از حذف مالیات ارزش افزوده به نفع مردم تا سقوط باخموت

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _دوشنبه، یکم خردادماه ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «مدعیان حقوق زنان به دنبال استفاده ابزاری از آنان هستند» نوشت: رئیس‌جمهور روز گذشته همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، در جشنی که به همین مناسبت در مجموعه باغ کتاب تهران برگزار شد، با تبریک این مناسبت به دختران ایران‌زمین آینده را متعلق به دختران نوجوان کشورمان دانست و به آنان توصیه کرد با ارتقای توانمندی‌ها و تلاش برای متبلور کردن ارزش‌های انسانی، اخلاقی و الهی در زندگی‌، در آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی مؤثرتر نقش‌آفرینی کنند.

دختران؛ مایه افتخار جامعه

آیت‌الله رئیسی در ادامه زنان را برخوردار از کرامتی ذاتی توصیف کرد که خداوند در وجود آنان نهاده است و اظهار کرد: دولت مردمی، شما دختران را مایه افتخار جامعه می‌داند و نسبت به شما احساس مسئولیت ویژه دارد.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به سخنان دو نفر از دخترانی که به تشریح مطالبات و دیدگاه‌های دختران پرداختند، تصریح کرد: بسیار خوشحالم که امروز با وجود پیشرفت‌های اجتماعی چشمگیر دختران در ایران اسلامی، مطالباتی که از سوی آنان در چنین جمع و مراسمی مطرح می‌شود، درخواست برای تقویت مهارت‌آموزی در مدارس و نیز تقویت روحیه مستقل و استقلال‌خواهی است.

آیت‌الله رئیسی بر همین اساس از مسئولان آموزش و پرورش خواست به این مطالبات توجه شایسته داشته باشند تا دختران سرزمین‌مان بتوانند بیش‌ازپیش به ساختن آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی کمک کنند.

رئیس‌جمهور افزود: امروز خیلی‌ها ادعای دفاع از حقوق زنان را دارند، اما در عمل به دنبال استفاده ابزاری از آنان هستند. نظام و فرهنگ اسلامی ما برای بانوان ارزش و جایگاه واقعی قائل است و خود را ملزم به تحقق این ارزش و جایگاه می‌داند. آیت‌الله رئیسی خطاب به دختران و زنان ایران اسلامی اظهار کرد: قدر و جایگاه خود را بدانید و یقین داشته باشید جایگاه بسیار بلند و شایسته‌ای دارید.

از حذف مالیات ارزش افزوده به نفع مردم تا سقوط باخموت

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «حذف مالیات بر ارزش افزوده به نفع مردم» نوشت: طعم تلخ مالیات بر ارزش افزوده را کمتر کسی نچشیده است؛ مالیاتی که نه تنها یکی از پایه‌های تحمیل فشار معیشتی به مردم به شمار می‌رود بلکه به واسطه بلاوجه بودن آن، باعث آزرده‌خاطری غالب مصرف‌کنندگان شده است، چه آنکه برای یک غذای معمولی، باید رقمی بدون هیچ توجیهی به عنوان «مالیات بر ارزش افزوده» پرداخت کند، این در حالی است که در هر فرایندی، مالیات جداگانه‌ای دریافت شده است و نیازی به دریافت مالیات مجدد وجود ندارد.

موضوع زمانی قابل تأمل می‌شود که اعداد و ارقام از فرار و معافیت مالیاتی تا سقف ۲۰۰ همت روایت می‌کنند، حال مجریان به جای اصلاح روندها، به دریافت مالیات بلاوجه از مصرف‌کننده معمولی آن هم روی قوت غالب‌شان، متوسل می‌شوند!

قانونگذار مالیات بر ارزش افزوده را مالیاتی غیرمستقیم می‌داند که بر تفاوت بین ارزش کالاها و خدمات عرضه‌شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری یا تحصیل‌شده در یک دوره معین وضع می‌شود.

