تغییر به نفع سربازان از افزایش حقوق تا معافیت

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم خردادماه ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تغییر به نفع سربازان از افزایش حقوق تا معافیت» نوشت: سربازان با داشتن ۴۰ سال سن و سه فرزند از معافیت عنایت ویژه رهبری بهره‌مند خواهند شد.

یک هفته مانده به پایان سال ۱۴۰۱ رئیس مجلس شورای اسلامی از دستور رهبر معظم انقلاب برای اصلاح قانون سربازی سخن گفت و از بازنگری برای بهینه‌سازی خدمت وظیفه سربازی خبر داد: «با دستوری که رهبر معظم انقلاب دادند و با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح امیدواریم بتوانیم در شیوه سربازی تجدیدنظر داشته باشیم.» با شروع سال جدید زمزمه‌های تغییرات قوانین در حوزه نظام وظیفه پررنگ‌تر شد و برخی از نمایندگان خانه ملت در کمیسیون امنیت ملی اظهارنظرهایی در خصوص سربازی حرفه‌ای داشتند. قانون خدمت وظیفه عمومی چهاردهه پیش تهیه و تصویب شد و به اعتقاد کارشناسان، مشمولان وظیفه و حتی ستاد کل نیروهای مسلح این قانون نیاز به اصلاح دارد؛ البته این قانون تاکنون چندین بار اصلاح شده اما هنوز تغییرات اساسی در مواد آن صورت نگرفته است.

ابراهیم عزیزی، نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «ایران» از اصلاحات پیش روی نظام وظیفه و حواشی صحبت‌های نمایندگان خانه ملت در مورد «سربازی حرفه‌ای» می‌گوید: «در ادبیات دفاعی کشور موضوعی با عنوان سرباز حرفه‌ای وجود ندارد، چراکه همه نیروهای مسلح باید حرفه‌ای باشند و تحت بهترین آموزش‌ها قرار گیرند. آنچه مدنظر نمایندگان مجلس است نگاه جامع‌تری به موضوع قانون نظام وظیفه است که در دست اقدام است و مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح به صورت مشترک روی این موضوع در حال بررسی و کار کارشناسی هستند، تاکنون توافقاتی حاصل شده و در ادامه نشست‌ها به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.»

وی در مورد رفع نگرانی جوانان در خصوص دوران سربازی عنوان می‌کند: هم‌زبانی خوبی میان مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص اصلاحات قوانین در حوزه نظام وظیفه وجود دارد. اصلاحات باید به گونه‌ای باشد تا هم نیاز نیروهای مسلح تأمین شود و هم برخی نگرانی‌های جوانان در خصوص خدمت سربازی رفع شود. این امر نیازمند کاری کارشناسی شده و داشتن درک درست از موضوع جوانان و امنیت و دفاعی کشور است.»

به گفته این نماینده مجلس هنوز تغییرات قطعی در وضعیت نظام وظیفه صورت نگرفته است و با نزدیک شدن دیدگاه‌های هر دو طرف این امیدواری هست که مشکلات جوانان در حوزه نظام وظیفه در مجلس یازدهم حل و رفع شود.

عزیزی با اشاره به کاهش غیبت جوانان در موضوع خدمت سربازی بیان می‌کند: «طبق آمار رسمی با کاهش بسیار بالای غیبت در سربازی روبه‌رو هستیم و امیدواریم در بودجه سال آینده هم حقوق سربازان مورد توجه قرار گیرد و به ارقام قابل قبولی برسیم.»

وی با اشاره به موضوعات مورد بررسی در حوزه نظام وظیفه می‌گوید: «موضوعات مورد بررسی در نشست‌ها در خصوص مدت زمان سربازی و تعیین تکلیف غایبان است اما آنچه که در رسانه‌ها نقل شده است مبنی بر که سربازی ۵ ساله می‌شود و… پیشنهادهایی است که افراد ارائه کردند و هیچ مبنا و قطعیتی ندارد.»

