هیوندای النترا ۲۰۲۳ کرمان موتور+ قیمت و بررسی مشخصات فنی خودرو Hyundai Elantra

خودرو هیوندای النترا ۲۰۲۳ محصول جدید شرکت کرمان موتور است، بررسی قیمت، معرفی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، بررسی طراحی ظاهری این خودرو مورد توجه خریداران است.

به گزارش ایمنا، از اوایل دهه ۸۰ شمسی که واردات خودروهای مدرن در ایران آغاز شد، انواع هیوندای سوناتا و سانتافه به بازار کشورمان رسیدند. توسان و النترا و اکسنت و چند مدل دیگر هم، به مرور زمان وارد ایران شدند و هیوندای یکی از مهم‌ترین برندهای خارجی در بازار ما شد.

نسل اول هیوندای النترا در سال ۱۹۹۰ معرفی شد و اساساً خودرویی ساخت میتسوبیشی بود. نسل سوم این خودرو با نام آوانته توسط کرمان موتور در ایران مونتاژ شد و نقشی مهم در شناساندن هیوندای به مردم کشورمان داشت. النترا نسل هفتم، سال ۲۰۲۰ رونمایی شد و همچنان در چهار کارخانه کره جنوبی، چین، ویتنام و آمریکا مونتاژ می‌شود. هیوندای النترا یکی از خودروهای کره‌ای محبوب در بازار ایران است که واردات و عرضه این نسخه را کرمان موتور برعهده دارد. جدیدترین نسخه این خودرو، هیوندای النترا ۲۰۲۳ در تعداد محدود وارد بازار ایران شده است.

بیشتر بخوانید:

بررسی هیوندای النترا ۲۰۲۳ کرمان موتور

هیوندای النترا (Hyundai Elantra) یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین خودروهای سدان کامپکت بازار جهانی است، که از سال ۱۹۹۰ تاکنون تولید می‌شود.این خودرو در کشورهای کره جنوبی، مالزی و ایران با نام هیوندای آوانته (نسل سوم هیوندای النترا) شناخته می‌شود که از نظر ابعاد و اندازه، یک کلاس پایین‌تر از هیوندای سوناتا و بالاتر از هیوندای اکسنت (یا هیوندای ورنا) در سبد محصولات شرکت کره‌ای قرار می‌گیرد.

هیوندا النترا ۲۰۲۳ کرمان موتور+ قیمت و بررسی مشخصات فنی خودرو Hyundai Elantra

خودرو کامپکت ( Compact car)

به گروهی از خودروها گفته می‌شود که از یک سوپرمینی بزرگ‌تر و از یک خودروی اندازه متوسط کوچک‌تر باشند.

خودرو سدان (Sedan)

به خودروهای سواری معمولی یا اصطلاحاً صندوقدار می‌گویند که دارای سقف ثابت، صندوق عقب مجزا و دو ردیف صندلی بوده و می‌تواند دو یا چهار در داشته باشد. سدان متداول‌ترین شکل طراحی بدنه خودرو است.

بررسی هیوندای النترا ۲۰۲۳

هیوندای الانترا ۲۰۲۳، دارای موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱.۶ لیتر است. این موتور از سیستم تنفس طبیعی بهره می‌برد حداکثر راندمان این پیشرانه ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر است که برای یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی، ارقام مطلوبی محسوب می‌شوند. گیربکس شش سرعته خودکار، وظیفه انتقال قدرت را در خودرو برعهده دارد. سدان کره‌ای برخلاف رقبای چینی خود وزن چندان زیادی ندارد و با تکیه بر همین مشخصات فنی، می‌تواند شتاب صفر تا صدی معادل ۱۰.۴ ثانیه را ثبت کند. مصرف سوخت ترکیبی هیوندای الانترا ۲۰۲۳ نیز ۹ لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است که اندکی بالا به نظر می‌رسد چرا که نسل ششم این خودرو با موتور دو لیتری مصرف سوخت بهتری را به نام خود ثبت کرده بود. هیوندای النترا جدید در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل میله پیچشی استفاده می‌کند. ترمزهای این خودرو نیز در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز اضطراری BA نیز مجهزند تا الانترا ۲۰۲۳ را طی مسافت ۴۲.۳ متر از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به توقف کامل برسانند.

مشخصات هیوندا النترا

نوع موتور خودرو خطی بنزینی
حجم موتور ۱.۶ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور طبیعی
قدرت ۱۲۷ اسب بخار
گشتاور ۱۵۷ نیوتن.متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۹.۵ ثانیه
سرعت ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
فرمان برقی
بدنه سدان سایز کوچک
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت‌ها

طول ۴۶۷۵ میلیمتر
عرض ۱۸۲۵ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۳۰ میلیمتر
فاصله محورها ۲۷۲۰ میلیمتر
وزن خالص ۱۱۹۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۴۰۲ لیتر
حجم مخزن سوخت ۴۷ لیتر
قطر رینگ ۱۶ اینچ

امکانات و تجهیزات هیوندای النترا ۲۰۲۳

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی هیوندای الانترا ۲۰۲۳ می‌توان به این موارد اشاره کرد: دو کیسه هوا، سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش، رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی، فرمان برقی، سیستم صوتی به همراه نمایشگر هشت اینچی و پشتیبانی از بلوتوث، سنسور پارک و دوربین عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف، سنسور نور و باران و سیستم تهویه مطبوع دستی. در نسخه‌های وارداتی به ایران که از نوع پایه هستند، کلاستر دیجیتالی نشانگرها با پنل ابزار ساده و آنالوگ تعویض شده است.

هیوندا النترا ۲۰۲۳ کرمان موتور+ قیمت و بررسی مشخصات فنی خودرو Hyundai Elantra

  • کیسه هوا

کیسه هوا برای سرنشینان جلو

  • سیستم صوتی

نمایشگر ۸ اینچی

  • ترمز و پایداری

ABS - ESC - HLA - EBD

  • دیگر امکانات

فرمان برقی، پشت آمپر دیجیتالی ۴.۲ اینچی، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت، سانروف، سنسور نور، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS، رینگ ۱۶ اینچی

رقبای هیوندای النترا ۲۰۲۳

در غیاب مدل‌های معروفی مانند مزدا ۳، تویوتا کرولا و هوندا سیویک، قطعاً اصلی‌ترین رقیب مستقیم النترا وارداتی در ایران، کیا سراتو وارداتی از شرکت کوشا خودرو خواهد بود. البته رقیبان چینی النترا را هم نباید دست کم بگیریم چراکه اکثر آنها، هم قیمت کمتری نسبت به النترای جدید دارند و هم اینکه آپشن‌های‌، متنوع‌تر و بیشتر از النترا جدید است. رقیبانی مانند ریسپکت پرایم از شرکت بهمن موتور، کی‌ام‌سی J۷ از شرکت کرمان موتور، فونیکس آریزو ۶ پرو از شرکت مدیران خودرو و ترامپچی امپو از شرکت راساموتور دارد.

قیمت هیوندای النترا ۲۰۲۳ در بازار

قیمت پایه خودروهای وارداتی هیوندای اعلام شده است که این قیمت گمرکی بوده و سایر هزینه‌های جانبی (شامل مالیات، عوارض، بیمه، سود واردکننده، شماره گذاری، کرایه حمل به نمایندگی و …) در آنها لحاظ نشده است.

مدل موتور قیمت خام نرخ تعرفه
هیوندای النترا ۱.۶ لیتر ۱۸,۱۶۰ یورو ۷۵ درصد
هیوندای النترا ۲.۰ لیتر ۱۹,۴۰۰ یورو ۷۵ درصد
کد خبر 695843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.