پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۲

احتمال رشد قیمت آبشده (مظنه طلای ۱۷ عیار) تا سطح ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان نیز وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روز گذشته نرخ مظنه در محدوده ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود و در بازار امروز با رشد ۱۰۰ هزار تومانی در سطح ۱۰ میلیون و ۵۰۰ تا ۵۱۰ هزار تومان در حال معامله است که ممکن است تا شب نرخ‌ها نوساناتی را تجربه کنند.

رشد اندک نرخ طلا به واسطه رشد نرخ دلار نیست، زیرا دلار در بازار آزاد در محدوده ۵۱ هزار تومان در حال معامله است، افت شاخص دلار جهانی منجر به رشد قیمت انس شد و انس تا سطح یک هزار ۹۶۷ دلار رشد کرده است.

احتمال رشد قیمت آبشده (مظنه طلای ۱۷ عیار) تا سطح ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان نیز وجود دارد، برآورد طلای ۱۸ عیار تا قیمت دو میلیون و ۴۴۰ هزار تومان نیز امکان پذیر است.

امکان سرمایه‌گذاری خرد در بازار طلا با گواهی سپرده

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: طلا به عنوان یک دارایی سنتی دارای خریداران زیادی است و افراد علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در این بازار دارند، اما تاکنون چندان امکان سرمایه‌گذاری خرد در بازار طلا به صورت سازمان یافته وجود نداشته است.

وی افزود: تاکنون اشخاص حقیقی و حقوقی بالغ بر ۶ تن طلا را در اندازه مختلف خریداری کردند که این میزان شامل یک‌دهم گرم تا چند کیلو طلا بوده است.

رئیس سازمان بورس گفت: این طلا در خزانه بانک باقی می‌ماند، گواهی آن در بازار سهام معامله می‌شود و تولیدکننده آن شمش می‌تواند از طریق منابع جمع‌آوری شده سرمایه‌گذاری مجدد داشته باشد تا از این طریق تولید بیشتری را انجام دهد.

کد خبر 704473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.