پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۳ آذر ۱۴۰۲

در صورتی که مجدد روند مذاکرات از سر گرفته شود در بلندمدت انتظار کاهش نرخ دلار و طلا وجود خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، لیست تمام نرخ‌های معامله شده در بازار امروز به شرح زیر است:

- گرم ۱۸ تهران: ۲,۵۱۹,۰۰۰ تومان

انس طلا: ۲,۰۷۲ دلار

مظنه تهران: ۱۰,۹۱۰ تومان

انس نقره: ۲۵.۴۳ دلار

دلار: ۵۰,۴۵۰ تومان

یورو: ۵۴,۹۵۰ تومان

درهم: ۱۳,۹۰۰ تومان

ربع سکه: ۱۰,۵۵۰ میلیون تومان

نیم سکه: ۱۵,۵۵۰ میلیون تومان

سکه طرح جدید: ۲۹,۶۱۰ میلیون تومان

سکه طرح قدیم: ۲۶,۲۰۰ میلیون تومان

سکه یک گرمی: ۶ میلیون تومان

امروز انس طلا نسبت به روز گذشته تغییر زیادی نداشته است و در همان محدوده دو هزار ۷۲ هزار دلار قرار گرفته است، طلای ۱۸ عیار در محدوده دو میلیون ۵۱۹ هزار تومان قرار داشت، دلار در محدوده ۵۰ هزار ۴۵۰ تومان قرار داد و سکه نیز در سطح ۲۹ میلیون ۶۱۰ هزار تومان قرار دارد تفاوت حباب سکه ضرب ۸۶ با سال‌های پایین‌تر برابر با سه میلیون تومان است.

تمام بازارهای به یک دیگر وابستگی دارند، ایجاد شدن جذابیت در یک بازار منجر به انتقال منابع از یک بازار دیگر به بازار دیگر می‌شود، اخبار داغ افزایش سرمایه‌های سنگین در بازار بورس می‌تواند برخی از منابع سرگردان را راهی بازار سرمایه کند که اگر منجر به کاهش دلار و طلا نشود باعث بالاتر رفتن آن نیز نمی‌شود، پیش‌بینی می‌شود در صورتی که نرخ جهانی انس تغییری نکند در بازار فردا نیز طلا بالای دو میلیون ۵۰۰ هزار تومان باقی بماند و این سطح حمایتی را حفظ کند.

برای دلار نیز پیش بینی می‌شود نرخ دلار در بازار فردا در محدوده ۵۰ هزار ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان در نوسان باشد.

باید گفت‌وگوها برای برجام ۲ آغاز شود

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از غرب خواست تا مذاکرات هسته‌ای با ایران را از سر بگیرند و از موضوع هسته‌ای ایران غافل نشود.

گروسی، از قدرت‌های جهانی خواسته است تا مذاکرات با ایران را از سر بگیرند و خطرات ناشی از ذخیره اورانیوم غنی‌شده این کشور را جدی بگیرند.

گروسی گفت: «باید سازوکار جدیدی درباره مذاکرات با ایران ایجاد کرد.»

وی افزود که وضعیت پیرامون برنامه هسته‌ای ایران «بسیار نامشخص» است و از کشورها خواست تا «بنشینند و دوباره تعامل کنند، می‌توان (برجام) را کماکان برنامه جامع اقدام مشترک نامید، اما در واکنش به شرایط جدید، باید توافق برجام ۲ یا چیزی شبیه به آن را ایجاد کرد. زیرا نیاز به تطبیق [با شرایط جدید] دارد.»

گروسی گفت که مذاکرات با ایران ممکن است به یک چارچوب جدید نیاز داشته باشد نه تلاشی برای احیای برجام که سال ۲۰۱۸ با خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا، شکست خورد.

در صورتی که مجدد روند مذاکرات از سر گرفته شود در بلندمدت انتظار کاهش نرخ دلار و طلا وجود خواهد داشت.

کد خبر 709121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.