کدام آجیل‌ها خاصیت ضد پیری دارند؟

آجیل‌هایی مانند بادام، گردو، پسته، بادام هندی و بادام برزیلی خاصیت ضد پیری دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیروی کردن از رژیم غذایی مناسب تأثیر مثبتی بر سلامت جسم و روان افراد دارد. برای نمونه، مصرف غذاهای سالم و مناسب باعث می‌شود با افزایش سن نیز احساس سالم و جوان بودن داشته باشید. یکی از مواد غذایی مناسب که باید در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید، آجیل است. آجیل سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های فوق‌العاده است. همچنین مغزها فیبر بالایی دارند و حاوی چربی و پروتئین سالم است. در ادامه به پنج آجیل که خاصیت ضد پیری دارند، می‌پردازیم:

بادام

بادام منبع عالی ویتامین E است که می‌تواند به محافظت از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش، حفظ رطوبت و ترمیم بافت پوست کمک کند. نتایج مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا انجام شد، اثرات آجیل بر سلامت پوست را بررسی کرد و نشان داد که مصرف روزانه بادام ممکن است به کاهش چین‌وچروک کمک کند.

گردو

گردو حاوی اسیدهای چرب امگا -۳ ضد التهابی است که باعث تقویت پوست می‌‎شود. این ماده غذایی منبع بسیار خوبی از پلی‌فنول‌ها است که دارای آنتی‌اکسیدان و فعالیت زیستی ضدالتهابی بالا است. متخصصان معتقدند که مصرف گردو خطر ابتلا به بیماری‌های جدی همچون سرطان و بیماری‌های قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد.

پسته

پسته سرشار از پلی‌فنول‌ها و فلاونوئیدها است که با خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی همراه است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پسته به کاهش آکنه کمک و از پوست در برابر آسیب سلولی محافظت می‌کند.

بادام هندی

بادام هندی خام دارای انواع زیادی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، فیتوسترول‌ها و فیبر است. مواد مغذی موجود در بادام هندی با کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی، مرگ‌ومیر، سندرم متابولیک و دیابت همراه است. مطالعات انجام شده نیز نشان می‌دهد که مصرف این نوع آجیل ممکن است باعث بهبود سلامت روان و افزایش تراکم مواد معدنی استخوان شود.

بادام برزیلی

بادام برزیلی سرشار از اسیدهای چرب امگا -۳ و سلنیوم است که خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد. همچنین، التهاب مرتبط با آکنه را کاهش می‌دهد. گلوتاتین موجود در بادام برزیلی به بازسازی پوست کمک می‌کند، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد و مانع بروز چین‌وچروک می‌‎شود.

کد خبر 666627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.