کیا سلتوس ۲۰۲۳ کوشا خودرو + بررسی و قیمت KIA Seltos

خودرو وارداتی کیا سلتوس ۲۰۲۳ محصول جدید شرکت کوشا خودرو است، بررسی قیمت، معرفی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، بررسی طراحی ظاهری این خودرو مورد توجه خریداران است.

به گزارش ایمنا، کوشا خودرو سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را در حوزه واردات خودرو شروع و به عنوان نماینده رسمی کیا موتورز (قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی کره‌ای) در ایران فعالیت می‌کند. در فهرست خودروهای وارداتی کوشا خودرو، اسامی برندهایی مثل کیا، تویوتا، رنو، لکسوس و هیوندای دیده می‌شود. کیا سلتوس اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی و به بازار عرضه شد، این کراس‌اوور ساب‌کامپکت بالاتر از کیا سونت و پایین‌تر از کیا اسپورتیج قرار می‌گیرد؛ سه نسخه متفاوت برای بازارهای مختلف دارد که در مشخصات فنی، سطح آپشن‌ها و برخی جزئیات طراحی ظاهری از یکدیگر متمایز می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

خودرو کراس اوورهای ساب کامپکت

خودروهایی نیمه شاسی یا سی یو وی ( Crossover Utility Vehicle یا به‌طور مخفف CUV) از نظر شاسی‌سازی ترکیبی از خودروهای شاسی‌بلند و خودروهای هاچ‌بک است. معمولاً طولی کم‌تر از ۴۳۰۰ میلی‌متر دارند که در زبان عامیانه به آن‌ها «نیم شاسی» می‌گویند.

معرفی خودرو کیا سلتوس KIA Seltos-۲۰۲۳

کیا سلتوس در دو نسخه فول آپشن و نسخه معمولی تولید می‌شود. نسخه فول آپشن کیا سلتوس با کد SP۲ در کره جنوبی تولید و برای عرضه به ایالات متحده آمریکا، استرالیا و کره جنوبی آماده می‌شود. نسخه‌های معمولی سلتوس در هندوستان ساخته و هدف آن‌ها فروش در کشورهای آسیایی است. بازار چین هم نسخه مخصوص به خود با کد SP۲c( در چین آن را با نام کیا KX۳ می‌شناسند) را تولید می‌کند. نسخه‌ای از کیا سلتوس که توسط شرکت کوشا خودرو به ایران می‌آید، با کد SP۲i شناخته و پایگاه اصلی تولید آن، سایت کیا موتورز در کشور هند است. این نسخه پرتعدادترین نسخه کیا سلتوس در دنیا است و در بازارهای مختلفی مثل هند، خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقا عرضه می‌شود.

کیا سلتوس ۲۰۲۳ کوشا خودرو + بررسی و قیمت KIA Seltos

بررسی مشخصات ظاهری کیا سلتوس

برند کیا در طراحی خودرو سلتوس یک کراس اوور متوسط توانسته تعادلی بین جادار بودن و زیبایی عرضه کند. طراحی این کراس اوور کوچک کیا نسبت به مدلی مانند اسپورتیج ساده‌تر است. در نمای جلو سبک خاص طراحی‌های کیا که به دماغ ببری و امضای طرح کیا محسوب می‌شود را شاهد هستیم. در جلو چراغ‌ها به صورت کشیده، قسمت‌های کرومی را در لبه جلوپنجره و سپر، فلپ های مشکی، حالت جعبه‌ای سلتوس در نمای جانبی، برجستگی گلگیرها، ستون‌های سیاه رنگ در جلو و مرکز و در در نمای عقب چراغ‌های بلند و اتصال دو چراغ توسط یک قطعه کرومی، متفاوت بودن رنگ سقف، مشکی بودن سپر عقب، هماهنگی و طراحی دیفیوزر نقره‌ای رنگ با المان‌های جلو باعث شده مجموع طراحی کیا سلتوس ۲۰۲۳ به عنوان یک کراس اوور اقتصادی خوب و معقول ارزیابی شود.

بررسی مشخصات فنی کیا سلتوس ۲۰۲۳

کیا سلتوس از موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۳۲ اسب بخار استفاده می‌کند و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته تیپ ترونیک، قدرت موتور را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۲.۳ ثانیه زمان نیاز دارد.

نوع موتور خودرو

خطی بنزینی

حجم موتور

۱.۶ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

طبیعی

قدرت

۱۳۲ اسب بخار

گشتاور

۱۵۷ نیوتن. متر

گیربکس

۶ سرعته اتوماتیک

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

۱۲.۳ ثانیه

سرعت

۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

فرمان

برقی

بدنه

کراس اوور

نوع رینگ

آلومینیومی

امکانات رفاهی و تجهیزات کیا سلتوس

کیا سلتوس از امکانات رفاهی و ایمنی از جمله رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی، کروز کنترل، حالات مختلف رانندگی، سیستم تهویه مطبوع دستی، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر ۸ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، استارت موتور از راه دور، تریم چرمی کابین، سانروف، دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و دوربین دنده عقب، روکش چرمی فرمان و صندلی، آینه‌های جانبی برقی، چراغ‌های LED، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سیستم صوتی، ترمز و پایداری ABS - ESP - TCS - HAC - ESC، کنترل ایستایی در سربالای، دکمه‌های کنترلی فرمان، گرم‌کن آینه بغل، صندلی برقی راننده بهره می‌برد.

کیا سلتوس ۲۰۲۳ کوشا خودرو + بررسی و قیمت KIA Seltos

ابعاد و ظرفیت‌های KIA Seltos-۲۰۲۳

طول

۴۳۱۵ میلیمتر

عرض

۱۸۰۰ میلیمتر

ارتفاع

۱۶۲۰ میلیمتر

فاصله محورها

۲۶۱۰ میلیمتر

وزن خالص

۱۵۱۰ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۴۳۳ لیتر

حجم مخزن سوخت

۵۰ لیتر

قطر رینگ

۱۷ اینچ

رقبای کیا سلتوس در بازار

تعداد زیادی از کراس‌اوورهای چینی را می‌توان به عنوان رقیب کیا سلتوس عنوان کرد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها، جک S۵ نیوفیس از کرمان موتور و ام وی ام تیگو ۷ (نسل نخست تیگو ۷) از مدیران خودرو هستند.

قیمت خودرو کیا سلتوس

قیمت کیا سلتوس در بازار جهانی از حدود ۱۳ هزار دلار آغاز و بالاترین تیپ آن نیز ۲۱ هزار دلار هزینه در برخواهد داشت. با توجه به تغییرات نرخ ارز و عوارض واردات خودرو، قیمت کیا سلتوس در بازار ایران فراتر از یک میلیارد تومان خواهد بود.

کد خبر 695121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.