری می‌شود، مطالعات نشان داده ادویه زردچوبه می‌تواند تشکیل بافت چربی را کاهش دهد پس مصرف آن راه خوبی برای جلوگیری از اضافه وزن بوده و برای پیشگیری از دیابت و جلوگیری از افزایش مقاومت به انسولین نیز مفید است.

زنجبیل نقش مهمی در سوزاندن چربی‌های اضافه و خواص ضد التهابی است، دستگاه گوارش را آرام می‌کند و ادویه دارچین هم دارای مزایای سلامتی متعددی از جمله کاهش سطح اسید بدن، تنظیم فرایند هضم، مبارزه با آنفلوآنزا، کاهش سطح قند خون و تنظیم میزان تری گلیسیرید و کلسترول بد و در نهایت افزایش متابولیسم است.

فرمول کاهش وزن در روزهای کرونایی/خواص درمانی سرکه سیب

غذا بخورید اما چاق نشوید

متخصص تغذیه در روسیه، غذاهای سالمی را که به کارکنان اداری کمک می‌کند تا لاغر و بدن باریکی داشته باشند در مقاله‌ای معرفی کرد ه است. این فهرست غذایی برای کارمندان که بیشتر اوقات نشسته هستند، باید حاوی سالادی از سبزیجات سبز باشد. این سبزیجات می‌تواند کلم چینی، پیاز سبز، شوید و همچنین پنیر یا پنیر فتا باشد. این غذاها سرشار از فیبر، آهن و آنتی‌اکسیدان هستند که تأثیر مفیدی در عملکرد دستگاه گوارش دارند و متابولیسم را تسریع می‌کنند.

النا کالن، افزود: گوشت بوقلمون بخارپز برای کارمندان ادارات نیز توصیه می‌شود. پیاز، جعفری یا فلفل را می‌توان به ۲۰۰ گرم گوشت بوقلمون اضافه و یک غذای سالم تهیه کرد. برخلاف مرغ، گوشت بوقلمون پروتئین و چربی کمتری دارد. گرسنگی را برای مدت‌زمان طولانی برطرف می‌کند. گوشت بوقلمون حاوی ویتامین‌های گروه B، پتاسیم، روی، سلنیوم، نیاسین و تیامین است. آن‌ها از بدن در برابر استرس محافظت می‌کنند و بر میزان متابولیسم بدن تأثیر می‌گذارند.

ساندویچ‌های نان سبوس‌دار با مرغ پخته، آووکادو، ماست طبیعی و کاهو نیز قابل قبول هستند. این نوع نان حاوی فیبرهای غذایی مفید برای روده‌ها است، آووکادو به دلیل محتوای بالای اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین‌ها و مواد معدنی برای مدت طولانی گرسنگی را برطرف می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود.

اسموتی تهیه شده از بلغور جو دوسر، موز و ماست طبیعی باعث احیای ریز فلور روده می‌شود و یک سالاد کرفس با تخم مرغ و شوید بدن را با فیبر و اسیدهای آمینه ضروری اشباع می‌کند و همچنین فرد را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد، این غذاها برای کارمندان پیشنهاد می‌شود.

قسمت‌های مفید و مضر کله پاچه

کله پاچه یکی از غذاهای مورد علاقه و بسیار لذیذ برای ما ایرانی‌ها است. کله پاچه از پختن سر، دست و پای گوسفند تهیه می‌شود و از بخش‌های مختلفی مانند بناگوش، زبان، مغز، چشم، گوشت، صورت و پاچه تشکیل شده است، این غذای بسیار سنگین طرفداران زیادی دارد اما به دلیل پروتئین و چربی بالا قسمت‌هایی از آن مفید و قسمت‌هایی از آن بسیار مضر هستند که به هیچ عنوان خوردن آنها توصیه نمی‌شود.

مصرف کله پاچه به مقدار زیاد و یک الی دو بار در هفته مضر است و مصرف آن به افرادی که دارای بیماری‌های قلبی، کلسترول و اسید اوریک بالا هستند و مبتلایان به نقرس توصیه نمی‌شود، اما مصرف کم کله پاچه و خوردن یک بار در ماه کله پاچه مشکلی ایجاد نمی‌کند و برای افراد ضعیف تقویت کننده است، برای کسانی که ضعف معده دارند با کمی اصلاح غذای خوبی است و گاهی تولید قولنج سخت می‌کند.

مصرف کله پاچه به دلیل بافت کلاژنی آن برای افرادی که از درد استخوانی رنج می‌برند مفید است زیرا منجر به تقویت بافت استخوان‌ها می‌شود، مصرف زیاد کله پاچه به دلیل داشتن کلسترول بالا مضر است زیرا کلسترول یکی از چربی‌هایی است که در رگ‌های خونی رسوب می‌کند و موجب گرفتگی آن می‌شود و می‌تواند در دراز مدت موجب سکته مغزی و قلبی شود، کله پاچه غذایی بسیار سنگین است که می‌تواند موجب مشکلات گوارشی شود.

فرمول کاهش وزن در روزهای کرونایی

باید بپذیریم که در یک سال گذشته، بسیاری از افراد به علت کاهش فعالیت‌بدنی در قرنطینه کرونایی و غذا خوردن بیشتر اندکی چاق شده‌اند و احتمالاً قصد کاهش وزن داشته باشند، بنابراین باید بدانید که نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد، فعالیت‌بدنی می‌تواند اشتها را افزایش دهد.

