۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
کاهش قیمت سکه رکورد زد

قیمت سکه در حالی امروز به ۲۷ میلیون تومان رسید که از ابتدای سال تاکنون قیمت های بالای ۳۴ میلیون تومان را نیز تجربه کرده بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روز جاری و با ادامه روند کاهشی انس جهانی طلا متأثر از کاهش ارزش دلار در برابر ین ژاپن، قیمت طلا و سکه در بازار ایران نیز کاهش یافت به طوری که سکه به کمترین قیمت خود نسبت به ابتدای سال جاری رسید.

ابتدای سال ۱۴۰۲ که قیمت سکه امامی در محدوده ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار داشت و در تاریخ دهم اردیبهشت ماه به بیشترین قیمت خود و ۳۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسید. پس از این تاریخ روند قیمت سکه کاهشی شد به طوری که در تاریخ بیستم خردادماه سکه امامی در محدوده ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

از خردادماه تاکنون قیمت سکه نوسان داشته اما تغییرات قیمتی چندان زیاد نبوده است و امروز سکه به کمترین مقدار خود یعنی ۲۷ میلیون تومان رسید.

کاهش قیمت سکه رکورد زد

به عقیده کارشناسان، عواملی همچون ثابت ماندن نرخ دلار، کاهش ۷۰ دلاری نرخ انس جهانی طلا از ابتدای سال تاکنون و همچنین کاهش تقاضا برای طلا و سکه در داخل، منجر به کاهش قیمت طلا و سکه شده است.

همچنین برخی از کارشناسان بر این باورند که قیمت‌ها از مقدار فعلی پایین‌تر نخواهد آمد و اکنون زمان مناسبی برای خرید و فروش سکه و طلاست.

کد خبر 692939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.