عادت‌هایی که مانع کاهش وزن می‌شود

عادت‌هایی مانند غذا نخوردن، به‌طور مکرر غذا خوردن، بیش از حد ورزش کردن و محاسبه کردن کالری مصرف شده مانع کاهش وزن می‌‎شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کاهش وزن فرآیندی است که هرچه بیشتر برای آن تلاش کنید، نتیجه بهتری خواهید دید. انجام این کار در طولانی مدت تأثیر قابل توجهی خواهد داشت. بسیاری از افراد به دلیل عادت‌های اشتباه، کاهش وزن مطلوب را تجربه نخواهند کرد. زمانی که این رفتارهای اشتباه برای مدت طولانی ادامه پیدا کنند، اثرات منفی بر کاهش وزن خواهد داشت. در ادامه به بررسی عادت‌های اشتباهی می‌پردازیم که مانع کاهش وزن مؤثر می‌شود:

غذا نخوردن

اولین و اشتباه‌ترین اقدامی که افراد هنگام کاهش وزن انجام می‌دهند، غذا نخوردن است. در صورتی که فردی به علت مصرف کمتر غذا دچار کاهش وزن شدید شده است، فقط برای مدت کمی خواهد بود. کاهش وزن به دلیل مصرف غذای کمتر بسیار ناسالم است و می‌تواند اثرات مخربی بر بدن داشته باشد. زمانی که افراد مصرف منظم غذا را شروع می‌کنند، وزن آن‌ها به سرعت بازمی‌گردد.

به‌طور مکرر غذا خوردن

گاهی افراد شروع به غذا خوردن مکرر می‌کنند، اما این یک راه استاندارد برای کاهش وزن نیست. بسیاری از افراد به دلیل نوع بدن، وضعیت سلامتی و داروهایی که مصرف می‌کنند، نیاز به خوردن مکرر غذا دارند.

بیش از حد ورزش کردن

بسیاری از مردم به اشتباه تصور می‌کنند که هرچه بیشتر تمرین کنند، سریع‌تر وزن کم می‌کنند. در حالی که واقعیت این است که بدن انسان پس از جلسات تمرینی به مقدار کافی به استراحت نیاز دارد. این استراحت به عضلات بدن کمک می‌کند تا قبل از تمرین بعدی به‌درستی ترمیم شوند.

محاسبه کالری مصرف شده

افرادی که برنامه‌های کاهش وزن شدیدی دارند، شروع به محاسبه کالری مصرف‌شده می‌کنند. مفهوم کاهش وزن فقط دریافت و سوزاندن کالری نیست، بلکه عوامل متعددی بر این موضوع تأثیر می‌گذارد.

نتیجه‌گیری

کاهش وزن همیشه باید به روش سالمی انجام شود، بنابراین نباید تصور کنید که فشار وارد کردن به بدن باعث کاهش وزن مؤثر می‌‎شود. توصیه می‌شود به منظور کاهش وزن، از سبک زندگی سالم پیروی کنید.

کد خبر 670672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.