تغییر به نفع سربازان از افزایش حقوق تا معافیت

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «خطر سیل‌های مهیب در تابستان» نوشت: بهار امسال که چند روز به پایانش مانده، با بارش‌های سیلابی همراه بود. حالا پیش‌بینی کارشناسان حکایت از ادامه چنین بارش‌هایی در تابستان دارد به طوری که روز گذشته رئیس سازمان محیط‌زیست اعلام کرد در تابستان هم باید شاهد وقوع سیلاب‌های مهیب باشیم و همه دستگاه‌ها مکلفند در قالب یک برنامه مشخص وظایف خود را در این زمینه انجام دهند. علاوه بر اظهارات وی، سرپرست معاونت توسعه پیش‌بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور نیز وقوع توفان‌های گرمسیری در سواحل ایران به دلیل احتمال رخدادهای مخرب جوی در آینده را پیش‌بینی و بر لزوم آماده‌باش تأکید کرده است.

رئیس سازمان محیط‌زیست در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت سدها در پی بارندگی‌های اخیر و جاری‌شدن سیلاب‌ها اظهار کرد: شرایط اقلیمی کشور به شکلی است که این موارد دور از انتظار نیست و در تابستان هم باید شاهد وقوع سیلاب‌های مهیب باشیم و مدیریت جامع حوزه آبخیزداری کشور اگر انجام شود، همه دستگاه‌ها مکلف می‌شوند در قالب یک برنامه مشخص وظایف خود را انجام دهند.

علی سلاجقه اظهار کرد: باید موارد مربوط به آبخیزداری در ارتفاعات رعایت شود تا شاهد مسائل فعلی نباشیم. لایحه جامع آبخیزداری از سوی رئیس‌جمهوری مطرح شده که امیدوارم هرچه زودتر در دستور کار دولت قرار گیرد و مجلس هم در این زمینه همکاری کند. وی در پاسخ به پرسشی درباره تهیه طرح گردشگری پایدار تالاب شادگان گفت: طبق همان قولی که داده بودیم این طرح را هفته قبل به رئیس‌جمهوری ارائه کردیم. سلاجقه درباره پیگیری وضعیت حقابه هیرمند هم تاکید کرد: در این زمینه مباحث دیپلماتیک مطرح است و امیدواریم به نتیجه برسد.

تغییر به نفع سربازان از افزایش حقوق تا معافیت

روزنامه رسالت در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ایران و نظم نوین منطقه» نوشت: خاورمیانه به عنوان منطقه‌ای استراتژیک به لحاظ تجاری، اقتصادی و فرهنگی همواره دارای اهمیتی فراوان بوده است. این منطقه به عنوان نخستین زیست‌گاه بشر از گذشته‌های دور تا به امروز نقطه‌ای استراتژیک جهت پیوند آبراه‌های مهم جهانی چون دریای سرخ و خلیج عدن بوده است.

امری که از نقش استراتژیک آن در تجارت و عملیات نظامی حکایت داشته است. با اکتشاف نفت از اوایل قرن بیستم اهمیت این منطقه برای قدرت‌های جهانی دو چندان شد. اهمیتی که ناشی از نیاز و وابستگی رو به رشد این کشورها به این کالای اساسی به منظور تأمین سوخت و به طور کلی صنایع پتروشیمی بود. این امر از نظر جغرافیایی و انرژی، غرب آسیا را به منطقه‌ای تبدیل ساخت که بیش از ۵۶ درصد منابع نفتی جهان را در خود جای داده است.

با شدت گرفتن جنگ جهانی دوم و پیامدهای ناشی از آن، سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا بیش از پیش بدین منطقه معطوف شد. مسئله‌ای که البته پس از انرژی، به سبب مهار اتحاد جماهیر شوروی و تضمین امنیت اسرائیل رخ داد. با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ایالات متحده آمریکا آزادی عمل بیشتری در این منطقه پیدا کرد. به‌گونه‌ای که تلاش کرد نظم مورد نظر خود را در ایجاد منطقه‌ای هم‌سو با راهبردهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی خویش حاکم سازد.

