چرا احساس بی‌حوصلگی می‌کنیم و چگونه بر آن غلبه کنیم؟

به منظور پیشگیری از بروز بی‌حوصلگی، از اهداف خود آگاهی کسب کنید و فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که با آن‌ها مطابقت دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مردم همواره به دنبال تازگی و هیجان هستند، اما گاهی اوقات ممکن است احساس بی‌حوصلگی کنند که به دلیل داشتن یک جلسه طولانی یا یک کار خسته‌کننده ایجاد می‌شود. بی‌حوصلگی مکرر سلامت روان را به خطر می‌اندازد و باعث بروز مشکلاتی مانند اضطراب و افسردگی و شکست در مدرسه یا کار و روابط اجتماعی می‌شود. بی‌حوصلگی یک حالت ذهنی است که با فقدان علاقه، انگیزه و درگیری با دنیای اطراف مشخص می‌شود. زمانی که کسل می‌‎شویم، بی‌قراری و تحریک‌پذیری را تجربه می‌کنیم، همچنین، ممکن است دچار علائم فیزیکی مانند خستگی، بی‌حالی و کمبود انرژی شویم.

چگونه تشخیص دهیم که بی‌حوصله هستیم؟

تشخیص بی‌حوصلگی اولین قدم برای غلبه بر آن است، در ادامه به بررسی بعضی از علائم رایج بی‌حوصلگی می‌پردازیم. برای نمونه، احساس بی‌تفاوتی یا بی‌علاقگی به انجام دادن کارهایی که معمولاً انجام می‌دهید، چک کردن مکرر ساعت و شمارش معکوس دقیقه‌ها، رویاپردازی، به تعویق انداختن یا اجتناب از انجام وظایف، درگیر شدن در فعالیت‌های بی‌اساس مانند پیمایش در رسانه‌های اجتماعی از جمله علائم بی‌حوصلگی هستند.

چگونه بر بی‌حوصلگی غلبه کنیم؟

واقع‌بین بودن و درک این موضوع که بعضی از کارها آسان و تکراری هستند درحالی‌که بعضی دیگر پیچیده هستند، مانع بروز بی‌حوصلگی می‌شود، همچنین، انجام دادن فعالیت‌های انفرادی آرامش‌بخش مانند خواندن کتاب نیز در این زمینه تأثیرگذار است. البته درصورتی‌که ترجیح می‌دهید با دیگران تعامل داشته باشید، فعالیت‌های انفرادی برای شما کسل‌کننده خواهد بود، بنابراین لازم است از اهداف خود آگاهی کسب کنید و فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که با آن‌ها مطابقت دارد. در این صورت خطر ابتلاء به بی‌حوصلگی کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 670164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.