دلایل بروز درد قفسه سینه چیست؟

عوامل روانی مانند اضطراب، حملات پانیک یا استرس می‌تواند به صورت درد قفسه سینه پدیدار شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری‌های قلبی عروقی سالیانه افراد زیادی در سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که ۱۷.۹ میلیون نفر در هر سال به دلیل بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را از دست می‌دهند، البته با انجام دادن اقدامات پیشگیرانه می‌توان مانع بروز این بیماری شد؛ معاینات منظم سلامت، داشتن سبک زندگی سالم و کسب آگاهی در مورد عوامل خطر بیماری قلبی عروقی نیز در این زمینه تاثیرگذار است.

یکی از علائم بیماری‌های قلبی عروقی درد قفسه سینه است، البته ممکن است این مشکل ناشی از علت‌های مختلف مانند فشار عضلانی، مشکلات گوارشی یا شرایط تنفسی باشد، شدت و ماهیت درد قفسه سینه می‌تواند متفاوت باشد؛ در ادامه به بررسی دلایل بروز درد قفسه سینه می‌پردازیم:

اختلالات اسکلتی عضلانی

اختلالات اسکلتی عضلانی مربوط به مشکلاتی است که بر عضلات، استخوان‌ها، تانون‌ها، رباط‌ها و دیگر ساختارهایی که حرکت بدن را پشتیبانی می‌کنند، تاثیر می‌گذارد؛ این نوع اختلال ممکن است باعث بروز درد قفسه سینه و ناحیه پشت شود، رایج‌ترین دلیل بروز این اتفاق می‌تواند بلند کردن اجسام سنگین باشد که به صورت بالقوه به قفسه سینه فشار وارد می‌کند.

مشکلات گوارشی

مشکلات گوارشی مختلف ممکن است باعث بروز درد قفسه سینه شود، بیماری رفلاکس معده (GERD) اغلب باعث ایجاد احساس سوزش یا ناراحتی در قسمت قفسه سینه می‎‌شود که به دلیل بازگشت اسید معده به مری رخ می‌دهد. علاوه بر این، زخم معده، گاستریت یا التهاب معده یا اسپاسم معده می‌تواند درد قفسه سینه را تحریک کند.

استرس و اضطراب

عوامل روانی مانند اضطراب، حملات پانیک یا استرس می‌تواند به صورت درد قفسه سینه پدیدار شوند، پاسخ بدن به استرس می‌تواند باعث تنش عضلانی، تنفس سریع و کم عمق و سفتی قفسه سینه شود؛ افرادی که اضطراب یا حملات پانیک را تجربه می‌کنند، ممکن است این علائم را به عنوان درد قفسه سینه احساس کنند.

پانکراتیت

پانکراتیت حاد التهاب ناگهانی پانکراس است که به صورت معمول با درد شدید شکمی که ممکن است به قفسه سینه گسترش پیدا کند، پدیدار می‌شود؛ التهاب در لوزالمعده معمولاً توسط سنگ‌های صفراوی ایجاد می‌شود که رسوبات جامد و سنگریزه مانند هستند، زنان بیشتر از مردان دچار پانکراتیت می‌‎شوند.

پریکاردیت

پریکاردیت که به معنای التهاب پرده دور قلب است، باعث بروز درد قفسه سینه می‌شود که معمولاً هنگام دراز کشیدن یا نفس‌های عمیق وخیم‌تر می‌شود؛ این درد ممکن است به شانه‌ها و گردن نیز گسترش پیدا کند.

کوستوکندریت

کوستوکندریت به التهاب بافت همبند بین دنده‌ها و استخوان سینه اشاره دارد که اغلب منجر به احساس فشار بر دیواره قفسه سینه و حساسیت به لمس در هنگام فشار دادن ناحیه آسیب دیده می‌شود؛ دلایل رایج کوستوکندریت شامل آرتریت، ضربه به قفسه سینه، بلند کردن وسایل سنگین، عفونت‌های ناشی از جراحی، فعالیت بدنی شدید و غیره می‌شود.

درمان درد قفسه سینه

لازم است افرادی که درد قفسه سینه را تجربه می‌کنند، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند، به ویژه در صورتی که این درد شدید باشد و با تنگی نفس، فک درد، بازو درد، حالت تهوع یا تعریق همراه باشد. متخصصان یک ارزیابی کامل انجام خواهند داد که ممکن است شامل معاینه فیزیکی، تصویربرداری مانند اشعه ایکس و سیتی‌اسکن، آزمایش‌های قلبی مانند نوار قلب و تست استرس شود؛ با انجام این آزمایش‌ها دلیل اصلی بروز درد قفسه سینه مشخص خواهد شد.

کد خبر 691900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.