با روش‌های ساده کاهش استرس آشنا شوید

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که جویدن آدامس تنها به مدت سه دقیقه می‌تواند سطح استرس را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، از آنجا که استرس کیفیت زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می‌‎دهد، شناخت عوامل تأثیرگذار بر آن و راهبردهای پیشگیرانه برای سلامت عمومی ضروری است، در ادامه به بررسی روش‌های ساده برای کاهش استرس و ترویج زندگی متعادل‌تر و سالم‌تر می‌پردازیم:

پذیرفتن استرس

به جای اینکه استرس را به عنوان یک مانع تلقی کنید، به آن به عنوان یک فرصت برای رشد شخصی نگاه کنید؛ پذیرش استرس نشانه ضعف نیست، بلکه اولین قدم برای کمک گرفتن یا یافتن راه‌حل‌های سازنده است، مقابله با استرس می‌تواند باعث بروز تغییرات مثبت و رشد شخصی شود.

آدامس جویدن

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که جویدن آدامس تنها به مدت سه دقیقه می‌تواند سطح استرس را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد؛ عمل ریتمیک جویدن ذهن و حواس شما را درگیر می‌کند، بنابراین به عنوان روشی سریع و در دسترس برای کاهش استرس شناخته می‌شود.

نوشتن افکار روزانه

توصیه شده است که از قدرت درمانی نوشتن برای کاهش استرس استفاده کنید تا بینش عمیق‌تری نسبت به خود به دست آورید؛ نوشتن افکارتان به شما کمک می‌کند دیدگاه‌هایی به دست آورید و موقعیت‌های استرس‌زا را با ذهنی شفاف‌تر مدیریت کنید.

چرت زدن

یک چرت کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای در یک روز شلوغ می‌تواند به بهبود عملکرد ذهن کمک کند، زیرا کمبود خواب می‌تواند استرس را تشدید کند، اما یک چرت کوتاه می‌تواند راه‌حل مؤثری در این زمینه باشد؛ بنابراین یک مکان ساکت پیدا کنید، چشمان خود را ببندید و به ذهن خود استراحت دهید.

نفس عمیق کشیدن

به منظور کاهش استرس، تکنیک تنفس ۴-۷-۸ را به برنامه روزانه خود اضافه کنید؛ در ابتدا به مدت چهار ثانیه نفس خود را فرو دهید، سپس به مدت هفت ثانیه آن را حبس کنید و در نهایت به مدت هشت ثانیه اجازه دهید هوا از ریه‌ها خارج شود.

کد خبر 727040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.