زوتی DL5 محصول جدید پارس خودرو + مشخصات فنی، قیمت و امکانات

پارس خودرو کراس اوور جدید زوتی DL۵ را رونمایی کرد، معرفی و بررسی قیمت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی و طراحی این محصول برای مصرف کنندگان مفید است.

به گزارش ایمنا، محصول جدید پارس خودرو با نام DL5 و با همکاری خودروساز چینی به نام زوتی به بازار عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

معرفی شرکت زوتی چین

زوتی آتو ( Zotye Auto) یکی از خودروسازان چینی است که در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد و برای کپی برداری از محصولات خودروسازان جهان از جمله فولکس واگن، آئودی، لندرور شهرت یافت، دو مورد از محصولات آن با نام‌های آریو اس ۳۰۰ و کوپا تی ۲۱۰ نیز در بازار ایران حضور دارند.

شرکت زوتی در سال ۲۰۲۱ دچار ورشکستگی در نقدینگی شد و اکنون با عرضه محصولاتی مانند DL5 در بازارهای هدف، به دنبال سوددهی است.

شرکت پارس خودرو

شرکت پارس خودرو در سال ۱۳۳۵ به عنوان یک شرکت تولیدی و بازرگانی در زمینه خودروهای جیپ فعالیت خود را آغاز کرد، نخستین خودروی ساخته شده توسط این شرکت آریا شاهین بود که در سال ۱۹۶۷ میلادی بر اساس خودروهای تولید رامبلر ساخته شد. نیسان پاترول، ماکسیما، رنو پی کی، نیسان تیانا، نیسان قشقایی، برلیانس، رنو ساندرو و رنو لوگان (تندر ۹۰) از دیگر محصولات عرضه شده توسط این شرکت در بازار خودروی کشورمان هستند.

همکاری پارس خودرو و زوتی

همکاری پارس خودرو و زوتی به عرضه زوتی Z300 یا همان سایپا آریو بر می‌گردد و اکنون در جدیدترین همکاری این دو مجموعه، شاهد عرضه وارداتی کراس‌اوور زوتی DL5 یا همان زوتی T300 هستیم.

زوتی DL5 محصول جدید پارس خودرو + مشخصات فنی، قیمت و امکانات

خودرو جدید پارس خودرو

پارس خودرو DL5 در سال ۲۰۱۶ طراحی و در سال ۲۰۱۷ به بازار آمد، عرضه آن در سال ۲۰۲۱ متوقف شد و اکنون تولید آن توسط شرکت چینی از سر گرفته شده است.

مشخصات زوتی DL5

طول محصول جدید پارس خودرو برابر با ۴۴۰۵ میلیمتر، عرض آن ۱۸۳۰ میلیمتر و ارتفاع ۱۶۴۰ میلیمتر و فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۶۱۰ میلیمتر است.

زوتی DL5 پارس خودرو با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر ۴G15T که دست پرورده میتسوبیشی است به بازار ایران عرضه خواهد شد. این موتور ۱۴۴ اسب بخار قدرت با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر تولید می‌کند. جعبه دنده اتوماتیک این کراس اوور چینی از نوع CVT است که توان را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. تعلیق جلوی DL5 از نوع مک فرسون و عقب آن هم نیمه مستقل پیچشی (تورشن بیم) است. ظرفیت باک این خودرو ۴۸ لیتر و حداکثر سرعت آن هم طبق کاتالوگ رسمی کارخانه ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

امکانات زوتی DL5 پارس خودرو

از امکانات ایمنی و رفاهی دی ال پنج پارس خودرو می‌توان به مواردی همچون کروز کنترل، فرمان برقی، تهویه مطبوع نیمه اتومات، سیستم ورود و استارت بدون کلید، آینه وسط الکتروکرومیک، اتولایت، دوربین عقب، دو عدد ایربگ، سیستم کنترل خودرو در سربالایی و سرپایینی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، نمایشگر میزان باد تایرها، آینه‌های تاشو برقی، دی لایت، هشدار ترمز اضطراری، سنسور پارک، ایزوفیکس، مالتی مدیا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و… اشاره کرد و خبری از جلو آمپر دیجیتال، کیسه هوای جانبی، سانروف، سقف پانوراما و… در این خودرو نیست.

این خودرو کراس اوور ظاهر ساده ای دارد و در هیچیک از بخش‌های آن رویکرد خلاقانه ای وجود ندارد اما در مجموع ظاهر مناسبی را پیش روی مشتری قرار می‌دهد. این خودرو شباهت زیادی به دیگر محصول چینی یعنی هایما اس ۵ دارد.

ایمنی محصول جدید پارس خودرو

زوتای T300 یا پارس خودرو DL5 در بحث ایمنی موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه چاینا انکپ شده است.

زوتی DL5 محصول جدید پارس خودرو + مشخصات فنی، قیمت و امکانات

قیمت زوتی DL5 پارس خودرو

زوتی DL5 یا همان زوتی T300 در بازار چین کراس اوور بسیار ارزانی است که قیمت آن از حدود ۵۹ هزار و ۸۰۰ یوآن معادل ۸ هزار و ۲۵۰ دلار آغاز می‌شود، قیمت جهانی این کراس‌اوور نه‌چندان جدید در فول‌ترین نسخه، برابر با ۱۳ هزار و ۱۳۰ دلار است اما هنوز در مورد قیمت و زمان عرضه این محصول در بازار ایران هیچ‌گونه اعلام رسمی نشده است، به نظر می‌رسد اولین سری این خودرو که به صورت وارداتی است تا اواخر مرداد روانه بازار شود.

گفته می‌شود پارس‌خودرو برنامه واردات ۱۰ هزار دستگاه از این خودرو را دارد و تا پایان سال جاری محصولات جدید دیگری را هم رونمایی خواهد کرد.

رقبای زوتی DL5 پارس خودرو

کراس اوور ساب کامپکت جدید پارس خودرو در بازار ایران باید با خودروهایی مثل تیگارد X35 و ام وی ام X55 پرو، هایما S7 پلاس و جک S5 رقابت کند.

کد خبر 670667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.