فاجعه‌ای به نام سیگار عنبرنسارا / باید به سمت مصرف مواد غذایی صنعتی پیش برویم

مشاور اجرایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به عرضه محصولات غیرصنعتی و غیرسالم و استقبال مردم از آن‌ها، گفت: به تازگی با واحدی که سیگار عنبرنسارا به عنوان یک سیگار بهداشتی عرضه می‌کند، مواجه شدیم  و این مسئله فاجعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا اطمینانی امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم خردادماه_ در نشست خبری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مناسبت روز جهانی ایمنی غذا، اظهار کرد: بحث ایمنی غذا به چهار قسمت تقسیم می‌شود، بخش اول شستن، بخش دوم قطعه کردن، بخش سوم پختن و بخش چهارم فریز و انجماد است. اگر موارد بهداشتی این چهار قسمت رعایت شود، از شیوع بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌شود.

وی افزود: لازم است سبد مصرفی مواد غذایی به سمت صنعتی شدن برود و با فرهنگ‌سازی می‌توان این کار را انجام داد. درواقع برخلاف تصور مردم، مواد غذایی صنعتی به دلیل کنترلی که سازمان غذا و دارو و بهداشت روی آن دارد از مواد غذایی سنتی سالم‌تر است، برای مثال باید با فرهنگ‌سازی و به مرور به سمت تولید نان صنعتی برویم تا کیفیت آن کنترل شود، بسیاری از نان‌های مصرفی مردم مشخص نیست چطور تهیه می‌شود.

مشاور اجرایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بعضی از مواد غذایی پخته شده قابل فریز شدن نیست و به‌طور کلی نیز برای سایر مواد غذایی توصیه ما به فریز کردن نیست، اگرچه در موارد ویژه و محدودی می‌توان از روش فریز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه آنچه که در جامعه بیماری‌ها را افزایش می‌دهد، به عوامل مختلفی مانند غذا، تحرک نداشتن و امواج بستگی دارد، تصریح کرد: تولید سوسیس و کالباس کنترل می‌شود و سالم هستند، اما از میان غذاهای سالمی که عرضه می‌شود، بهتر است از موادی که کیفیت بهتری دارد، استفاده شود.

اطمینانی با بیان اینکه سه عامل غذا، ورزش و دارو در دیابت مؤثر است، اضافه کرد: این روزها علایق مردم تغییر پیدا کرده است، مصرف شکر و نمک بیشتر مورد علاقه کودکان شده است و همین مسئله باعث ایجاد بیماری می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه آمار فشار خون و دیابت زیاد می‌شود، نشان از سالم نبودن مواد غذایی نیست، بلکه به تغییر سبک زندگی و ذائقه مردم بازمی‌گردد.

مشاور اجرایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به عرضه محصولات غیرصنعتی و غیرسالم و استقبال مردم از آن‌ها، خاطرنشان کرد: به تازگی با واحدی که سیگار عنبرنسارا به عنوان یک سیگار بهداشتی عرضه می‌کند، مواجه شدیم و این مسئله فاجعه است. می‌گویند اگر سیگار سالم می‌خواهید از این نوع سیگار استفاده کنید، اما اصلاً تأیید نمی‌شود و از این دست موارد در بازار بسیار زیاد وجود دارد.

کد خبر 666918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.