از حذف مالیات ارزش افزوده به نفع مردم تا سقوط باخموت

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «سقوط باخموت» نوشت: همزمان با برگزاری نشست گروه ۷ در ژاپن که با حضور ولودیمیر زلنسکی برگزار شد، نیروهای روس و واگنر توانستند شهر راهبردی باخموت را تصرف کنند. این اقدام یک پیام جدی به غرب خواهد بود که هر مقدار کمک به کی‌یف، باعث نمی‌شود مسکو دست از اهداف خود در اوکراین بردارد. خبرگزاری انگلیسی رویترز در گزارشی تسلط روسیه بر باخموت را نقطه عطفی در جنگ اوکراین توصیف کرد و نوشت: در صورتی که سقوط باخموت مورد تأیید قرار گیرد، دو شهر بزرگ‌تر در منطقه دونتسک یعنی «کراماتورسک» و «اسلوویانسک» را به‌راحتی در برد توپخانه روسیه قرار می‌دهد. این گزارش همچنین تاکید کرد تسلط مسکو بر باخموت یک پیروزی روحیه‌بخش برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه محسوب می‌شود.

به دنبال اعلام یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه نظامی واگنر مبنی بر اینکه شهر باخموت به تصرف نیروهای طرفدار روسیه درآمده است، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به نیروهای واگنر و نیروهای روس برای «آزادسازی» این شهر تبریک گفت.

رسوایی‌ای که ممکن است «اف ۱۶» های آمریکا در اوکراین به بار بیاورند

البته بعید است جنگنده‌های اف ۱۶ که توسط اهداکنندگان غربی برای اوکراین تأمین می‌شوند در ضدحمله پیش‌بینی‌شده کی‌یف مورد استفاده قرار گیرند. این جنگنده‌ها به کی‌یف در حفظ باخموت کمک نمی‌کنند. بایدن در ادامه گفت: «من از زلنسکی تضمین گرفته‌ام که اوکراین از این جنگنده‌ها برای پیشروی در قلمروی جغرافیایی روسیه استفاده نمی‌کند. پوتین نمی‌تواند اراده ما را در حمایت از اوکراین متزلزل کند. توانایی اوکراین برای دفاع از خود برای پایان دادن به این جنگ برای همیشه و از طریق دیپلماسی ضروری است». البته مجله «میلیتاری واچ» گزارش کرد یک دلیل احتمالی و کلیدی اختلاف‌نظر بین اروپایی‌ها و آمریکا این است که ایالات متحده هنوز سهم بسیار زیادی در برنامه اف ۱۶ دارد، آن هم نه فقط به این خاطر که این جنگنده‌ها برای چند دهه ستون نیروی هوایی ایالات متحده را تشکیل خواهند داد، بلکه به این دلیل که همچنان انواع مدرنیزه‌شده این نوع جنگنده‌ها را برای صادرات چند میلیون دلاری خود پیشنهاد می‌دهد.

از حذف مالیات ارزش افزوده به نفع مردم تا سقوط باخموت

روزنامه قدس در صفحه نخست امروز خود با تیتر «سفر امام رضا (ع) به ایران و رشد جریان‌های شیعی» نوشت: حضور امام رضا (ع) در یک منطقه خارج از سرزمین‌های سنتی جهان اسلام آن دوره یعنی حجاز و عراق، زمینه‌های برکات را برای این مناطق در جهان اسلام به وجود آورد. حضور ایشان در ایران موجب رشد و گسترش تشیع شد.

دوران حیات سیاسی ائمه (ع) تا عصر امام رضا (ع)

دوره ولایت ائمه معصومین (ع) را می‌توان به چند دوره تقسیم کرد. دوران اول، دوران حاکمیت امامان معصوم (ع) است. دو امام اول شیعیان، امام علی (ع) و امام حسن (ع) در دوره زندگی خودشان فرصت حکومت داشته‌اند و از سوی دیگر، این دو امام در عصری زندگی کردند که تحت اختناق و استبداد نبودند و جایگاه و شأن اجتماعی آن‌ها، به دلیل نزدیک بودن به دوران پیامبر (ص) نزد مردم محفوظ بوده است.

دوران دوم، عصری است که فشارها و ظلم و ستم آغاز می‌شود اما در دوره دوم که تداوم حیات سیاسی امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را در بردارد، حاکمیت زیادی وجود نداشته است اما به عنوان اشخاص محترم در جامعه زندگی می‌کردند. از زمان امام سجاد (ع) تا امام صادق (ع) دوران اختناق و فشار علیه امامان معصوم (ع) است. در دوران بنی‌امیه حاکمیت جور را دنبال می‌کردند و از زمان امام صادق (ع) با تغییر رویه بنی‌عباس و شعار الرضا (ع) من آل محمد (ص)، دوران خاصی برای ائمه (ع) حاکم می‌شود. یعنی از نیمه دوم امامت امام صادق (ع) تا دوران ولایت عهدی امام رضا (ع)، دورانی است که به ظاهر فضای باز سیاسی وجود دارد اما فشارها شکل دیگری است.

