چگونه می‌توان خطر بروز بیماری‌های قلبی را کاهش داد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از یک رژیم غذایی سالم، ورزش کردن به صورت منظم، حفظ وزن بدن در محدوده مناسب و سیگار نکشیدن، خطر بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری قلبی یک اصطلاح کلی برای بسیاری از بیماری‌های مرتبط با قلب‌وعروق است، ممکن است بعضی از آن‌ها مادرزادی باشد و بعضی دیگر به دلیل افزایش سن و دیگر عوامل سبک زندگی ایجاد شود. متخصصان معتقدند که پیروی کردن از یک رژیم غذایی سالم، ورزش کردن به صورت منظم، حفظ وزن بدن در محدوده مناسب و سیگار نکشیدن، خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

عوامل خطر بیماری‌های قلبی‌وعروقی شامل فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت، افزایش وزن یا چاقی می‌شود. انجمن قلب آمریکا (AHA) اعلام کرده است که رژیم غذایی مناسب برای حفظ سلامت قلب شامل حبوبات، آجیل، دانه، ماهی، مرغ، بلغور جو دوسر، نان گندم و گوشت کم‌چربی می‌شود. علاوه بر این، رژیم غذایی سالم دارای چربی‌های سالم مانند آووکادو و بعضی از روغن‌ها مانند روغن زیتون، روغن کنجد یا کانولا است.

علاوه بر این، توصیه شده است که به منظور حفظ سلامت قلب، مصرف سدیم را کاهش دهید و میزان مصرف آن را به کمتر از ۲۳۰۰ میلی‌گرم (معادل یک قاشق چای‌خوری نمک) در روز برسانید. البته افراد مبتلا به فشار خون بالا بهتر است بیش از ۱۵۰۰ میلی‌گرم سدیم در روز مصرف نکنند.

به گفته انجمن قلب آمریکا (AHA)، افزایش وزن و چاقی با عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت مرتبط است، همچنین ورزش منظم نیز به کاهش فشار خون کمک شایانی می‌کند و با التهاب نیز مقابله می‌کند، بنابراین افراد با ورزش کردن می‌توانند خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهند. توصیه شده است افراد به میزان حداقل ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه در هفته ورزش متوسط تا شدید انجام دهند.

کد خبر 647438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.