اضطراب باعث بروز حالت تهوع می‌شود

به نظر می‌رسد که حالت تهوع یکی از رایج‌ترین عوارض جانبی اضطراب کوتاه مدت است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اضطراب پاسخ طبیعی بدن به بسیاری از عوامل استرس‌زای زندگی است که می‌تواند باعث بروز علائم خاصی شود. افرادی که دچار اضطراب می‎‌شوند، علائمی مانند افزایش ضربان قلب، سردرد، تعریق شدید یا حالت تهوع را تجربه می‌کنند. در واقع حالت تهوع یکی از رایج‌ترین عوارض جانبی اضطراب کوتاه مدت است. البته این نوع حالت تهوع ممکن است طولانی مدت یا شدیدتر باشد و منجر به استفراغ شود.

اضطراب می‌تواند باعث بروز علائم کوتاه مدت مختلف مانند مشکلات گوارشی، اسهال و استفراغ شود. بعضی از رایج‌ترین علائم اضطراب شامل عصبی بودن، تنفس سریع، تعریق، افزایش ضربان قلب، حالت تهوع، مشکلات گوارشی، اسهال، استفراغ، سرگیجه، احساس خستگی، درد عضلانی و مشکلات تمرکز می‌شود.

یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود حالت تهوع ناشی از اضطراب انجام دادن یوگا و مدیتیشن است که باعث می‌شود احساس آرامش کنید. همچنین، تنفس عمیق و نوشیدن آب نیز در این زمینه تاثیرگذار است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف غذاهای چرب، شیرین و فرآوری شده رابطه مستقیمی با افزایش اضطراب و استرس دارد، بنابراین توصیه شده است مصرف این نوع مواد غذایی محدود شود.

معمولاً حالت تهوع ناشی از اضطراب و استرس با آرام شدن فرد از بین می‌رود، اما در صورتی که متوجه شدید این نوع حالت تهوع فعالیت‌های روزمره شما را مختل کرده است و برای مدت طولانی ماندگار است، به پزشک مراجعه کنید. متخصصان می‌توانند به شما کمک کنند تا علت حالت تهوع خود را بیابید و راه مناسبی برای تسکین آن پیدا کنید.

کد خبر 667001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.