با وجود اینکه زندگی امام موسی کاظم (ع) تحت ستم مستقیم عباسیان می‌گذرد ولی دوره حیات سیاسی امام موسی کاظم (ع) هم فضای سیاسی ناشی از تغییر خلافت دیده شده و از دوران امامت امام رضا (ع) فاز جدیدی در حوزه سیاسی آغاز می‌شود. آن حضرت هر چند به ظاهر، تحت اکرام و توجه دستگاه خلافت قرار دارد اما در باطن همان فشار و اختناق وجود دارد.

بنابراین ما دوران امام رضا (ع) و سه امام پس از ایشان را دوران حضور امامان معصوم (ع) تحت کنترل و نظارت دستگاه خلافت، آن هم با یک احترام ظاهری می‌دانیم. هر چند که هر چهار امام معصوم (ع) در این دوره به دست عباسیان شهید می‌شوند، اما ویژگی این دوره تکریم ظاهری حکومت است و در زندان و استبداد مستقیم قرار نداشتند. در این شرایط وارد فضای جدیدی از حیات سیاسی امامان معصوم (ع) می‌شویم.

از حذف مالیات ارزش افزوده به نفع مردم تا سقوط باخموت

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «قاچاقچی زنان، اعدام شد مدعیان دروغین «زن، زندگی، آزادی» عزادار شدند» نوشت: عصبانیت رسانه‌های ضدایرانی از اعدام قاچاقچی زنان و دختران ایرانی پس از هدف‌گیری و تقبیح برخی مفاهیم همچون «ناموس‌پرستی»، مهر تأیید دیگری بر این مدعاست که در پس شعار زن، زندگی، آزادی این مدعیان دروغین حمایت از حقوق زنان، چیزی جز ترویج فحشاء، بی‌بندوباری و ولنگاری نبوده است.

طی روزهای اخیر خبر اعدام فردی با نام مستعار الکس به جرم قاچاق انسان به قصد فحشاء از سوی مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه اعلام شد.

الکس یا همان شهروز سخنوری، فردی بود که به همراه مادر خود و دختری به نام مانلی اقدام به شناسایی دختران، قاچاق آنها و در نهایت بهره‌کشی جنسی از آنها می‌کرد.

سرشبکه باند قاچاق زنان و دختران ایرانی که بود؟

وی سال ۹۰ و بعد از دیپورت شدن از دوبی، به همراه مادر و یک دختر دیگر معروف به «مانلی» اقدام به تأسیس باند فساد و فحشاء کرد. سخنوری پیش از سال ۹۰ مقیم آمریکا بود که به علت فعالیت‌های غیرقانونی از این کشور دیپورت و مدتی در دوبی ساکن شده بود.

شبکه فساد و فحشاء با مدیریت الکس با ثبت یک شرکت صوری، اخذ ویزای دانشجویی دختران و زنان را انجام می‌داد. این شبکه با ارتباط‌گیری گسترده موفق شده بود کارهای مربوط به اقامت و اخذ ویزا را انجام داده و دختران را به مالزی اعزام کند.

شبکه گسترده فساد و فحشای الکس به واسطه ارتباطات خود با برخی از کارکنان فرودگاه مالزی مُهر قلابی بر روی گذرنامه برخی از دختران زده و مبادرت به خروج آنها از مالزی به مقصد کشورهای دیگر می‌کردند.

این قاچاقچی فحشاء پس از یک کار پیچیده انتظامی -اطلاعاتی، در اردیبهشت سال ۹۹ در مالزی دستگیر شد و با همکاری اینترپل به ایران انتقال یافت و برای وی و همدستانش در دادگاه انقلاب پرونده‌ای قضائی تشکیل شد.

تأیید افساد فی‌الارض و اجرای حکم اعدام شهروز سخنوری دادگاه انقلاب اسلامی تهران پس از رسیدگی پرونده جرایم سنگین این فرد و همدستانش که به صورت گسترده انجام شده و موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور شده بود را از مصادیق افساد فی‌الارض تشخیص داد و رأی به اعدام الکس داد.

از حذف مالیات ارزش افزوده به نفع مردم تا سقوط باخموت

کد خبر 662714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.