گرچه این راهبردها به واسطه اقدامات بازیگرانی غیرهم‌سو مثل ایران همواره به چالش کشیده می‌شدند. با وقوع حوادث یازده سپتامبر و پیامدهای ناشی از جنگ ایالات متحده با عراق و افغانستان، ایده حفظ حضور نظامی آمریکا در نقاط گوناگون جهان تضعیف شد. این امر به ویژه در دوره ریاست جمهوری ترامپ شدت گرفت. حتی در دوره بایدن نیز علی‌رغم اختلافات اساسی با نحوه مدیریت ترامپ، این ایده کماکان پابرجا ماند. به گونه‌ای که پس از رایزنی‌ها و توافقات سیاسی با طالبان شاهد خروج آمریکایی‌ها به گونه‌ای شتابزده از افغانستان بودیم.

کاهش تدریجی جذابیت منطقه خاورمیانه برای ایالات متحده آمریکا را می‌توان در درجه اول به ظهور چین در قامت یک قدرت اقتصادی نظامی بلامنازع و ضرورت باز نمودن «پرونده‌ای ویژه» از سوی ایالات متحده برای آن در نظر گرفت. در این راستا ضرورت تمرکز بر چالش‌های به وجود آمده توسط چین در منطقه آسیا-اقیانوسیه که روی رهبری جهانی آمریکا تأثیر می‌گذارند برای واشنگتن مسئله‌ای اساسی شده است. پس از چین مسئله دیگر را می‌توان تجدیدناپذیری انرژی‌هایی چون سوخت‌های فسیلی و به طور مشخص نفت در نظر گرفت. از این منظر باید گفت زیاد دور نیست رسیدن زمانی که منابع نفت خاورمیانه کم و کم‌تر شده و در نهایت به پایان برسند. این امر واشنگتن را به سیاست کاهش تدریجی وابستگی به نفت غرب آسیا ترغیب کرده است

تغییر به نفع سربازان از افزایش حقوق تا معافیت

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «سران صهیونیستی حق دارند نگران ندیدن ۸۰ سالگی این رژیم باشند» نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار آقای زیاد النَخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، ضمن تبریک پیروزی جهاد اسلامی در نبرد اخیر غزه، شرایط امروز رژیم صهیونیستی را در مقایسه با هفتاد سال قبل بسیار متفاوت دانستند و تأکید کردند: دشمن صهیونیستی امروز در موضع انفعال و عکس‌العمل است و این شرایط نشان می‌دهد گروه‌های مقاومت و جهاد اسلامی فلسطین مسیر را به درستی شناخته‌اند و با تدبیر در این مسیر پیش می‌روند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در اهداف و کارهای بزرگ تا زمانی که خطر به جان خریده نشود، دستیابی به اهداف امکان‌پذیر نخواهد بود، گفتند: امروز به لطف خداوند قدرت و اعتبار گروه‌های مقاومت فلسطینی و جهاد اسلامی روز افزون شده و شکست اخیر رژیم صهیونیستی در جنگ پنج روزه موید همین موضوع است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطر نشان کردند: جهاد اسلامی فلسطین در نبرد اخیر غزه امتحان خوبی داد و اکنون شرایط برای رژیم صهیونیستی نسبت به هفتاد سال قبل تغییر کرده و سران صهیونیستی حق دارند که نگران ندیدن ۸۰ سالگی این رژیم باشند.

ایشان با تأکید بر اینکه جهاد اسلامی و سایر گروه‌های مقاومت فلسطینی کلید اصلی مبارزه با رژیم صهیونیستی را یافته‌اند، افزودند: اقتدار روز افزون گروه‌های مقاومت در کرانه باختری کلید اصلی به زانو درآوردن دشمن صهیونیستی است که این مسیر باید ادامه یابد. رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از اقدام گروه‌های مبارز فلسطینی برای وحدت عمل در عرصه سیاسی و میدانی، آن را بسیار مهم ارزیابی و بر استمرار حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم و گروه‌های مبارز فلسطین تأکید کردند.

