پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۲۷ شهریور/ نوسان یک تا سه درصدی قیمت‌ها تا پایان هفته

امروز انس جهانی طلا صعودی بود و قیمت طلا و سکه در بازار اندکی افزایش داشت و به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر به نظر می‌رسد تا پایان هفته شاهد نوسانات یک تا سه درصدی قیمت طلا در بازار باشیم که آن‌هم طبیعی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _یکشنبه بیست‌وششم شهریور_ قیمت رسمی دلار در بازار متشکل ارزی ۴۱۲ هزار و ۷۹۹ ریال بود، حواله دلار نیز ۳۷۵ هزار و ۲۷۲ ریال معامله شد؛ قیمت یورو ۴۴۰ هزار و ۱۸۰ ریال و حواله آن ۴۰۰ هزار و ۱۶۴ ریال خرید و فروش شد.

در بازار امروز انس جهانی طلا به ۱۹۲۵ دلار افزایش پیدا کرد، اما قیمت مظنه تهران با افزایش ۴۰٫۰۴۳ تومان به ۱۰٫۱۴۹٫۰۰۰ تومان نزدیک شد، طلای ۱۸ عیار نیز افزایش قیمت ۹٫۱۹۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد، طلا ۲۴ عیار نیز به سه میلیون و ۱۲۳ هزار تومان رسید.

بازار سکه نیز روند نوسانی را تجربه کرد، به طوری که سکه طرح جدید با کاهش بیش از ۲۵۰٫۰۰۰ هزار تومانی به ۲۸ میلیون تومان رسید، سکه طرح قدیم نیز، ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب به قیمت‌های ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار، ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار و شش میلیون تومان رسیدند.

پیش‌بینی قیمت‌ها برای روز دوشنبه

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، می‌گوید: با توجه به اینکه امروز وارد ماه ربیع‌الاول شدیم، به نظر می‌رسد در این ماه شرایط بحرانی که صنعت طلا و جواهر از ابتدای سال داشته به واسطه مراسم‌های این ماه کمی جبران شود.

وی با بیان اینکه در دو ماه گذشته رکود و کاهش تقاضای چشم‌گیری در بازار طلا حاکم بوده است، افزود: در بازار امروز شاهد افزایش ۱۲ دلاری قیمت انس جهانی بودیم و به طوری که در ابتدای روز کاری این هفته تا حدودی بازارهای داخلی نیز تحت تأثیر قیمت افزایشی قرار گرفت، اما بعد از ظهر با توجه به نوسانات نرخ ارز، کاهش قیمت محدودی در بازار سکه و طلا نیز اتفاق افتاد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر خاطر نشان کرد: باید دید که تا پایان هفته بازارهای داخلی چه شرایطی را خواهند داشت و با توجه به شرایط فعلی تغییر زیاد قیمتی در بازار طلا ایجاد نخواهد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال به طور میانگین بازار طلا بین ۶ تا ۹ درصد کاهش قیمت داشته است، گفت: در حال حاضر قیمت‌ها به ثبات نسبی رسیده و نمی‌توان انتظار تغییر افزایشی یا کاهشی زیادی را داشته باشیم، به نظر می‌رسد تا پایان هفته شاهد نوسانات یک تا سه درصدی قیمت طلا در بازار باشیم که آن‌هم طبیعی است.

وی تاکید کرد: حباب سکه نسبت به پایان هفته گذشته و قبل تعطیلات افزایش ۳۰۰ هزار تومانی داشته و از پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

کد خبر 687967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.