تویوتا کرولا ۲۰۲۳ معین خودرو + بررسی و قیمت در بازار ایران

خودرو تویوتا کرولا ۲۰۲۳ محصول جدید شرکت معین خودرو است، بررسی قیمت، معرفی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، بررسی طراحی ظاهری این خودرو مورد توجه خریداران است.

به گزارش ایمنا، شرکت معین خودرو (معین موتور) اولین نمایندگی رسمی پورشه آلمان در ایران، فعالیت رسمی خود را از اردیبهشت سال ۱۳۸۹ آغاز نمود و در حال حاضر وارد کننده خودرو تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در بازار ایران است. تویوتا کرولا به دلیل مقاومت و استهلاک کمی که دارد دارای محبوبیت بالایی در بین مردم است. در حال حاضر نسل دوازدهم تویوتا کرولا روی خط تولید قرار دارد و همین نسخه نیز به بازار ایران وارد شده است. این سدان کامپکت تویوتا رقبای چینی بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید:

خودرو کامپکت ( Compact car)

به گروهی از خودروها گفته می‌شود که از یک سوپرمینی بزرگ‌تر و از یک خودروی اندازه متوسط کوچک‌تر باشند.

خودرو سدان (Sedan)

به خودروهای سواری معمولی یا اصطلاحاً صندوقدار می‌گویند که دارای سقف ثابت، صندوق عقب مجزا و دو ردیف صندلی بوده و می‌تواند دو یا چهار در داشته باشد. سدان متداول‌ترین شکل طراحی بدنه خودرو است.

تویوتا کرولا ۲۰۲۳ معین خودرو + بررسی و قیمت در بازار ایران

معرفی خودرو تویوتا کرولا ۲۰۲۳

تویوتا کرولا یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای جهان به شمار می‌رود که آمار فروش بالایی را در بازارهای مختلف به ثبت رسانده است. این خودرو تاکنون در دوازده نسل مختلف وارد بازار شده که آخرین نسل آن از سال ۲۰۱۸ در اختیار مشتریان قرار دارد.تویوتا کرولا در سبد محصولات خودروساز ژاپنی، جایگاهی پایین‌تر از تویوتا کمری و بالاتر از تویوتا یاریس دارد.

بررسی مشخصات فنی خودرو تویوتا کرولا ۲۰۲۳

به‌دلیل محدودیت‌های واردات، یکی از نسخه‌های نه‌چندان قدرتمند تویوتا کرولا را در ایران شاهد هستیم. بر اساس اطلاعات موجود، کرولا وارداتی به ایران مجهز به موتور ۱/۲ لیتر توربو با قدرت ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن‌متر است. این مدل با گیربکس اتوماتیک CVT، در زمان ۱۳ تا ۱۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر دارد. نهایت سرعت تویوتا کرولا ۱/۲ لیتر توربو، ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

مشخصات فنی تویوتا کرولا معین خودرو

نوع موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور ۱.۲ لیتر
حداکثر قدرت ۱۱۶ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر
مصرف ترکیبی ۵.۶ لیتر
گیربکس CVT
حجم باک ۵۰ لیتر

ابعاد و ظرفیت‌های خودرو تویوتا کرولا

طول ۴۶۳۰ میلیمتر
عرض ۱۷۸۱ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۳۵ میلیمتر
فاصله محورها ۲۷۰۰ میلیمتر
وزن خالص ۱۱۸۵ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۳۷۰ لیتر
حجم مخزن سوخت ۵۰ لیتر
قطر رینگ ۱۶ اینچ

تجهیزات و امکانات کرولا وارداتی ۲۰۲۳

  • کیسه هوا

کیسه هوا برای سرنشینان جلو (در بعضی مدل‌ها تا ۸ کیسه هوا)

  • سیستم صوتی

سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و ورودی‌های USB - مجهز به ۶ بلندگو - بلوتوث به صورت سفارشی - صفحه نمایش ۳.۵ اینچی روی صفحه کیلومتر

  • ترمز و پایداری

ترمز جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی معمولی - ABS - EBD - BAS

  • دیگر امکانات

تویوتا کرولا ۲۰۲۳ معین خودرو + بررسی و قیمت در بازار ایران

گیربکس ۴ سرعته خودکار - فرمان تلسکوپی - روکش چرمی غربالک فرمان - سیستم هوشمند ورود بدون کلید - دکمه استارت موتور - چراغ‌های نمایش حین ورود به خودرو (چراغ سقفی و دور مغزی سوئیچ) - رینگ ۱۵ اینچیبه صورت سفارشی: کنترل‌های صفحه نمایش بر روی فرمان - سنسور پارک عقب و جلو - کروز کنترل - صندلی عقب با قابلیت تاشو و قابلیت دسترسی به صندوق - آینه داخل با امکان تنظیم نور متناسب با شب و روز - سیستم تهویه خودکار - دستگیره درب داخل اتاق همرنگ با رنگ رو ردی - چراغ سقفی با جعبه نگهدارنده لوازم - دارای جا لیوانی جلو با حلقه استیل - زیر بازویی عقب با جا لیوانی و درب استیل - صفحه کیلومتر اپتیترون - آینه‌های بغل برقی و همرنگ با بدنه و با قابلیت جمع شوندگی - مه شکن عقب - چراغ‌های روشنایی در روز (DRL) - چراغ‌های جلو از نوع LED - تنظیم خودکار ارتفاع چراغ‌های جلو - سپرهای همرنگ با بدنه - جلو پنجره مشکی با نوار کرومی - دستگیره‌های همرنگ با بدنه - درب صندوق عقب با زه استیل - سانروف - رینگ اسپرت ۱۶ اینچی

رقبای تویوتا کرولا ۲۰۲۳

تویوتا کرولای ۲۰۲۳ با ورود به داخل کشور قرار است با سدان‌های چینی موجود در بازار ایران به رقابت بپردازد. یکی از گران‌ترین سدان‌های چینی موجود در بازار ایران، J7 کرمان موتور است؛ همچنین سدان دیگری همانند شاین مکس ایران خودرو نیز یکی از رقبای چینی، اما وارداتی این خودرو به شمار می‌آید. همچنین تویوتا کرولا در بازار ایران و جهان با سدان‌های کوچک هم‌رده همچون کیا سراتو، هیوندای الانترا یا هوندا سیویک رقابت می‌کند.

قیمت تویوتا کرولا

تویوتا کرولا در نسخه پایه از قیمت ۲۱ هزار و ۷۰۰ دلار در بازار جهانی به فروش می‌رسد که احتمالاً شرکت معین خودرو دقیقاً همین نسخه را برای ورود به داخل کشور در نظر گرفته است. هنوز قیمت دقیق این سدان ژاپنی مشخص نشده اما احتمالاً در محدوده دو میلیارد تومان قیمت‌گذاری شود.

کد خبر 695122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Zahrahesam GB ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    1 1
    عالیه