تغییر به نفع سربازان از افزایش حقوق تا معافیت

روزنامه قدس در صفحه اول امروز خود با تیتر «سامرا باید مرکز جهانی ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار باشد» نوشت: تولیت آستان قدس رضوی با ابراز شکرگزاری به جهت توفیق تشرف به زیارت بارگاه امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) گفت: سامرا زادگاه امامی است که معتقدیم ریشه‌های ستم و پایه‌های کفر، استکبار، شرک و نفاق در صحنه عالم را در هم خواهد کوبید و آرمان حاکمیت توحید و عدالت را تحقق خواهد بخشید، بنابراین این شهر متعلق به تمام بشریت است و به جهت ارتباط با مفاهیم و باورهای مهدویت، باید به مرکز جهانی ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی که با دعوت عتبه عباسیه به عراق سفر کرده است، سه‌شنبه شب در حاشیه تشرف به زیارت حرم امامین عسکریین (ع) در سامرا با تولیت این عتبه مقدسه دیدار و اظهار کرد: سامرا به عنوان زادگاه حجت بن الحسن امام زمان (عج) لازم بوده مورد توجه ویژه قرار بگیرد و در این شهر مقدس باید مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و میزگردها و اجتماعاتی در ارتباط با ظهور و مهدویت برگزار شود، به این شهر نورانی نباید تنها به عنوان یک زیارتگاه مقدس که محل تولد حضرت مهدی (عج) است، توجه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه از سامرا باید فرهنگ مهدویت و انتظار به دنیا نشر یابد، تصریح کرد: به جز اسلام در بسیاری از ادیان دیگر همچون یهود، زرتشت و مسیحیت اعتقاد به دوره آخرالزمان و انتظار منجی به عنوان یک اصل مسلم وجود دارد، بنابراین باید راه را برای پیروان دیگر ادیان نیز باز کنیم و سامرا باید شهری باشد که پیام انتظار و منجی را به بشریت برساند، این شهر تنها متعلق به تشیع و جهان اسلام نیست، اینجا شهر منجی عالم بشریت و تمام انسان‌هاست.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه سامرا باید به نقطه کانونی مسئله انتظار، ظهور و مهدویت مبدل شود، این شهر را ام‌القرای «مهدویت و ظهور» خواند و تصریح کرد: از ویژگی‌های ممتاز سامرا تدفین دو امام معصوم (ع) است که همین امر خصوصیت و ظرفیتی منحصربه فرد به این شهر داده است.

«محمد قاسم» تولیت آستان مقدس امامین عسکریین (ع) نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، توفیق خدمت به آستان‌های مقدس اهل‌بیت (ع) و جمیع عاشقان و دلدادگان این حضرات را نعمتی شایسته شکرگزاری دانست و خواستار تعامل و همکاری آستان قدس رضوی برای پیشبرد برنامه‌ها و تحقق چشم‌انداز مدنظر برای تقویت جایگاه جهانی شهر سامرا و عتبه مقدسه عسکریه شد.

تغییر به نفع سربازان از افزایش حقوق تا معافیت

روزنامه فرهیختگان در صفحه او امروز خود با تیتر «۱۴ مُسکن معقول مجلس برای زخم عمیق مسکن» نوشت: افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن ایران به یک تراژدی تبدیل شده است. اگر یک دهه قبل گروه‌های کم‌درآمد از حجم بالای اجاره‌ها گله می‌کردند، اما چند سالی است که با پرواز قیمت‌ها در این بازار، طبقه متوسط و حتی گروه‌های با درآمد بالا نیز به صف منتقدان قیمت‌های نجومی در بازار مسکن و اجاره پیوسته‌اند. این اعتراض‌ها درنتیجه پرتاب طبقات اجتماعی- اقتصادی از مناطق بالاتر (به‌لحاظ جغرافیایی و اقتصادی) به مناطق مرکزی و جنوبی شهر و حتی اقمار کلان‌شهرها بوده است.

