قیمت طلا باز هم کاهش می‌یابد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده است و میزان کاهشی که توسط تحلیلگران پیش‌بینی می‌شد، رخ داده است، بنابراین بیش از این نمی‌توان انتظار کاهش قیمت‌ها را داشت. اکنون شرایط مطلوب است.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بخشی از ریزش قیمت سکه و طلا ناشی از کاهش قیمت انس جهانی است که از ابتدای سال جاری تاکنون به‌طور میانگین ۷۰ دلار کاهش داشته و بازار داخلی نیز با توجه به نبود تقاضا در ماه‌های محرم، صفر و ماه رمضان و با توجه به ثبت‌نام‌های گسترده خودرو همچنین اخبار سیاسی و اقتصادی، کاهشی بوده است.

وی افزود: ثبات و کاهش قیمت ارز هم‌زمان با عوامل گفته شده منجر شد کاهش قیمت در بازار طلا و سکه ادامه پیدا کند، به نحوی که قیمت سکه و طلا به‌طور نسبی از ابتدای سال تاکنون حدود ۷ تا ۹ درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده و میزان کاهشی که توسط تحلیلگران پیش‌بینی می‌شد، رخ داده است، بنابراین بیش از این نمی‌توان انتظار کاهش قیمت‌ها را داشت. اکنون شرایط مطلوب است.

حباب سکه همچنان زیاد است

بذرافشان اضافه کرد: به اعتقاد من با توجه به روند کاهشی چشمگیر از ابتدای سال، اکنون قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده است و احتمال اینکه کاهش یا نوسان خاصی در ادامه داشته باشیم، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه توصیه می‌کنیم مردم به راحتی مبادلات خود در رابطه با خرید سکه و مصنوعات طلا انجام دهند، تصریح کرد: حباب سکه در حال حاضر پنج میلیون تومان است و از ابتدای سال تاکنون حدود ۸۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است، حباب سکه همچنان بالا است و باید شرایط کاهشی آن توسط بانک مرکزی و ورود این نهاد به بازار فراهم شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار اکنون دو میلیون و ۲۴۷ هزار تومان، سکه طرح جدید ۲۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و حباب سکه ۵ میلیون و ۹۹۸ هزار تومان است. مردم نگران و منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند و معاملات خود در بازار را با خیال راحت انجام دهند.

کد خبر 693514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.