نتایج بررسی محققان دانشگاه فنی مونیخ (TUM) و دانشگاه نبراسکا آمریکا جزئیاتی درباره احساس نیاز افراد به غذای بیشتر بعد از ورزش را بیان می‌کند که این موضوع می‌تواند در تلاش برای کاهش وزن مؤثر باشد.

پروفسور کوهلر، استاد ورزش، تغذیه و بهداشت دانشگاه فنی مونیخ، گفت: همه می‌دانیم که افراد بعد از انجام فعالیت‌بدنی بیشتر غذا می‌خورند و به نوعی قصد دارند به خود و بدن خود پاداش فعالیت را بدهند، بنابراین از یک آزمایش فرضی استفاده می‌کنیم که چرا افراد بعد از ورزش در مقایسه با زمان‌های دیگر که فعالیتی ندارند، بیشتر غذا می‌خورند.

فرمول کاهش وزن در روزهای کرونایی/خواص درمانی سرکه سیب

بر اساس این بررسی، برای اولین‌بار توانستیم نشان دهیم در طول فعالیت بدنی، ویژگی‌هایی مانند مقدار و ضرورت خوردن تغییر می‌کند، این یافته‌ها کمک می‌کند تا مداخلات جدیدی برای بهینه‌سازی کاهش وزن از طریق ورزش ایجاد کنیم.

پروفسور کوهلر، تاکید کرد: نتایج بررسی نشان می‌دهد که تحرک بدنی می‌تواند عامل ترغیب برای مصرف غذای بیشتر و با سرعت بالاتر بعد از آن باشد. از آنجا که کاهش وزن انگیزه اصلی ورزش برای بسیاری از افراد است و عدم دستیابی به کاهش وزن مورد نظر باعث می‌شود که ورزش را ترک کنند، پس اندیشیدن در مورد خوردن قبل از شروع ورزش می‌تواند یک راهبرد خوب باشد.

در حال حاضر، محققان بررسی می‌کنند که در بهبود اثربخشی طولانی‌مدت برنامه‌های آموزشی کدام یک از راهبردها بهتر عمل خواهد کرد، اما تا زمانی که مؤثرترین رویکرد مشخص نشود، باید بدانید که ورزش باعث می‌شود سریع و زیاد غذا بخورید و این عوامل می‌تواند تلاش برای کاهش وزن را خنثی کند.

کاهش مصرف فیبر در بدن و آسیب به سلامت روده بزرگ

یک رژیم غذایی کتوژنیک مصرف کربوهیدرات‌ها، از جمله میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، لوبیاها، نخودها، و عدس‌ها را محدود می‌کند که همگی از منابع مهم فیبر محسوب می‌شوند، باکتری‌های مفید در روده بزرگ برای بقا و تکثیر خود به فیبر نیاز دارند. به گفته لورن هریس پینکس، متخصص تغذیه، زمانی که به میزان کافی فیبر مصرف نمی‌کنیم، سلامت روده بزرگ خود را در معرض خطر قرار می‌دهیم که می‌تواند التهاب و خطر بیماری قلبی، دیابت و برخی انواع سرطان را افزایش دهد.

اگر احساس می‌کنید که باید از یک سبک زندگی کم کربوهیدرات پیروی کنید، هریس پینکس توصیه می‌کند که کربوهیدرات‌های اختصاصی خود را عاقلانه انتخاب کرده تا شامل دریافت فیبر کافی از سبزیجات، میوه‌ها، مغز دانه‌ها، لوبیاها، و برخی انواع غلات کامل باشد.

فرمول کاهش وزن در روزهای کرونایی/خواص درمانی سرکه سیب

خواص درمانی سرکه سیب

نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب علائم گوارش کند یا سنگین، گرفتگی و اختلال شکمی را تسکین می‌دهد، این ماده در به حداقل رساندن حس اسید معده و سوزش سر دل کمک می‌کند. مصرف سرکه سیب پس از خوردن غذاهای غنی و سنگین برای پیشگیری از پدیدار شدن این علائم ایده خوبی محسوب می‌شود. اگر چنین مشکلات پیش از این ایجاد شده اند، شما همچنان می‌توانید با مصرف سرکه سیب علائم را کاهش دهید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف دو قاشق از این مایع ترش در کنار یک وعده تنقلات در مقایسه با مصرف تنقلات همراه با آب می‌تواند به کاهش سطح قند خون منجر شود. اثر آنتی بیوتیکی سرکه سیب به کاهش خطر عفونت کمک می‌کند، این محصول میزان مخاط را کاهش داده و سینوس‌ها را پاکسازی می‌کند و از این رو، گرفتگی کمتری در آن‌ها دیده می‌شود.

یکی از فواید اصلی مصرف مداوم سرکه سیب تقویت سیستم ایمنی است. سرکه سیب ترکیبی اسیدی دارد؛ بنابراین باکتری‌ها را پیش از آنکه در بدن موجب سرماخوردگی یا سرفه شوند از بین می‌برد، به همراه یک رژیم غذایی سالم و ورزش، نوشیدن دو قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز آهنگ سوخت و ساز را تسریع می‌کند.

سرکه سیب سرشار از ویتامین B۶ و لسیتین است و به سوزاندن چربی جمع شده در بدن به واسطه یک رژیم غذایی ضعیف کمک می‌کند، مصرف سرکه سیب هنگام صبح به پاکسازی کبد و سم‌زدایی از بدن کمک می‌کند. با مصرف این ترکیب می‌توان بدون صرف هزینه‌های بالا مواد سمی و مضر را از بدن خارج کرد.

کد خبر 486222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.