۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
آیا ۶ ساعت خواب کافی است؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که میزان خواب مورد نیاز هر فرد بر اساس سن وی متفاوت است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که بیش از ۲۵ درصد از بزرگسالان آمریکایی به میزان توصیه شده نمی‌خوابند. شواهد جدید ارائه شده نشان می‌دهد که خواب باکیفیت شبانه به افزایش طول عمر افراد کمک می‌کند. متخصصان معتقدند که میزان خواب مورد نیاز هر فرد براساس سن وی متفاوت است. برای نمونه، بزرگسالان بین ۱۸ تا ۶۰ سال به حداقل هفت ساعت خواب شبانه نیاز دارند، در حالی که افراد بالای ۶۰ سال باید تقریباً ۹ ساعت در شب بخوابند. نوجوانان نیز به هشت تا ۱۰ ساعت خواب شبانه نیاز دارند.

به گفته متخصصان، در صورتی که کمتر از میزان توصیه شده بخوابید، درگیر مشکلات سلامتی خواهید شد. علاوه بر اینکه کمیت خواب بسیار اهمیت دارد، کیفیت خواب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. توصیه شده است که به منظور بهره بردن از یک خواب با کیفیت و کافی، مصرف کافئین قبل از خواب را محدود کنید، محیط اتاق را تاریک نگه دارید تا هورمون ملاتونین تولید شود و به بهبود کیفیت خواب کمک کند.

متخصصان معتقدند که لازم است برای داشتن خواب باکیفیت و کافی به صورت منظم ورزش کنید، اما دو ساعت قبل از خواب از انجام دادن ورزش‌های شدید دوری کنید. همچنین، توصیه شده است که یک ساعت قبل از خواب از گوشی هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ یا تلویزیون استفاده نکنید.

کد خبر 646919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.