ورزش عصرگاهی چه مزایایی دارد؟

ورزش عصرگاهی به کاهش استرس، داشتن عملکرد بهتر و چربی‌سوزی بیشتر کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همیشه این موضوع که ورزش کردن در صبح بهتر است یا عصر مورد بحث بوده است. برخی مربیان تناسب اندام توصیه می‌کنند که ورزش اول صبح بهترین تأثیر را دارد، در حالی که برخی دیگر معتقدند تمرینات عصرگاهی مفیدتر است. با در نظر گرفتن هر دو گزینه، به مزایای ورزش کردن در طول عصر می‌پردازیم:

کاهش استرس

افرادی که در طول عصر ورزش می‌کنند، می‌توانند سطح استرسی که در طول روز انباشته شده است را کاهش دهند. ورزش کردن عصرگاهی علاوه بر اینکه به کاهش استرس کمک می‌کند، بر بهبود کیفیت و کمیت خواب تأثیر می‌‎گذارد.

کاهش تنش بدن

کم‌تحرک بودن برای مدت طولانی باعث سفت شدن عضلات بدن می‌شود. یک جلسه ورزشی عصرگاهی تنش بدن را کاهش می‌دهد. نشستن برای مدت طولانی باعث کاهش کیفیت خواب نیز می‌‎شود، بنابراین، داشتن یک جلسه تمرینی با شدت متوسط در عصر به بهبود خواب کمک می‌کند.

داشتن زمان بیشتر برای ورزش کردن

ورزش عصرگاهی بسیار ایدئال است، زیرا زمان بیشتری برای ورزش کردن در اختیار دارید و استرس رفتن به محل کار را ندارید. اکثر مردم در عصر برنامه خاص کاری یا تحصیلی ندارند، بنابراین عصر می‌تواند بهترین زمان برای ورزش کردن باشد.

عملکرد بهتر

ورزشکاران به احتمال زیاد در عصر عملکرد بهتری نسبت به صبح دارند. استرس نیز در این زمینه تأثیرگذار است، به‌طوری که معمولاً افراد در طول عصر، زمانی که کار خود را به پایان رسانده‌اند، آسوده‌تر هستند و ذهن آن‌ها کمتر مشغول است. بنابراین می‌توانند تمرکز خود را بیشتر بر ورزش متمرکز کنند.

چربی‌سوزی بیشتر

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش عصرگاهی برای مردان بهترین نتیجه را دارد، زیرا به چربی‌سوزی بیشتر و بهبود فشار خون کمک می‌کند. همچنین، عملکرد عضلانی زنان را نیز افزایش می‌دهد.

کد خبر 670776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.