آیا استفاده از دستگاه تهویه هوا برای مبتلایان به انسداد مزمن ریوی مفید است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دستگاه تهویه هوا برای قلب بیماران مبتلا به انسداد مزمن ریوی، مفید است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه جان‌هاپکینز در ایالات متحده آمریکا به منظور بررسی تأثیر دستگاه تهویه هوا بر قلب مبتلایان به انسداد مزمن ریوی، مطالعه جدیدی انجام دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد قلب افراد مبتلا به بیماری انسداد مزمن ریوی که به صورت مداوم از دستگاه تصفیه‌کننده هوا استفاده می‌کردند، بهتر می‌توانست ضربان قلب را در پاسخ به نیازهای روزانه تطبیق دهد، چیزی که به عنوان تغییر ضربان قلب (HRV) شناخته می‎‌شود.

HRV یک معیار کلیدی برای سلامت کلی قلب است، شرکت‌کنندگانی که روزانه از دستگاه‌های تصفیه هوا استفاده می‌کردند، ۲۵ درصد افزایش HRV را تجربه کردند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از تصفیه‌کننده‌های هوا ممکن است روشی مثبت، مقرون‌به‌صرفه و پایدار برای بهبود محیط هوای خانه باشد و سلامت قلب و ریه افراد مبتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی را بهبود ببخشد.

به گفته محققان، افراد با HRV ضعیف در معرض خطر ابتلاء به بعضی از مشکلات قلبی مانند حملات قلبی یا بدتر شدن علائم بیماری مزمن انسداد ریوی هستند. این موارد احتمال بستری شدن فرد مبتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد. محیط هوای داخل خانه برای افراد مبتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی نقش مهمی دارد، استفاده از دستگاه تهویه هوا می‌تواند به کاهش خطرات ناشی از تأثیر منفی ذرات بسیار ریز موجود در هوا کمک شایانی بکند.

نتایج این مطالعه در مجله آمریکایی Respiratory and Critical Care Medicine منتشر شده است.

کد خبر 628123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.