البته افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن و اجاره تبعات دیگری نیز داشته است، طبق آمارهای رسمی سهم مسکن در سبد هزینه‌های خانوار در مناطق شهری کشور به حول‌وحوش ۳۷ درصد و در تهران به حدود ۵۰ درصد رسیده است. در آمارهای غیررسمی نیز این وضعیت بحرانی‌تر از آمارهای مذکور است. این نکته قابل ذکر است که براساس محاسبات بین‌المللی، اگر سهم مسکن در سبد هزینه‌های خانوار به بیش از ۳۰ درصد برسد، خانوار دچار فقر مسکن شده و مجبور خواهد بود از هزینه‌های خوراکی، هزینه‌های تفریح، هزینه‌های سلامت، هزینه‌های فرهنگی خود بزند تا بتواند از پس هزینه‌های مسکن بربیاید، اتفاقی که سلامت جسمی و روان فرد را دچار بحران کرده و به‌لحاظ اجتماعی نیز به‌شدت مخرب است.

اما در همین زمینه، دولت و مجلس طی سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای کنترل شدت بحران در بازار مسکن انجام داده‌اند که یکی از آنها، افزایش ساخت‌وساز از طریق طرح نهضت ملی مسکن است. اقدام دیگر تصویب طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی (در ۱۴ ماده) است که اخیراً مجلس به شورای نگهبان ارسال کرده است. پرواضح است مشکل مسکن در ایران اقدامات سیاستی مختلفی را می‌طلبد که در رأس آنها، کنترل و مدیریت بی‌ثباتی در اقتصاد کلان است؛ چراکه تبدیل مسکن به یک دارایی محبوب و سفته‌بازی و احتکار زمین و مسکن و همچنین افزایش قیمت مسکن از ناحیه افزایش هزینه‌های ساخت، عملاً ریشه در اقتصاد کلان کشور دارد و مشکلات مستأجران نیز از آنجایی که اجاره‌ها تابعی از قیمت مسکن است، به‌طور قابل‌توجهی به بی‌ثباتی در اقتصاد کلان برمی‌گردد. اما باید تاکید شود که طرح اخیر مجلس نیز اثرات مثبتی در پی خواهد داشت که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

تغییر به نفع سربازان از افزایش حقوق تا معافیت

روزنامه همشهری در صفحه نخست امروز خود با تیتر «مادران ایران» نوشت: مادر است دیگر… گاهی دلش می‌خواهد صدای دری بشنود و برود به استقبال پسری که نیست. هوس می‌کند چای بریزد و با نقل و نبات بدهد دست مهمانی که نیست. دوست دارد قربان‌صدقه فرزندش برود که قربانی آرامش این وطن شده. آن هم کجا؟ نه در جبهه‌های جنگ و نه در مرزهای دور. همین جا در کف خیابان، در دل همان شهری که هر روز در آن رفت‌وآمد می‌کند. این روزها تمام دلخوشی مادران شهدای امنیت خلاصه شده به اینکه فرزندان‌شان شهید راه انقلاب، راه ولایتمداری شده است. و چه شیرزن‌اند این مادران که با تمام سختی داغی که کشیده‌اند باز هم شجاعانه یک صدا می‌گویند: پسرانمان فدای اسلام فدای رهبر...

داغش تازه است؛ مادر شهید مدافع امنیت سروان محمد قنبری را می‌گوئیم. پسرش در یکی از ایستگاه‌های تأمین امنیت عمومی روز یکشنبه، بیست‌ویکم خردادماه سال ۱۴۰۲ مشغول خدمت بود و یک نفر با هویت معلوم با خودروی سواری تیبا به‌صورت عمدی او را زیر می‌گیرد. پسرش شهید می‌شود و پنج فرزند او که کوچک‌ترین آنها ۲ ساله است یتیم می‌شوند.

