افراد مبتلا به انسداد عروق نباید ورزش کنند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش کردن ممکن است خطر بروز سکته مغزی در میان افراد مبتلا به انسداد عروق را افزایش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان هندی به منظور بررسی تأثیرات ورزش بر سلامت افراد مبتلا به انسداد عروق، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، با استفاده از یک مدل محاسباتی، جریان خون را در شریان‌های کاروتید طی سه مرحله بدون انسداد، با انسداد خفیف ۳۰ درصد و با انسداد متوسط ۵۰ درصد شبیه‌سازی کردند و تأثیر ضربان قلب در طول ورزش همچنین در حالت استراحت را تجزیه و تحلیل کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش برای افرادی که انسداد عروق خفیف داشتند، مفید واقع شده است، اما ورزش برای افرادی که انسداد متوسط داشتند، باعث شده بود استرس در ناحیه مسدود شده افزایش پیدا کند که ممکن است باعث پارگی رگ‌ها شود. این نوع انسداد می‌تواند در نهایت به سکته مغزی ایسکمیک منجر شود.

به گفته محققان، با وجود اینکه ورزش به صورت کلی برای بهبود سلامتی مفید است، افزایش ضربان قلب می‌تواند بر افرادی که شرایط خاص دارند، اثر منفی داشته باشد. توصیه شده است که افراد مبتلا به انسداد عروق متوسط یا بالاتر، ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی، یوگا و تمرینات تعادلی برای جلوگیری از زمین خوردن را انجام دهند.

نتایج این مطالعه در مجله Physics of Fluids منتشر شده است.

کد خبر 670898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.