اقدامات روزانه برای بهبود سلامت جسمی و روحی

خواب کافی و باکیفیت، پیاده‌روی کردن، گذراندن زمان در طبیعت، خلاق بودن و شکایت نکردن از وقایع منفی به بهبود سلامت جسمی و روحی افراد کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متخصصان معتقدند که افراد می‌توانند با انجام دادن چندین اقدام ساده به صورت روزانه، به بهبود سلامت جسمی و روحی افراد کمک قابل‌توجهی می‌کند، برای نمونه مصرف غذاهای سالم مانند سبزیجات و غذاهای حاوی فیبر و مواد مغذی می‌تواند در این زمینه مؤثر واقع شود، یک قانون کلی مناسب وجود دارد که توصیه می‌کند در هر وعده غذایی، نصف بشقاب شما باید حاوی سبزیجات باشد، یک چهارم آن کربوهیدرات و یک چهارم پروتئین باشد، در ادامه به چندین اقدام روزانه دیگر برای بهبود سلامت جسمی و روحی می‌پردازیم:

خواب کافی و باکیفیت

خواب کافی و باکیفیت یک عامل مهم برای سلامت کلی افراد است، سعی کنید حداقل هفت تا هشت ساعت در شب بخوابید، در این صورت خلق‌وخو و سطح انرژی شما بهبود پیدا می‌کند، توصیه شده است که برای داشتن خواب باکیفیت قبل از خواب مدیتیشن انجام دهید و از تلویزیون و دیگر نمایشگرها حداقل یک ساعت قبل از خواب استفاده نکنید.

پیاده‌روی کردن

پیاده‌روی کردن یک روش آسان برای بهبود سلامت جسمی و روحی افراد است، این فعالیت ورزشی به میزان یک هزار قدم در روز به مدت ۳۰ روز می‌تواند انگیزه لازم برای ورزش کردن را شروع کند، افراد می‌توانند فعالیت بدنی خود را با استفاده از گجت‌های پوشیدنی ردیابی کنید، بیشتر گوشی‌های هوشمند نیز قابلیت ردیابی فعالیت بدنی افراد را دارند.

گذراندن زمان در طبیعت

حضور در طبیعت یک روش عالی برای بهبود سلامت عمومی افراد است، تلاش کنید روزانه حداقل ۲۰ دقیقه در طبیعت وقت بگذارنید، حتی کتاب خواندن در طبیعت نیز به بهبود سلامت جسمی و روحی کمک قابل‌توجهی می‌کند.

خلاق بودن

نقاشی کشیدن، طراحی کردن، نوشتن یا هر فعالیت خلاقانه دیگر، باعث بهبود سلامت جسمی و روحی افراد می‏‌شود، سعی کنید خود را قضاوت نکنید و تنها‬ اجازه دهید خلاقیت شما جریان یابد.

شکایت نکنید

زمانی که همیشه از اتفاقاتی که برای شما رخ می‌دهد، شکایت کنید، یک ذهنیت منفی شکل می‌گیرد و سلامت شما به خطر می‌افتد، زمانی که اتفاق ناخوشایندی رخ می‌دهد، ارزیابی کنید که آیا دیدگاه متفاوتی وجود دارد که به شما کمک کند آن را با دید مثبت‌تری ببینید.

کد خبر 681238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.