این خبر تکان‌دهنده برای هر مادری کمرشکن و جگرسوز است اما چه می‌شود که مادرش این چنین بعد از شهادت فرزندش فریاد می‌زند تا دشمنان را شرمنده کند: «یک پسر دیگر دارم؛ او هم فدای اسلام.» این شیرزن در آئین تشییع پیکر پاک فرزندش در حسینیه الزهرا (س) فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: «پسرم شهید محمد قنبری برای امام خمینی (ره) شهید شد. با بدبختی بزرگش کردیم، برای اسلام شهید شد برای رهبر شهید شد برای سردار سلیمانی شهید شد. خودم، پسرم، دخترم و پدرشان همه از شهادت محمد راضی هستیم یک پسر دیگر هم دارم و آن هم فدای اسلام شود.» این چنین است که تا وقتی این فرهنگ بر حیات مادران این مرز و بوم سایه انداخته است، خواب دشمنانش تعبیر نخواهد شد

تغییر به نفع سربازان از افزایش حقوق تا معافیت

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «رژیم صهیونیستی باید در دادگاه لاهه محاکمه شود» نوشت: سازمان حقوق بشر مستقر در اروپا در طوماری به امضای ده‌ها شخصیت حقوقی و دانشگاهی، از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی خواست که به اوضاع فلسطین و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی رسیدگی شود.

سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس در طوماری که ده‌ها شخصیت سیاسی، حقوقی و دانشگاهی آن را امضا کرده‌اند، از کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی خواستند که پرونده جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را که از ۹ سال پیش به این دادگاه ارجاع شده، به جریان اندازد.

به گزارش ایرنا به نقل از عربی ۲۱، در این طومار آمده است که «فاتو بن سودا» دادستان سابق دیوان کیفری بین‌المللی پرونده تحقیقات رسمی درخصوص اوضاع فلسطین را باز کرده و علی‌رغم اینکه دادگاه اعلام کرده بود که اوضاع تمام سرزمین‌های اشغالی از جمله غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی را بررسی خواهد کرد، اما دادستان کنونی برای این پرونده هیچ اقدامی اتخاذ نکرده است. در این طومار تحت عنوان «فلسطین پیش از هر زمان دیگری نیازمند عدالت است» آمده که در سال جاری، بیشترین کشتارها در فلسطین انجام شد؛ در این سال حداقل ۱۴۵ نفر به دست صهیونیست‌ها کشته شدند که ۲۸ نفر از آنها کودک بودند و این آمار نشان می‌دهد که رویکرد دادگاه کیفری بین‌المللی درخصوص فلسطین نگران‌کننده است. امضاءکنندگان این طومار نسبت به جنایت‌های اخیر در غزه و شهید شدن ۳۳ فلسطینی که نام شش کودک و چهار زن در بین آنها به چشم می‌خورد، ابراز نگرانی کرده و افزودند بیشتر مجروحان این جنایت از قشر ضعیف، زنان، کودکان و کهن‌سالان هستند.

سازمان عربی حقوق بشر به نادیده گرفتن مسئله فلسطین علی‌رغم افزایش جنایت‌ها در سایه روی کار آمدن کابینه نتانیاهو اشاره و تاکید کرد که نباید از چنین جنایت‌هایی گذشت زیرا زندگی و آزادی مردم فلسطین به اندازه مردم دیگر کشورها مهم است. این سازمان همچنین خواستار پایبندی دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به اصول این دادگاه و مبارزه با پدیده فرار از مجازات شد. در این طومار از دادستان کل خواسته‌شده که موضع شجاعانه علیه کسانی اتخاذ کند که خواستار سنگ‌اندازی در تحقیقات دادگاه هستند و از جنایتکاران در سرزمین‌های اشغالی حمایت می‌کنند که در رأس آنها آمریکا و انگلیس قرار دارند. براساس این گزارش، در حالی که جنایات و رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در ماه‌های اخیر تشدید شده، شورای امنیت سازمان ملل و دیگر سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی به‌دلیل حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا از این رژیم، حتی قادر به صدور یک بیانیه نیستند.

تغییر به نفع سربازان از افزایش حقوق تا معافیت

کد خبر 667033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.