«ورزش» چه تاثیری بر سلامت پوست دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش باعث تقویت گردش خون می‌شود، بنابراین به بهبود سلامت و شادابی پوست کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، همان‌طور که مشخص است انجام حرکات ورزشی به بهبود سلامت جسم و همچنین سلامت روان افراد کمک قابل‌توجهی می‌کند، به‌طوری که تاکنون مطالعات و پژوهش‌های زیادی در این زمینه انجام شده است و تأثیرات مثبت ورزش بر سلامت جسم و روان را به اثبات رسانده‌اند. یکی از مزیت‌های ورزش کردن تقویت و جوان‌سازی پوست است. معمولاً افرادی که به صورت منظم ورزش می‌کنند دیرتر از دیگران دچار آثار و علائم پیری بر پوست صورت و بدن خود می‌شوند. در ادامه به بررسی تأثیرات مثبت ورزش کردن بر سلامت پوست می‌پردازیم:

افزایش شادابی پوست

ورزش باعث تقویت گردش خون می‌شود، بنابراین به بهبود سلامت و شادابی پوست کمک می‌کند. زمانی که ضربان قلب هنگام ورزش کردن افزایش پیدا می‌کند رگ‌های خونی منبسط می‌‎شوند و میزان خون بیشتری به دیگر نقاط بدن ارسال می‌کند. این کار باعث می‌‎شود اکسیژن و مواد لازم به همه قسمت‌های بدن از جمله پوست برسد در نتیجه باعث شفاف شدن آن می‌شود. علاوه بر این پوست پس از انجام ورزش چربی‌های طبیعی تولید می‌کند که به افزایش درخشندگی پوست کمک می‌کند.

جلوگیری از چین و چروک پوست

یکی از عواملی که باعث بروز چین و چروک صورت می‌شود، ترشح هورمون‌های مختلف مانند کورتیزول است، با کاهش استرس می‌توان میزان ترشح این هورمون را کاهش داد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش کردن به کاهش استرس کمک می‌کند. علاوه بر این، ورزش کردن باعث افزایش تولید طبیعی کلاژن و جوان شدن پوست می‌شود.

افزایش انعطاف‌پذیری پوست

ورزش نقش مؤثری در کلاژن‌سازی پوست دارد. افزایش میزان کلاژن‌های پوست می‌تواند نقش قابل‌توجهی در زمینه جوان‌سازی پوست داشته باشد. در این صورت انعطاف‌پذیری پوست افزایش پیدا می‌کند. انعطاف‌پذیری پوست به توانایی کشش پوست و بازگشت آن به شکل اولیه گفته می‌‎شود.

سم‌زدایی پوست

افزایش گردش خون و تغذیه سلول‌ها به جذب بهتر مواد مغذی برای سلول‌ها و در نتیجه دفع مواد زائد کمک می‌کند. ورزش کردن باعث بهبود سرعت جریان خون در رگ‌ها می‌شود در نتیجه مواد مغذی زودتر به سلول‌ها می‌رسد و مواد زائد و سموم از بدن خارج می‌شود، این اتفاق در همه سلول‌های بدن، همچنین سلول‌های پوست رخ می‌دهد.

کد خبر 702353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.